ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس ایکس سامانه لغو پرتاب کپسول کرو دراگون را با موفقیت آزمایش کرد

اسپیس ایکس با آزمایش موفقیت آمیز سیستم لغو پرتاب (LAS) کپسول کرو دراگون (Crew Dragon)، به دستاورد بزرگ دیگری در مسیر حمل انسان به مدار زمین دست یافت. در این آزمایش کپسول کرو دراگون به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۹

اسپیس ایکس با آزمایش موفقیت آمیز سیستم لغو پرتاب (LAS) کپسول کرو دراگون (Crew Dragon)، به دستاورد بزرگ دیگری در مسیر حمل انسان به مدار زمین دست یافت.

در این آزمایش کپسول کرو دراگون به فاصله کوتاهی پس از جدا شدن از راکت فالکون 9 چترهایش را باز کرد و در اقیانوس اطلس فرود آمد. همانطور که انتظار می رفت راکت پس از جدا شدن کپسول به خاطر تغییرات ناگهانی در شکل آیرودینامیک و تحمل فشار بالا طی انفجاری بزرگ متلاشی شد.

آزمایش سامانه لغو پرتاب کپسول کرو دراگون با موفقیت انجام شد

مهندسین اسپیس ایکس پس از بازیابی کپسول از فرود صحیح آن و همچنین سالم ماندن دو آدمک درونش مطلع خواهند شد.

این آخرین آزمایش بزرگ کپسول کرو دراگون پیش از حمل سرنشین به ایستگاه فضایی بین المللی محسوب می شود. اسپیس ایکس هنوز تاریخ دقیق این مأموریت را مشخص نکرده و فقط به اوایل سال 2020 اشاره کرده است.

اسپیس ایکس اواخر آبان ماه به طور موفقیت آمیز موتورهای فرود اضطراری کپسول کرو دراگون را آزمایش کرد. در این آزمایش کپسول محکم روی زمین قرار گرفت و موتورهای فرود اضطراری آن یکی پس از دیگری روشن شدند.

با انجام این آزمایشات کپسول کرو دراگون تقریباً برای پرتاب اصلی آماده است. آزمایش لغو پرتاب این کپسول سال 2015 نیز با موفقیت روی زمین انجام گرفت و نشان داد فضاپیما می تواند پیش از برخاستن از روی زمین نیز پرتاب را به طور امن کنسل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی