ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

متهم ردیف اول پرونده سکه ثامن به پانزده سال حبس و مجازات تکمیلی محکوم شد

وکیل مدافع شاکیان پرونده سکه ثامن اعلام کرد رای بدوی پرونده ثامن امروز ابلاغ شده و بر اساس آنچه که در رای صادره آمده، علاوه بر مجازات اصلی متهم ردیف اول که شامل ۱۵ سال حبس ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۵

وکیل مدافع شاکیان پرونده سکه ثامن اعلام کرد رای بدوی پرونده ثامن امروز ابلاغ شده و بر اساس آنچه که در رای صادره آمده، علاوه بر مجازات اصلی متهم ردیف اول که شامل ۱۵ سال حبس و جزای نقدی و رد مال است؛ مجازات تکمیلی برای متهم ردیف اول نیز در نظر گرفته شده است.

«رسول کوهپایه زاده» در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرده که متهم این پرونده پس از حبس پانزده ساله به مدت دو سال نیز به یکی از نقاط دور افتاده تعبید شده و از هر گونه فعالیت در زمینه مرتبط با ارز و سکه و طلا در بستر آنلاین و فیزیکی به مدت دو سال محروم شده است. به گفته کوهپایه زاده اعمال مجازات تکمیلی با توجه به سابقه متهم و اقدامات مجرمانه انجام شده است.

شهریور ماه سال گذشته بود که سکه ثامن، یکی از بزرگترین سایت‌های خرید و فروش آنلاین سکه و طلا با صدور اطلاعیه‌ای رسماً اعلام ورشکستگی کرد. اما این پایان کار برای صاحبان این سایت نبود و چند روز بعد پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی، خواستار مسدود کردن تمامی حساب‌های مدیران سکه ثامن بر حسب دستور مقام قضایی شد.

بعد از اینکه اخباری پیرامون فرار متهم ردیف اول منتشر شد، اعتراض شاکیان بیشتر و بیشتر شده و خواستار شفافسازی مساله شدند و در نهایت در هفتم مهر ماه سال ۹۷ بود که فرار متهم تایید شد اما تاکید شد که  تمام حساب‌ها و اموالش از جمله املاک و تعدادی اتومبیل گران قیمت توقیف شده‌است.

تنها چند روز پس از اعلام این خبر نیروی انتظامی اعلام کرد که توانسته فرهاد زاهدی فر مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به «سکه ثامن» را از طریق همکاری با پلیس فتا و پلیس بین‌الملل دستگیر کرده و او را به کشور بازگرداند و در همان روز همسر متهم نیز شناسایی و از خارج کشور به ایران بازگردانده شد.

گفته می‌شود سکه ثامن اولین پرونده تشکیل شده برای متهم زاهدی فر نبوده چرا که او پیش تر کسب و کارهای مشابه را با همین شیوه مدتی انجام داده و سپس اعلام ورشکستگی می کرده است.

گزارش‌های حکایت از این دارد که در نهایت با پیگیری‌های چند جانبه شاکیان و وکیل این پرونده، تابستان امسال طلب مالباختگان پیش از برگزاری دادگاه پرداخت شده است. می‌توانید برای مطالعه بیشتر درباره حواشی پرونده سکه ثامن و شرح حال وقایع رخ داده در این پرونده را از این لینک بخوانید و اخبار حواشی آن را در این لینک دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی