ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

منگ وانژو
تکنولوژی

پرداخت پول به هنرپیشه ها برای شرکت در تجمع اعتراضی مقابل دادگاه مدیر مالی هواوی

روز دوشنبه این هفته جمعیتی دوازده نفری بیرون از ساختمان دادگاهی در ونکوور کانادا، یعنی جایی که منگ وانژو مدیر ارشد مالی هواوی محاکمه می شد دست به تجمع اعتراضی زدند تا مانع از استرداد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

روز دوشنبه این هفته جمعیتی دوازده نفری بیرون از ساختمان دادگاهی در ونکوور کانادا، یعنی جایی که منگ وانژو مدیر ارشد مالی هواوی محاکمه می شد دست به تجمع اعتراضی زدند تا مانع از استرداد وی به آمریکا به خاطر دور زدن تحریم های این کشور علیه ایران شوند. حالا این افراد تایید کرده اند که برای حضور در تجمع پول گرفته بودند.

این معترضان دست نوشته هایی با عباراتی چون «منگ را آزاد کنید» و «ترامپ دست از آزار ما بردار» در دست داشتند اما طولی نکشید که مشخص شد همه آنها بازیگر بوده اند و در ازای دریافت ۱۰۰ دلار کانادا پذیرفته بودند برای مدت دو ساعت در این نمایش حضور پیدا کنند.

جولیا هک استف (از هنرپیشه های شناخته شده در کانادا) یکی از شرکت کنندگان در این تجمع نیز در پستی فیسبوکی این اقدام را «کلاهبرداری کثیف ارزان» خواند که باعث شد با سیلی از پیام های نفرت انگیز از سوی هوادارانش در فضای آنلاین روبرو شود.

جولیا هک استف

این هنرپیشه کانادایی همچنین مدعی شد که به بهانه شرکت در صحنه فیلم برداری به محل دادگاه کشیده شده بود اما وقتی به موقعیت رسید متوجه شد که باید در یک تجمع واقعی حضور پیدا کند.

او در ادامه چنین اظهار داشت:

احساس می کنم سرم کلاه رفته، از من سوءاستفاده شده، به شدت عصبانی و ناراحت هستم و احساساتی را تجربه میکنم که عبارتی برای توصیف شان پیدا نمی کنم. مشخص نبود که چه کسی آن بازیگرها را استخدام کرده است.

یکی از سخنگویان هواوی در همین رابطه به آسوشیتدپرس گفت که شرکت متبوعش نقشی در این اتفاق نداشته است. سفارت چین در اتاوا نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

کن بونسان یکی دیگر از معترضان توضیحاتی مشابه به هنرپیشه کانادایی را در این باره ارائه کرد و گفت که اصلا نمی دانسته چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

وی ضمن اینکه اعلام داشت اطلاعی در مورد خانم ونگ و پرونده حقوقی اش نداشته اظهار داشت:

واقعا شرمنده و متاسف هستم.

این خبر در حالی منتشر می شود که وکلای دولت کانادا در سومین روز رسیدگی به این پرونده خواستار استرداد خانم ونگ به آمریکا شدند چراکه او را به خاطر کلاهبرداری و نه به خاطر نقض تحریم های آمریکا علیه ایران گناهکار می دانند.

تیم حقوقی خانم ونگ نیز از سوی مدعی هستند خانم ونگ در دام تلاش های آمریکا برای استفاده از پیمانی افتاده که این کشور با کانادا به امضا رسانده و هدف از آن جلوگیری از نقض تحریم های آمریکا علیه ایران است.

وکلای حقوقی دادستان کل کانادا که به نیابت از وزارت دادگستری آمریکا در فرایند دادرسی حضور دارند برای آنکه موفق به دریافت حکم استرداد خانم منگ شوند باید ثابت کنند که اتهامات آمریکا علیه منگ به مثابه ارتکاب جرم در کاناداست.

اما خانم منگ نیز همواره بر بیگناهی خود تاکید داشته و مدعی است اقداماتش در خاک کانادا جرم محسوب نمی شوند. گفتنی است در زمان دستگیری خانم منگ کانادا هیچ تحریمی را علیه ایران وضع نکرده بود. فرایند دادرسی به پرونده مدیر مالی هواوی فردا خاتمه می یابد اما انتظار نمی رود که حکم نهایی به این زودی ها اعلام گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳ بهمن ۱۳۹۸

    ? ? ?
    چینی های مفلوک
    دیکتاتور ها همه مثل هم اند.
    ولی به نظر میرسه این چینی ها در جمع آوری سیاهی لشکر به اندازه نوچه خاورمیانه ایشان موفق نبودند
    ترتیب دادن کاروانال تبلیغاتی با وعده ساندیس و اضافه حقوق و مرخصی به علاوه اجبار و زور تهدید برای جا دادن جمعیت اتوبوسی در یک نقطه جهت بزرگنمای جمعیت و گرفتن تصاویر هلی شاتی فقط در تخصص ج .ا است.
    باید از توانایی ها و تجربه های نوچه شون استفاده میکردند. ? ?

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۳ بهمن ۱۳۹۸

    "این هنرپیشه معروف کانادایی"
    بابت خبرها و تلاشهاتون خیلی ممنون ولیواقعا این خانوم هیچ معروفیتی نداره به ظوری که من تعداد فالور خیلی بیشتری از ایشون دارم

مطالب پیشنهادی