ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی اپل
تکنولوژی

گزارش مالی اپل برای فصل نخست سال مالی ۲۰۲۰ منتشر شد: نتایج فراتر از انتظار

گزارش مالی اپل برای سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۰ بعد از ظهر روز گذشته منتشر شد و این گزارش حاوی اطلاعات مهمی در خصوص فروش این شرکت در فصل تعطیلات و همچنین موفقیت سرویس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

گزارش مالی اپل برای سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۰ بعد از ظهر روز گذشته منتشر شد و این گزارش حاوی اطلاعات مهمی در خصوص فروش این شرکت در فصل تعطیلات و همچنین موفقیت سرویس های مختلفش بود.

طبق این گزارش درآمد اپل در فصل گذشته ۴.۹۹ دلار بابت هر سهم بوده که مجموعا برابر با رقم ۹۱.۸ میلیارد دلار است. این ارقام هر دو از انتظارات تحلیلگران که پیش بینی سود ۴.۵۴ دلاری برای هر سهم و درآمد کل ۸۸.۴۳ میلیارد دلاری را کرده بودند فراتر است.

تیم کوک مدیرعامل اپل در بیانیه خبری خود پیرامون این گزارش گفت:

خرسندیم که بالاترین درآمد فصلی اپل را اعلام کنیم و این مساله در وهله نخست به خاطر تقاضای زیاد برای آیفون 11 و آیفون 11 پرو و همچنین رکورد شکنی بخش سرویس ها و پوشیدنی ها بود. در طول فصل منتهی به تعطیلات سال نو آمار نصب فعال iOS در تمامی بخش های جغرافیایی با رشد همراه بود و به بیش از ۱.۵ میلیارد عدد رسید.

اپل برآورد کرده بود که درآمد هایش برای فصل گذشته بین ۸۵.۵ تا ۸۹.۵ میلیارد دلار باشد. تیم کوک تا پیش از انتشار این گزارش با ارسال نامه ای برای سرمایه گذاران اپل نسبت به خرید کمتر از حد انتظار آیفون توسط کاربران هشدار داده بود و حالا نتیجه عملکرد آن برخلاف پیش بینی ها از آب درآمده است.

اپل اعلام کرده که در تمام طول این فصل آیفون 11، آیفون 11 پرو و مدل 11 پرو مکس با فروش خوبی همراه بودند و با وجود آنکه در طول سال های اخیر فروش مدل های مختلف این گوشی روندی نزولی داشته، در تعطیلات اخیر شاهد افزایش تقاضا برای این محصولات بودیم.

این درآمد در وهله نخست مرهون تقاضای بالای کاربران برای خانواده آیفون 11 بوده است

اما جدای از آیفون، کسب و کار سخت افزاری اپل نیز به پاس ورود یک آیپد اقتصادی، اپل واچ سری ۵ و فراتر از اینها، ایرپادهای جدید کمی متحول شد. کمپانی کوپرتینویی اعلام کرده ایرپاد پرو که طراحی جدیدی دارد و به تکنولوژی حذف نویز فعال مجهز است برای نخستین بار نزد کاربران به شدت محبوبیت یافته و این محصول در کنار مدل های قبلی ایرپاد اصلی ترین انتخاب مشتریان برای هدیه دادن در تعطیلات کریسمس بود.

و اما مک بوک پرو ۱۶ اینچی که با بهبود عملکرد، اسپیکرهای ارتقاء یافته و دکمه فیزیکی اسکیپ معرفی شد و آغازگر خروج اپل از بحران کیبورد مساله دار پروانه ای شد که به شدت بر وجهه سری مک بوک آسیب زده بود؛ این محصول نیز ظاهرا فروش موفقی در فصل اخیر داشته. پیش بینی می شود که گذار اپل از این کیبورد و مهاجرتش به کیبورد جدید در سال ۲۰۲۰ نیز ادامه پیدا کند. همانطور که در خبرها خواندید اپل سال ۲۰۱۹ را با عرضه مک پرو پیشرفته آغاز کرد؛ همان کیس ماژولار که حرفه ای های عرصه طراحی کامپیوتری مدت هاست انتظارش را می کشیدند.

تقاضا برای ایرپادها و اپل واچ سری ۳ به شدت بالا بوده

با این همه، پوشیدنی ها بیشترین موفقیت را در گروه محصولات سخت افزاری اپل کسب کردند و به رشد فروش سال به سال ۳۷ درصدی دست یافتند، در حالی که فروش آیپد و مک نسبت به تعطیلات سال قبل با افول همراه شد.

کوک در مصاحبه با رویترز اعلام کرده اپل نمی توانسته در طول این بازه از عهده تامین تقاضا برای ایرپادها و اپل واچ سری ۳ بر بیاید. اپل واچ سری ۳ جدیدترین نسخه از این پوشیدنی هوشمند نیست با این حال در طول بلک فرایدی و همچنین تعطیلات کریسمس امسال تخفیف خوبی برای آن در نظر گرفته شد.

گزارش مالی اپل

کسب و کار سرویس های اپل نیز که بسیاری با نام پاسخ دراز مدت اپل برای رشد درآمد می شناسند در فصل اخیر به رشد قابل توجه خود ادامه داد و نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش فروش داشت. تی وی  پلاس یا همان سرویس پخش محتوای ویدیویی اصل اپل نیز شروع قدرتمندی را در آبان ماه تجربه کرد و از آنجایی که اپل آن را به صورت باندل همراه با خرید اقلام سخت افزاری به صورت رایگان در اختیار مشتریانش می گذاشت توانست شمار معقولی از مشترکان را پیدا کند.

در حال نزدیک شدن به زمان رونمایی از آیفون 9 (که احتمالا در بهار رخ می دهد) هستیم. این دستگاه قرار است در گروه آیفون های اقتصادی جای بگیرد و از نظر طراحی دنباله رو آیفون ۸ و از نظر قیمت همرده با آیفون SE باشد. آیپد پرو های جدید نیز طی ماه های آتی از راه می رسند و طبق گزارشات اپل قصد دارد از سیستم دوربین آیفون 11 پرو و تکنولوژی بک لایت مینی LED در آنها استفاده نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی