ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلفن های هوشمند هواوی
تکنولوژی

سال گذشته فروش تلفن های هوشمند هواوی از اپل بیشتر بوده است

طبق گزارش هایی که موسسات Strategy Analytics، Countrtpoint Research و Canalys منتشر کرده هواوی توانسته با کنار زدن اپل جایگاه دوم پرفروش ترین تولیدکنندگان موبایل در دنیا را طی سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص دهد. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

طبق گزارش هایی که موسسات Strategy Analytics، Countrtpoint Research و Canalys منتشر کرده هواوی توانسته با کنار زدن اپل جایگاه دوم پرفروش ترین تولیدکنندگان موبایل در دنیا را طی سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص دهد. در طول این بازه زمانی غول تکنولوژی چینی بالغ بر ۲۴۰ میلیون گوشی را در سراسر دنیا به فروش رساند که در مقایسه با فروش ۲۰۰ میلیون عددی اپل به میزان قابل توجهی بیشتر است. سامسونگ نیز براساس گزارش این سه موسسه پیشگام و صدرنشین جدول فروش جهانی موبایل بوده و در یکسال گذشته بالغ بر ۳۰۰ میلیون دستگاه گوشی را در سراسر دنیا به فروش رساند. شیائومی و اوپو نیز به ترتیب جایگاه های چهارم و پنجم این جدول را به خود اختصاص دادند.

این جهش برای هواوی خصوصا به خاطر حضور این شرکت در فهرست سیاه آمریکا جالب توجه است؛ چراکه به موجب صدور فرمان اجرایی ترامپ هواوی دیگر به جز در موارد خاص اجازه همکاری با شرکت های آمریکایی را ندارد و برای مثال نمی تواند از اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل روی گوشی های تولیدی اش استفاده کند که همین مساله محدودیت هایی را برای او در خارج از خاک چین ایجاد کرده است.

بنابر گزارش موسسه Counterpoint چین بالغ بر ۶۰ درصد از فروش هواوی طی یک سال اخیر را به خود اختصاص داده و صادرات تلفن های همراه آن به اقصی نقاط دنیا طی بازه ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

تلفن های هوشمند هواوی

با این همه روشن است که محدودیت های آمریکا روی فروش هواوی تاثیر داشته است. Canalys در گزارش خود خاطرنشان کرده که هواوی [در صورت نبود محدودیت از جانب آمریکا] احتمالا می توانست در سال ۲۰۱۹ سامسونگ را به چالش بکشد و چه بسا جایگاه نخست جدول فروش جهانی را به خود اختصاص دهد.

اگر تحریم های آمریکا نبود هواوی احتمالا جایگاه اول پرفروش ترین تولیدکنندگان موبایل را تصاحب می کرد

در مورد رقابت هواوی و اپل هم باید بگوییم که مدتی است این غول تکنولوژی چینی برای سازنده آیفون دردسر ساز شده. در سال ۲۰۱۷ میلادی هواوی برای بازه زمانی دو ماه (ژوئن و جولای) توانست اپل را کنار بزند و یک سال بعد IDC گزارش داد که این شرکت در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ بیشتر از اپل گوشی موبایل فروخته است. اما سال گذشته هواوی توانست در طول کل سال فروش بیشتری را نسبت به اپل تجربه کند.

تلفن های هوشمند هواوی

نکته جالب اینجاست که اپل علیرغم از دست دادن جایگاه دوم جهانی از نظر فروش موبایل، فصل گذشته را با موفقیت تمام کرد و فروش بسیار خوبی را به خاطر آیفون های سری 11 رقم زد. بنابر اعلام هر سه موسسه تحلیلی (که در ابتدای این مطلب به نام‌ آنها اشاره شد) فروش اپل در سه ماهه قبل بیشتر از سامسونگ بوده و به ادعای خود اپل این فروش موفق نیز مرهون خانواده آیفون 11 خصوصا مدل استاندارد آن بوده است. به گفته تحلیلگران فروش گوشی های اپل در فصل اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل بین ۷ تا ۱۱ درصد افزایش داشته است.

در پایان بد نیست اشاره کنیم که هر سه موسسه یاد شده باور دارند کل گوشی های فروخته شده توسط کمپانی فعال در این عرصه طی سال ۲۰۱۹ از مقدار فروش آنها در سال قبل کمتر شده و این دومین سال پیاپی است که بازار اسمارت فون با چنین افولی روبرو می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی