ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزنگاری دو سویه
تکنولوژی

طرح سناتورهای آمریکایی برای مقابله با رمزنگاری آنلاین

لیندسی گراهام، سناتور صاحب نفوذ و از متحدان ترامپ در حال تدوین لایحه ای است که در صورت تصویب، رمزنگاری دو سویه و آنلاین داده ها را به خطر خواهد انداخت. رمزنگاری دو سویه یا سراسری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۰

لیندسی گراهام، سناتور صاحب نفوذ و از متحدان ترامپ در حال تدوین لایحه ای است که در صورت تصویب، رمزنگاری دو سویه و آنلاین داده ها را به خطر خواهد انداخت.

رمزنگاری دو سویه یا سراسری (End-to-End) سازوکاری برای حفاظت از داده ها است که در آن تنها فرستنده و گیرنده قادر به مشاهده محتوای پیام هستند. این سیستم علی رغم امنیت بالا در بسیاری موارد مانع دسترسی سازمان های دولتی به داده ها می شود و به همین دلیل در میان دولتمردان مخالفان بسیاری دارد. یکی از سرشناس ترین منتقدان این سیستم سناتور جمهوری خواه «لیندسی گراهام» است که بی سر و صدا پیش نویس لایحه ای را برای مقابله با آن آماده کرده است.

رمزنگاری دو سویه

این لایحه که به اختصار EARN IT نامیده می شود، به بهانه مقابله با انتشار محتوای مخرب و کودک آزاری آنلاین تدوین شده است. بر این اساس در صورتی که پلتفرم های آنلاین، اپ های پیام رسان، ارائه دهندگان سرویس های ابری، ایمیل و دیگر شرکت های فناوری از قوانین مقابله با استثمار و سوءاستفاده از کودکان تخطی کنند، از پوشش «ماده ۳۲» خارج خواهند شد. بر اساس این ماده شرکت هایی نظیر فیسبوک تنها توزیع کننده محتوا هستند و مسئولیت مطالب منتشر شده توسط کاربران بر عهده آنها قرار ندارد.

هرچند این پیش نویسی به صورت مستقیم رمزنگاری را هدف نگرفته اما شرکت ها را وادار می کند برای شناسایی، حذف و گزارش محتوای مخرب با مراجع قانونی همکاری کنند. از آنجا که بسیاری از سایت ها و اپلیکیشن ها از رمزنگاری دو سویه استفاده می کنند، این درخواست بدین معنی است که شرکت ها دو انتخاب بیشتر ندارند: یا باید یک در پشتی برای دسترسی مقامات به محتوا ایجاد کنند، یا آماده مجازات شدن در محاکم قضایی شوند.

تدوین کنندگان لایحه مذکور همچنین پیشنهاد تشکیل کمیسیونی ۱۵ نفره با مشارکت متخصصان کامپیوتر و نمایندگان شرکت های فناوری را برای تعیین معیارهای EARN IT ارائه کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sakaei
    Sakaei | ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

    جاسوسی از مردم که می بایست صاحبان اصلی جهان باشند به هر شکلی و در هر کشوری محکوم است خواه در ایران خواه در ایالات متحده و اروپا باشد

  • علی
    علی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

    عوضی ها همه جا هستند.

مطالب پیشنهادی