ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا شاتل موبایل به دنبال عرضه سیم کارت هوشمند است؟

بررسی‌ها و برخی یافته‌های دیجیاتو نشان می‌دهد که احتمالا شاتل موبایل به دنبال عرضه «سیم‌کارت هوشمند» است. براساس اعلام شاتل موبایل، این اپراتور در حال پیاده سازی یک فناوری جدید و نوآورانه است که قصد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

بررسی‌ها و برخی یافته‌های دیجیاتو نشان می‌دهد که احتمالا شاتل موبایل به دنبال عرضه «سیم‌کارت هوشمند» است. براساس اعلام شاتل موبایل، این اپراتور در حال پیاده سازی یک فناوری جدید و نوآورانه است که قصد دارد با راه‌اندازی آن گسترده‌ترین و بهینه‌ترین پوشش شبکه 4G تلفن همراه را برای مشترکین سیم کارت‌های خود فراهم کند. پیش‌بینی می‌شود این فناوری بناست با نام تجاری Smart یا همان هوشمند رونمایی شود.

«آرش کریم‌بیگی»، مدیرعامل شاتل موبایل به تازگی در گفتگویی که با خبرگزاری ایسنا داشته، از پیاده‌سازی راهکار فنی و جدید نوآورانه‌ای برای پوشش‌دهی شبکه 4G و 3G صحبت به میان آورده است که اکنون در مرحله تست است و با راه‌اندازی آن کیفیت شبکه شاتل موبایل متحول می‌شود.

از سوی دیگر مدیرعامل شاتل موبایل در روزهای گذشته یک توییت منتشر کرد که در آن تصویری مربوط به سنجش سرعت اینترنت 3G شاتل موبایل دیده می‌شود، اما نکته مهم‌تر در این تصویر، نام اپراتور است که در گوشی آیفون با عبارت «smart» در کنار نام سرویس دهنده سیم کارت دیده می‌شود.

اینطور به نظر می‌رسد که رویکرد جدید شاتل موبایل، که خود مدیرعامل نیز اعلام کرده «در مرحله تست است»، اینجا حضور دارد و سرعتی که کاربر در زمان اتصال به شبکه 3G به دست آورده حدود ۲۰ مگابیت بر ثانیه است.

توییت امروز مدیرعامل شاتل موبایل، سناریوی ارائه سیم‌کارت هوشمند را بیشتر تقویت می‌کند.

شاتل موبایل به عنوان یک اپراتور مجازی نوع یک (Full MVNO)، با هسته شبکه (Core Network) اختصاصی که بر پایه NFV پیاده سازی شده، از آنتن‌های شبکه‌های «رایتل»، «همراه اول» و 4G بر بستر TD-LTE استفاده می‌کند. حالا احتمالی که اینجا وجود دارد و شنیده‌هایی که آن را تایید می‌کنند، حکایت از آن دارد که این اپراتور، نوعی تکنولوژی را در لایه هسته مستقل شبکه خود و سیم کارت توسعه داده که کاربر در هر لحظه و بر اساس موقعیت جغرافیایی خود، به بهترین شبکه و قوی‌ترین آنتن موبایل در نزدیکی خود متصل شود تا باکیفیت‌ترین پوشش سیگنالی را در هر نقطه از کشور دریافت کند.

در صورتی که این پیشبینی ها صحیح باشد و این اپراتور، استفاده از آنتن‌های شبکه ایرانسل را نیز به شکل تجاری راه‌اندازی کند و در واقع از آنتن‌های هر ۳ اپراتور موبایل در کنار فناوری TD-LTE بهره بگیرد، کاربر می‌تواند با سیم کارت شاتل موبایل، از بهترین شبکه ممکن در هر نقطه‌ای استفاده کند. بر این اساس، پس از پیاده‌سازی این فناوری باید شاهد تحولی در پوشش دهی و کیفیت شبکه اپراتوری توسط شاتل موبایل باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • saeid
    saeid | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

    الکیه ما جایی که هستیم همراه اول 3جی ولی ایرانسل 4 جی هست ولی اصلا به ایرانسل وصل نمیشه

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

    قرار بود یه طرح بدن که سیمکارت با ADSL ادغام بشه ، حجم ها یکسان شن

  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

    3g که اینجا زده از دانلود ۴.۵ایرانسل هم بیشتر هست

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

      کی گفته؟ سرعت 4.5 ایرانسل در اکثرا مواردی که تقریبا هر روز یا هرشب چک میکنم بین 50 مگ تا 90 مگ هستش، 3جی واقعا آشغاله تاخیر بالا و سرعت پایین، مخصوصاً آپلودش، وقتی جایی هستم که موبایلم 3جی میشه دیگه استفاده نمیکنم حس میکنم همون 2جی شده از بس که بده

مطالب پیشنهادی