ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازسازی فیلم کوتاه قرن نوزدهم با کیفیت 4K [تماشا کنید]

یک فیلمساز به کمک هوش مصنوعی و ابزارهای دیگر فیلم کوتاه «ورود لوکوموتیو بخار به ایستگاه لسیوته» را با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه بازسازی کرد. فیلم ورود لوکوموتیو بخار به ایستگاه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

یک فیلمساز به کمک هوش مصنوعی و ابزارهای دیگر فیلم کوتاه «ورود لوکوموتیو بخار به ایستگاه لسیوته» را با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه بازسازی کرد.

فیلم ورود لوکوموتیو بخار به ایستگاه لسیوته (L'Arrivée d'un train en gare de La Ciotat) به کارگردانی برادران لومیر سال 1895 میلادی اکران شد. نسخه اصلی این فیلم را در ادامه می بینید:

حال فیلمسازی به نام Denis Shiryaev بیش از یک قرن بعد و به کمک پیشرفت هایی که در حوزه هوش مصنوعی حاصل شده، این فیلم نویزدار و بی‌کیفیت را به اثری با استانداردهای بصری قرن بیست و یکم تبدیل کرد (نسخه اصلی با رزولوشن 4K را می توانید از این آدرس مشاهده کنید):

فیلمساز یاد شده به کمک نرم افزاری با نام Gigapixel AI رزولوشن این فیلم را ارتقاء داد. این نرم افزار با بهره گیری از شبکه های عصبی پیچیده، جزئیات باورپذیر را به تصاویر اضافه می کند تا خروجی نهایی پس از ارتقاء رزولوشن تار نشود. وی همچنین به این فیلم صامت صدا هم اضافه کرد که در ابتدا غیر ممکن به نظر می آید ولی خروجی باورپذیر و طبیعی از آب درآمده است.

«Shiryaev» به فاصله کوتاهی پس از آپلود نسخه بهبود یافته، نسخه رنگی را نیز به اشتراک گذاشت که فیلم های دهه 70 میلادی را تداعی می کند:

فیلمساز مورد بحث جزئیات نحوه ساخت نسخه باکیفیت این فیلم کوتاه را به اشتراک نگذاشت و فقط گفت که با نرم افزار Gigapixel AI ابتدا رزولوشن را ارتقاء داده و بعد به کمک اپلیکیشن Dain فریم های از بین رفته را اضافه کرده و با ابزار DeOldify نیز نسخه رنگی را ساخته است.

ابهاماتی در مورد نسخه استفاده شده توسط این فیلمساز وجود دارد. وی می گوید این نسخه را بازسازی کرده که تفاوت هایی با این نسخه دارد که بیشتر به اشتراک گذاشته داشته و کیفیت بالاتری هم دارد. علت وجود دو نسخه از این فیلم مشخص نیست؛ ولی نسخه ای که «Shiryaev» استفاده کرده به نظر واقعی می رسد.

افسانه های محلی حاکی از آنند که سال 1895 برخی تماشاچیان پس از دیدن صحنه رسیدن قطار، برای برخورد نکردن با آن سالن نمایش را با ترس ترک کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Milad Es
    Milad Es | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

    شما که تغییر ندیدن از یوتیوب نگاه کردین؟ ?? من از تو یوتیوب دیدم زمین تا آسمون فرق داشت. واقعا تفاوت نرخ فریم زیاد بود و کیفیت به وضوح بیشتر شده. شاید هم من بد دیدم نمیدونم

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

    من تغییری تو کیفیت ندیدم. اولی از همه بهتر بود. ولی چقدر خوب میشد ویدیو ها تو سرویسی اپلود میشد خاطبا مجبور نمیشدن برای هر کلیپ 5 ثانیه تبلیغات با صدای مزخرف ببینن.

  • Behzad Alavi
    Behzad Alavi | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

    اونایی که تغییری تو کیفیت ندیدن لایک کنن

مطالب پیشنهادی