ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا کنگره جهانی موبایل با بحران کرونا همچنان برگزار می‌شود؟

انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار (GSM Association) با خوش بینی همچنان بر برگزاری کنگره جهانی موبایل (MWC 2020) طبق زمانبندی قبلی در شهر بارسلونا پافشاری می کند. اما آیا با انصراف شرکت ها به خاطر ویروس ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار (GSM Association) با خوش بینی همچنان بر برگزاری کنگره جهانی موبایل (MWC 2020) طبق زمانبندی قبلی در شهر بارسلونا پافشاری می کند. اما آیا با انصراف شرکت ها به خاطر ویروس کرونا، این رویداد همچنان برگزار خواهد شد؟

شرکت ZTE که از سازندگان گوشی در چین محسوب می شود، کنفرانس خبری خود در کنگره جهانی موبایل را در پی شیوع ویروس کرونا لغو کرد. چند ساعت پس از انتشار این خبر ال جی نیز از غیبت خود در این نمایشگاه بزرگ خبر داد.

حال یکی از خبرنگاران شعبه چینی سایت Engadget گزارش داده که شیائومی از به همراه آوردن خبرنگاران چینی به این رویداد خودداری می کند. البته شیائومی ظاهراً در این رویداد حضور خواهد یافت.

کنگره جهانی موبایل 2020

از زمان شیوع ویروس کرونا سفرهای بین المللی خصوصاً از مبدأ و مقصد چین با نظارت گسترده همراه شده است. شرکت های شیائومی و ZTE هر دو چینی بوده و غیبتشان در کنگره جهانی موبایل توجیه پذیر است. احتمال دارد در آینده نزدیک شرکت های خارج از چین همانند ال جی از شرکت در این رویداد انصراف دهند.

شرکت های شیائومی، اوپو و هواوی سه کمپانی بزرگ چین هستند که در کنار سامسونگ و اپل جزو پنج سازنده بزرگ گوشی در دنیا محسوب می شوند و هیچ بعید نیست مثل LG عطای حضور در نمایشگاه را به لقایش ببخشند.

با این حال انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار که متولی برگزاری کنگره جهانی موبایل است، از برپایی این رویداد طبق زمانبندی قبلی اما با تدابیر امنیتی و پزشکی بیشتر خبر داد.

به نظر می رسد کنگره جهانی موبایل سال 2020 با شور و شوق کمتر برگزار خواهد شد و نبود ال جی و حضور نصفه و نیمه ZTE قطعاً در این رویداد تأثیر منفی خواهد گذاشت. اگر یک یا دو شرکت دیگر از حضور در این رویداد انصراف دهند، برگزاری این نمایشگاه در هاله ای از ابهام فرو خواهد رفت.

تا لحظه درج این مطلب 28296 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 565 نفر جان خود را از دست داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی