ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

افسانه ای که به واقعیت پیوست؛ اهدای اتومبیل نو به جای نیسان وانت 1 میلیون مایلی

چندی پیش مالک یک دستگاه نیسان فرانتیر مدل 2007 با عبور از کارکرد یک میلیون مایل (معادل بیش از 1.6 میلیون کیلومتر) رکوردی استثنایی را با پیکاپ محبوب خود ثبت کرد. آقای برایان مورفی (Brian ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۰

چندی پیش مالک یک دستگاه نیسان فرانتیر مدل 2007 با عبور از کارکرد یک میلیون مایل (معادل بیش از 1.6 میلیون کیلومتر) رکوردی استثنایی را با پیکاپ محبوب خود ثبت کرد. آقای برایان مورفی (Brian Murphy) اهل شیکاگو بوده و در زمینه حمل و تحویل کالا فعالیت می کند. وی سال ها است که هر روز صبح از خانه خارج شده و تا 13 ساعت به جابجایی لوازم با نیسان فرانتیر می پردازد.

نیسان

پس از ثبت این رکورد تحسین برانگیز، شرکت نیسان با ارسال دعوتنامه ای از برایان مورفی و خانواده اش درخواست کرد تا در مراسم رونمایی از نسخه جدید فرانتیر در نمایشگاه خودروی شیکاگو حضور پیدا کنند. شاید آقای مورفی فکر می کرد نیسان می خواهد با تقدیم لوحی به خاطر ثبت رکورد استثنایی اش از او تقدیر به عمل بیاورد، اما خودروساز ژاپنی با اهدای یک دستگاه فرانتیر 2020 صفر کیلومتر این شهروند آمریکایی را شگفت زده کرد!

نیسان فرانتیر

مدلی که خودروساز ژاپنی به برایان اعطا کرده، همان نسخه ای است که در شیکاگو به نمایش گذاشته شده؛ این نسخه اگر چه به لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با فرانتیر 2007 متعلق به آقای مورفی ندارد، ولی از لحاظ فنی بازنگری های زیادی در آن صورت گرفته است.

برای نمونه فرانتیر 2020 از موتور 3.8 لیتری V6 جدید که 93 درصد از قطعات آن از نو طراحی شده اند، سود می برد. این موتور توانایی تولید 310 اسب بخار و 381 نیوتن متر گشتاور را دارد. در مقایسه با موتور 4 لیتری V6 قبلی، قدرت این موتور 49 واحد افزایش یافته است. پیش از این فرانتیر با گیربکس 5 سرعته به فروش می رسید، اما مدل 2020 با گیربکس 9 سرعته خودکار راهی بازار خواهد شد.

نیسان
نیسان فرانتیر آقای مورفی به موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر و گیربکس 5 سرعته دستی مجهز است

بد نیست اشاره کنیم به گفته آقای مورفی در طول 13 سالی که مالکیت فرانتیر را بر عهده داشته، این پیکاپ اصلا او را اذیت نکرده و هیچ قطعه اصلی آن عوض نشده است. وی در رابطه با نگهداری از فرانتیر به نکات جالبی اشاره کرده، از جمله اینکه روغن موتور آن در هر 10 هزار مایل (معادل 16 هزار کیلومتر) تعویض شده و یا کلاچ کارخانه ای که تا 801,000 مایل (معادل 1.28 میلیون کیلومتر) دوام آورده است.

جالب آنکه نشان دهنده کارکرد نیسان فرانتیر متعلق به برایان مورفی در عدد 999,999 مایل متوقف شده و توان نمایش مسافت بیشتر را ندارد! این رکورد در 27 ژانویه ثبت شده است

علاوه بر موارد فوق، آقای مورفی افزوده زنجیر تایم نیسان فرانتیر مدل 2007 در کارکرد 7000 مایل (1.12 میلیون کیلومتر)، رادیاتور و دینام در کارکرد 450,000 مایل (724,000 کیلومتر) و صندلی ها در کارکرد 500,000 مایل (804,000 کیلومتر) با نمونه های جدید جایگزین شده اند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

    این چیزها واسه صنعت خودروسازی ما اصلا مهم نیست میدونید چرا؟ چون "بنز و هیوندای نمیتونند استانداردهای ما رو پاس کنند!"
    ?

  • mehdi22
    mehdi22 | ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

    فقط میتونم بگم
    ای ولا نیسان
    ای ولا ژاپن

    • hossein.bp
      hossein.bp | ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

      اینا همش سوسول بازیه ... هرچی ماشین به غیر پراید هست سوسول بازیه ... ماشینی که از در کارخونه در بیاد و لازم نباشه 99.99 درصد قطعاتش تعویض بشه ماشین نیست ... تا قیامت هم تلاش کنن به ما برسن باز هم باید وقت اضافه بدیم که شاید بتونن نصف پیشرفت فناوری های مارو کشف کنن ... وطنم پاره ی تنم ? ? ?

  • Aboy
    Aboy | ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

    بعد خودروسازای ما میرن با پژو که حتی خود اروپایی ها هم میگن اشغاله قرارداد میبندن
    همین نیسان یا تویوتا یا کلا خودروسازای ژاپنی مشکلشون چیه؟؟؟

  • molavy
    molavy | ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

    چطور این اینطوری میشه ولیکه یکی از فامیل ۱۲۰۰۰۰ هزار کیلومتر با یک سانتافه رفت و مجبور شد کل موتور رو پیاده کنه ۶۰ ۷۰ میلیون خرج گذاشت رو دستش

    • Hossein MI
      Hossein MI | ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

      اول اینکه خودروهای ژاپنی بسیار کم استهلاک‌تر از کره‌ای‌ها هستند.
      دوم اینکه کیفیت روغن موتور و مصرفی‌ها در کشورهای پیشرفته قابل مقایسه با ایران نیست.
      سوم هم نحوه رانندگی هست که بسیار بسیار مهم هست.
      در نهایت نگهداری صحیح و اصولی

مطالب پیشنهادی