ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حسین غروی رام
تکنولوژی

توضیح سامسونگ ایران درباره چرایی تعلیق پرداخت ریالی در گلکسی استور

دقیقاً یک ماه پیش بود که سامسونگ در گلکسی استور، به کاربران ایرانی پیامی داد مبنی بر اینکه خدمات پولی این فروشگاه انتهای فوریه برای کاربران ایرانی غیرفعال می‌شود. در واقع، کاربران ایرانی گلکسی استور ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

دقیقاً یک ماه پیش بود که سامسونگ در گلکسی استور، به کاربران ایرانی پیامی داد مبنی بر اینکه خدمات پولی این فروشگاه انتهای فوریه برای کاربران ایرانی غیرفعال می‌شود. در واقع، کاربران ایرانی گلکسی استور همچنان به اپلیکیشن‌ها و محتوای رایگان دسترسی دارند اما بخش «پرداخت ریالی» در این فروشگاه که یک مزیت بزرگ برای کاربران ایرانی بود، غیر فعال خواهد شد.

پس از این موضوع، سازمان فناوری اطلاعات ایران در برابر اقدام سامسونگ موضع گرفت و به این شرکت اولتیماتوم داد. «محمدجعفر نعناکار»، مدیر حقوقی سازمان فناوری در گفتگویی با روزنامه فرهیختگان گفته بود:

«مکاتباتی در این حوزه در حال انجام است تا اولتیماتوم حقوقی به شرکت سامسونگ داده شود که بدانند این خلاف سیاست‌های بازار ایران است. البته هنوز پاسخی به مکاتبات ایران نداده‌اند و شخصا نمی‌دانم این مکاتبات به دست‌شان رسیده است یا خیر، اما اگر قصد همراهی با ایران را نداشته باشند و بخواهند به این مدل رفتارشان ادامه دهند، ما هم عکس‌العمل لازم را در قبال اتباع کره‌ای که از سوی شرکت سامسونگ در ایران فعالیت می‌کنند و نیازمند تمدید مجوز اشتغال هستند، نشان می‌دهیم و آن را لغو می‌کنیم. اکنون اعطای مجوز اتباع خارجی در حوزه فناوری اطلاعات با مرکز حقوقی سازمان فناوری اطلاعات است.»

نعناکار در بخش دیگری از مصاحبه‌اش تاکید می‌کند که اگر سامسونگ بخواهد «چنین مشکلاتی» را برای کاربران ایرانی ایجاد کند اجازه نخواهند داد تا با رویه فعلی در بازار ایران به فعالیتشان ادامه دهند: «اگر این شرکت بخواهد محدودیت‌های اینچنینی را برای کاربران اعمال کند، قطعا ما هم برای محصولاتی که در کشور دارند، محدودیت ایجاد می‌کنیم. سامسونگ بازار مناسبی را به میزان 50 درصد در حوزه موبایل و تبلت در اختیار دارد. از طرفی بازارهای مختلفی در ایران وجود دارد که هم به لحاظ کیفیت و هم قیمت با سامسونگ رقابت دارند و در صورت اعمال محدودیت از سوی این شرکت، با شرکت‌های دیگر وارد مذاکره می‌شویم و سهم بازار را به شرکت‌های دیگر اختصاص می‌دهیم.»

این ماجرا که البته هنوز «امیر ناظمی»، رئیس سازمان فناوری در رابطه با آن اظهار نظری نداشته است، در روزهای اخیر به قدری جنجالی شده که حالا دفتر سامسونگ ایران نیز در این رابطه بیانیه‌ای را منتشر کرده است.

سامسونگ در بیانیه‌ای که در اختیار دیجیاتو قرار داده، اعلام می‌کند که با توجه به محدودیت‌های موجود در زمینه انتقال پول و احتمال ایجاد مشکل برای کاربران خدمات پولی، تصمیم گرفته است تا این نوع خدمات را فعلا و تا زمان رسیدن به تصمیمات جدید، معلق کند. متن کامل بیانیه سامسونگ ایران به شرح زیر است:

«شرکت سامسونگ در مقام برند پیشرو در حوزه نوآوری، همواره متعهد به عرضه جدیدترین و بهترین محصولات و خدمات خود به همه کاربران در سراسر جهان بوده و سابقه حضور و رابطه ما با بازار ایران نشان دهنده احترامی است که ما برای دوستان، هواداران و کاربران خودمان در کشور بزرگ ایران قایل هستیم.

در عین حال سامسونگ متعهد است تا به تمامی کاربران خود در سراسر جهان، از جمله ایران، درباره دسترسی مطمئن، قابل اعتماد و پایدار به فروشگاه گلکسی استور اطمینان خاطر بدهد.

در این راستا ما تصمیم به انجام اقداماتی احتیاطی با هدف اطمینان از تداوم عرضه خدمات رایگان‌مان در بازار ایران گرفتیم. در نتیجه با توجه به محدودیت‌های موجود در زمینه انتقال پول و احتمال ایجاد مشکل برای کاربران خدمات پولی مان، تصمیم گرفتیم تا این نوع خدمات را فعلا و تا زمان رسیدن به تصمیمات جدید، معلق کنیم. تا زمانی که شرایطی فراهم شود تا همه طرف‌های دخیل و فعال در گلکسی استور بتوانند خدمات پولی خود را به شکلی امن ایجاد و متناسب با ماموریت جهانی ما روی این فروشگاه عرضه کنند.

این اقدامات احتیاطی صرفا خدمات پولی ما را شامل شده و محتواها و خدمات رایگان موجود در فروشگاه گلکسی استور برای تمامی کاربران‌مان در ایران در دسترس باقی خواهد ماند.

در صورت هرگونه تغییر در این زمینه در آینده، مسئله را به اطلاع دوستان و هواداران‌مان در بازار و رسانه‌های ایران خواهیم رساند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

    گورباباش همیشه یه راهی هست

  • amironline
    amironline | ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

    این اولین بتر نیست که سامسونگ ما رو تحریم کرده، شما اگه بخوایین درایور تبلت‌تون رو از سایت سامسونگ دانلود کنین متوجه میشین که صفحه‌اش برای ایران بسته هست.
    بخش برنامه‌نویسی سایت سامسونگ هم از خیلی وقت پیش بسته شده بود.

  • hamed harsami
    hamed harsami | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

    اینجوری بخواد پیش بره فکر کنم تا چند وقت دیگه از گوگل پلی استوری هم دیگه نشه اپ دانلود کرد!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی