ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکورد سریع‌ترین پرواز مسافربری از نیویورک به لندن شکسته شد

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (British Airways) رکورد سریع ترین پرواز مسافربری مادون صوت (Subsonic) از نیویورک به لندن را به نام خود ثبت کرد. هواپیمای بوئینگ 747 متعلق به خطوط هوایی بریتیش ایرویز توانست مسیر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (British Airways) رکورد سریع ترین پرواز مسافربری مادون صوت (Subsonic) از نیویورک به لندن را به نام خود ثبت کرد.

هواپیمای بوئینگ 747 متعلق به خطوط هوایی بریتیش ایرویز توانست مسیر نیویورک به لندن را در مدت زمان 4 ساعت و 56 دقیقه طی کرده و رکورد 5 ساعت و 13 دقیقه‌ای قبلی که توسط شرکت هواپیمایی Norwegian در سال 2018 ثبت شده بود را بشکند. این پرواز در حالت عادی حدوداً 6 ساعت و 13 دقیقه طول می کشد.

ثبت رکورد سریع ترین پرواز از نیویورک به لندن توسط بریتیش ایرویز

هواپیمای مورد بحث به کمک جریان جتی (Jet Stream) بسیار پرقدرت، به سرعت بیش از 1327 کیلومتر بر ساعت دست یافت.

البته بریتیش ایرویز تنها شرکتی نبود که موفق به ثبت رکورد شد. یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانیتک (Virgin Atlantic) نیز مسیر نیویورک به لندن را با تنها یک دقیقه تأخیر نسبت به هواپیمای بریتیش ایرویز طی کرد.

شرکت ویرجین آتلانتیک با انتشار پستی در توییتر ضمن انتقاد از ایرلاین بریتانیایی مدعی شد هواپیمای ایرباس A350-1000 این شرکت با سوخت و موتور کمتر نسبت به بوئینگ 747 موفق شده چنین رکوردی بزند.

رکورد سریع ترین پرواز مسافربری دنیا که آن هم متعلق به خطوط هوایی بریتیش ایرویز است، همچنان دست نخورده باقی مانده است. هواپیمای کنکورد این شرکت توانست سال 1996 با دستیابی به سرعت 2172 کیلومتر بر ساعت مسیر نیویورک به لندن را در مدت زمان 2 ساعت و 52 دقیقه و 59 ثانیه طی کند.

پرواز نیویورک به لندن شرکت بریتیش ایرویز تا زمان به پرواز درآمدن هواپیماهای مسافربری مافوق صوت، یکی از سریع ترین پروازهای مسافربری دنیا لقب خواهد گرفت.

اواخر آبان ماه سال 95 شرکت Boom Supersonic به منظور زنده کردن خاطرات هواپیمای کنکورد و شکستن دیوار صوتی توسط هواپیماهای مسافربری، از تولید هواپیمایی شبیه کنکورد اما با مصرف سوخت بهینه‌تر و صدای کمتر خبر داد.

شرکت Boom وعده داده که جت مافوق صوت این شرکت که ظرفیت حمل 55 سرنشین را دارد، با دستیابی به حداکثر سرعت 2714 کیلومتر بر ساعت فاصله لندن تا نیویورک را در مدت زمان تنها 3 ساعت و 15 دقیقه طی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MK
    MK | ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

    فقط 1 درصد احتمال داشت که تو ایران به دنیا بیایم...

مطالب پیشنهادی