ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل وارد بازار تلفن ‌همراه کشور شد

همانطور که پیش‌تر حدس‌هایی درباره عرضه سیم‌کارت‌های هوشمند زده می‌شد، در نهایت به طور رسمی اعلام شد شبکه تلفن همراه شاتل موبایل، با پیاده‌سازی راهکاری جدید و نوآورانه و برای اولین بار در ایران، از ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۰

همانطور که پیش‌تر حدس‌هایی درباره عرضه سیم‌کارت‌های هوشمند زده می‌شد، در نهایت به طور رسمی اعلام شد شبکه تلفن همراه شاتل موبایل، با پیاده‌سازی راهکاری جدید و نوآورانه و برای اولین بار در ایران، از «سیم‌کارت‌ هوشمند» رونمایی کرده و آن را به بازار عرضه نموده است.

«آرش کریم بیگی» مدیرعامل شاتل موبایل در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید آنها یک سیستم و تکنولوژی را پیاده سازی کرده‌اند که بخشی از آن Core شبکه شاتل موبایل است و بخشی از آن نیز یک اپلت است که روی سیم کارت تعبیه شده است:

«این فناوری بر اساس موقعیت جغرافیایی مشترک و اینکه چه آنتن‌هایی اطراف وی وجود دارد و همچنین سنجش این موضوع که آنتن‌ها از چه تکنولوژی استفاده می‌کنند و قدرت سیگنالشان چقدر است، کاربر را به بهترین کیفیت و سرعت اینترنت می‌رساند.»

ترکیبی از سرویس مبتنی بر موقعیت و مکانیزم هوش مصنوعی، تعبیری است که کریم‌بیگی از این سیم‌کارت‌های هوشمند توصیف می‌کند. او می‌گوید این سیم‌کارت‌ها در همه گوشی‌های هوشمند قابل استفاده است و ربطی به فناوری موجود در گوشی‌ها ندارد. کریم‌بیگی در این مورد بیشتر توضیح داد:

«Nework Selection در بخش تنظیمات مربوط به انتخاب شبکه باید روی اتوماتیک باشد و ترجیحا دیتا رومینگ مشترک گوشی روشن باشد و تاکید می‌کنم که این روشن بودن هزینه مضاعفی برای مشترک به همراه نخواهد داشت.»

کریم بیگی می‌گوید این فناوری سیم‌کارت‌های هوشمند در خاورمیانه و آسیا برای اولین بار است که رخ می‌دهد و تاکید می‌کند که اپراتوری در دنیا تاکنون در سطح ملی این کار را انجام نداده است.

سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل، با تحلیل مداوم و اتصال خودکار به بهترین شبکه و آنتن موجود در موقعیت جغرافیایی مشترک و با دارا بودن قابلیت آنتن‌دهی هوشمند، با کیفیت‌ترین پوشش سیگنال را در هر منطقه از کشور انتخاب می‌کند و بر این اساس، گسترده‌ترین و بهینه‌ترین پوشش شبکه‌های 3G و4G/LTE تلفن همراه را برای مشترکین سیم‌کارت‌های خود، فراهم می‌کند.

در واقع باید گفت مشترکین شاتل موبایل در هر لحظه و بر اساس موقعیت جغرافیایی خود، به طور هوشمند به بهترین شبکه و قوی‌ترین آنتن موبایل در نزدیکی محل استقرار خود متصل می‌شوند و بهترین کیفیت و گسترده‌ترین پوشش فناوری‌های 3G، 3.75G،4G/LTE و 4.5G کشور را در هر منطقه‌‌ای که هستند، تجربه خواهند کرد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر، انتخاب شماره و خرید سیم‌کارت‌های هوشمند شاتل با پوشش سراسری 3G و 4G و پیش‌شماره 0998 و کد یک، می‌توانند علاوه بر نمایندگان فروش شاتل موبایل در سراسر کشور، به وب‌سایت www.shatelmobile.ir مراجعه و یا از طریق شماره 09981000000 به صورت 24 ساعته با کارشناسان فروش شاتل موبایل تماس بگیرند و فرآیند ثبت نام و تحویل سیم‌کارت را درب منزل خود انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • saeid
    saeid | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

    الکیه ما جایی که هستیم همراه اول 3جی ولی ایرانسل 4 جی هست ولی اصلا به ایرانسل وصل نمیشه

  • مرتضی ندافی
    مرتضی ندافی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

    تاکید کرده هیچ اپراتوری در دنیا تاحالا در سطح ملی این کارو نکرده، میدونی چرا؟ احتمالا بخاطر اینکه راحت میشه جاسوسیتو کرد و فهمید الان دقیقا کجا هستی?

  • پویا
    پویا | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

    الان یعنی شرکت های ایرانسل و همراه اول و رایتل اجازه میدن که با این سیستم به دکل موبایل اونها هم وصل بشن؟
    شاتل کلا رو دکل کدوم شرکت ها فعالیت می‌کنه؟

    • saeid
      saeid | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

      از آنتن همراه اول استفاده میکنه. هنوز نمیشه به ایرانسل وصل شد

  • Djpooria
    Djpooria | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

    تا ببینیم در عمل به چه ترتیب عمل میکنه.
    رو کاغذ خوبه که به آنتن های اپراتور دیگه با سیگنال با کیفیت وصل بشه ولی موضوع اینجاست مشترکین خود اون اپراتور ها اکثرا با مشکلاتی مواجه هستند.اینو چی میگی آقای شاتل.

  • Erfan
    Erfan | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

    این نوع سیم کارت شارژ گوشی رو به شدت میخوره!

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

      برعکس
      حتی کمتر میشه
      چون به سایت نزدیک تر وصل میکنه کمتر میشه

مطالب پیشنهادی