ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا هواوی Y9 پرایم می تواند بازی های روز را اجرا کند؟

هواوی Y9 پرایم 2019 یکی از جدیدترین میان رده های بازار کشورمان است که هم اکنون حدود 2.7 میلیون تومان قیمت دارد. قبلاً این گوشی را در دیجیاتو بررسی کرده ایم اما در این مطلب ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

هواوی Y9 پرایم 2019 یکی از جدیدترین میان رده های بازار کشورمان است که هم اکنون حدود 2.7 میلیون تومان قیمت دارد. قبلاً این گوشی را در دیجیاتو بررسی کرده ایم اما در این مطلب می خواهیم تمرکز بیشتری روی قابلیت های گیمینگ آن داشته باشیم. سؤال اصلی این است که آیا با Y9 پرایم 2019 می توان بازی های روز را اجرا کرد؟

پاسخ کوتاه به این سؤال، مثبت است اما در ادامه می خواهیم اجرای چند بازی محبوب را روی این گوشی تست کنیم. ابتدا بهتر است به سراغ اپلیکیشن تخصصی کارآیی گرافیکی موبایل یعنی GFXBench برویم. این برنامه حدود 30 تست مختلف با درجات سختی متفاوت را روی گوشی انجام می دهد و نتیجه را به شکل نرخ فریم به نمایش می گذارد. در تصویر زیر نتایج تست هواوی Y9 پرایم در دو حالت عادی (سمت چپ) و پرفورمنس (سمت راست) را می بینید.

همان طور که در تصویر فوق می بینید هواوی Y9 پرایم در تست های سنگین مثل Car Chase یا Manhattan به چالش کشیده می شود و نتیجه مطلوبی به دست نمی آورد. بنابراین فکر اجرای بازی های سنگین با نرخ فریم بالا را از سر بیرون کنید. در تست های سبک تری مثل T-Rex یا بقیه تست های سطح پایین (Low-Level) نرخ فریم در حد قابل قبول است. نکته مهم تر اینکه برخلاف انتظار، فعال کردن حالت پرفورمنس تفاوتی در نتایج این تست ایجاد نمی کند، در حالی که در زمان اجرای واقعی بازی ها شاهد تغییر محسوس کارآیی هستیم.

در ادامه نتیجه اجرای چند بازی مختلف روی هواوی Y9 پرایم را بررسی می کنیم.

آسفالت 9

آسفالت 9 یکی از بازی های محبوب آرکید حساب می شود که با مراحل جذاب و متنوع، طرفداران زیادی را برای خودش دست و پا کرده است. اجرای این بازی روی Y9 پرایم ممکن است، اما برای کسب بهترین تجربه باید تنظیمات گرافیکی را روی حالت Performance قرار دهید. در این حالت بازی با نرخ فریم مطلوب و لگ های گاه و بیگاه اجرا می شود. تأخیرها در تنظیمات گرافیکی High Quality افزایش می یابد. در نهایت با فعال کردن حالت پرفورمنس گوشی می توانید اندکی از این تأخیرها را کم کنید اما هیچگاه از دست آنها خلاص نمی شوید، به خصوص در صحنه های شلوغ و سنگین.

موبایل لجندز

موبایل لجندز یکی از بازی هاییست که توسط فناوری GPU Turbo 3.0 پشتیبانی می شود و انتظار می رود که با نرخ فریم بالایی روی گوشی های هواوی و آنر اجرا شود. در واقعیت نیز همینطور است و حتی با تنظیم گرافیک روی حالت High می توانید این بازی را بدون هیچگونه تأخیر و لگ اجرا کنید. Y9 پرایم حتی در صحنه های شلوغ با تعداد کاراکتر بسیار زیاد هم کم نمی آورد. البته حالت Ultra در این بازی روی Y9 پرایم غیر فعال است.

ریل ریسینگ 3

ریل ریسینگ 3 یکی دیگر از بازی هاییست که توسط فناوری GPU Turbo 3.0 پشتیبانی می شود و به همین دلیل، بدون هیچگونه مشکلی برای اجرای آن نخواهید داشت. البته باید گفت که این بازی تنظیمات گرافیکی خاصی ندارد و خودش به صورت پیش فرض همه چیز را تجربه می کند. به هر حال Y9 پرایم می تواند ریل ریسینگ 3 را بدون لگ و تأخیر برایتان اجرا کند.

سونیک دش

بازی محبوب سونیک دش (SonicDash) از جمله بازی های سبک رانر نامحدود است که می تواند تا مدت ها شما را سرگرم کند. هواوی Y9 پرایم 2019 این بازی نه چندان سنگین را به راحتی و بدون هیچگونه تأخیر و لگ اجرا می کند.

شدو فایت 3

شدو فایت 3 یکی از بازی های پرطرفدار سبک مبارزه است که گرافیک نسبتاً بالایی دارد. گرافیک این بازی در پنج سطح قابل تنظیم است که فقط در بالاترین حالت یعنی Ultra و در برخی مراحل با افت فریم مواجه خواهید شد. اجرای این بازی در حالت تنظیمات گرافیکی High تقریباً بی نقص است.

وکتور 2

این بازی گرافیک سنگینی ندارد و با طراحی دوبعدی روی اکثر گوشی ها به راحتی اجرا می شود. با این حال سرعت اجرای بازی روی هواوی Y9 پرایم کمتر از حد انتظار است، البته نه تا حدی که نتوان بازی کرد. گاهی اوقات هم شاهد گیر کردن صحنه و تأخیر در لود تصاویر هستیم.

پابجی

برخلاف انتظار، بازی پابجی به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های بتل رویال هم روی هواوی Y9 پرایم اجرا می شود. بازی به شما پیشنهاد می دهد تنظیمات را روی حالت Medium/Balanced بگذارید. در این حالت بازی نسبتاً روان اجرا می شود اما اگر تنظیمات را به حالت Low/Smooth تغییر دهید، بهترین تجربه را خواهید داشت. با تغییر تنظیمات به حالت High/HD بازی در اکثر شرایط لگ می زند و احتمالاً امکان برنده شدن و کشتن رقبا را از دست می دهید.

همان طور که دیدید طبق تجربه ما، هواوی Y9 پرایم 2019 می تواند چند مورد از عناوین محبوب دنیای گیم را به شکل قابل قبولی اجرا کند. طبیعتاً بازی هایی که توسط فناوری GPU Turbo 3.0 پوشش داده می شوند، اجرای روان تری خواهند داشت. در بعضی بازی ها هم مجبورید کیفیت عناصر گرافیکی را تا حدی پایین بیاورید تا گیم پلی بهتری را تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • sobhan
    sobhan | ۷ فروردین ۱۳۹۹

    y9 prime 2019 گوشی فوق العاده

  • آریا
    آریا | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

    اینها به درد نمی خوره
    گوشی فقط با چیپ اسنپدراگون و لا غیر

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

    مثل اینکه کل مملکت جمع شدند پای هواوی و چین رو به بازار ایران تضمین کنند!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی