ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ
تکنولوژی

کالبدشکافی گلکسی زد فلیپ؛ لولای جدید هم مشکل دارد [تماشا کنید]

iFixit با انتشار ویدیوی کالبدشکافی گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ و استفاده از روشی جالب نشان داده که لولای این گوشی احتمالا آنقدرها هم که سامسونگ می گوید در برابر نفوذ و گرد و غبار مقاوم ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

iFixit با انتشار ویدیوی کالبدشکافی گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ و استفاده از روشی جالب نشان داده که لولای این گوشی احتمالا آنقدرها هم که سامسونگ می گوید در برابر نفوذ و گرد و غبار مقاوم نیست.

سامسونگ در جریان معرفی گلکسی زد فلیپ از لولای آن به عنوان سپری فیبری نام برد که گرد و غبار را به دام انداخته و مانع نفوذ آن به درون گوشی می شود اما در تست iFixit سپر فیبری کارایی تمام و کمالی از خود نشان نداده است.

در این آزمایش گوشی در حالت بسته درون کیسه‌ای از غبار قرار داده شده و به شدت تکان داده می شود تا احتمال نفوذ غبار به بیشترین حد برسد. همانطور که می بینید بعد از در آوردن گوشی و تکاندن آن غبار زیادی از آن خارج می شود، در واقع آنقدر غبار به داخل لولا نفوذ کرده که حتی امکان باز کردن آن وجود ندارد.

رنگ صورتی مربوط به غباری است که به داخل لولا نفوذ کرده و به آن چسبیده است.

در تصویر زیر لولا به صورت کامل از بدنه خارج شده و واضح است که چه میزان گرد و غبار به آن نفوذ کرده. جالب اینجاست که سپر فیبری (درون کادر سفید) کاملا تمیز است و ظاهرا غبار چندانی به دام نیفتاده است.

گفتنی است سامسونگ در اسناد مربوط به گوشی تاکید کرده که گلکسی زد فلیپ از استانداردهای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار برخوردار نیست. از طرف دیگر غبارهای مورد استفاده در این تست هم ارتباطی به گرد و خاک های روزمره ندارند بنابراین این احتمال وجود دارد که طراحی سپر فیبری متناسب با گرد و خاکی در کوچه و خیابان وجود دارد طراحی شده باشند.

«زک نلسون»، یوتوبر سرشناس هم پس از پیاده‌سازی تست مقاومت روی گوشی سراغ کالبدشکافی آن رفته است. در این تست مشخص است که روی نمایشگر شیشه ای گوشی لایه ای محافظ قرار گرفته اما در صورت برداشتن آن پنل هم از کار می افتد.

وجه اشتراک ویدیوهای نلسون و iFixit در این است که علی رغم به تصویر کشیدن مهندسی چشمگیر سامسونگ، از نقص هایی در طراحی گلکسی زد فلیپ پرده برمی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی