ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

تست تصادف و مقایسه ایمنی نیسان پیکاپ قدیمی و جدید [تماشا کنید]

آبان ماه سال گذشته بود که نتایج فوق العاده ضعیف پیکاپ نیسان NP300 Hardbody در تست تصادف انکپ بسیار خبرساز شد. این نیسان پیکاپ ژاپنی که از سال 1997 بی وقفه تولید می شود، نتوانست ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

آبان ماه سال گذشته بود که نتایج فوق العاده ضعیف پیکاپ نیسان NP300 Hardbody در تست تصادف انکپ بسیار خبرساز شد. این نیسان پیکاپ ژاپنی که از سال 1997 بی وقفه تولید می شود، نتوانست حتی یک ستاره ایمنی از انکپ دریافت کند.

نیسان پیکاپ تست تصادف

با وجود عمر زیاد و افتضاح به بار آمده در تست تصادف انکپ، شرکت نیسان هنوز به حفظ NP300 Hardbody روی خطوط تولید کارخانه Rosslyn آفریقای جنوبی اصرار دارد. اما دست اندرکاران انجمن اتومبیل این کشور، برای اینکه بار دیگر نشان دهند پیکاپ پا به سن گذشته ژاپنی ها تا چه حد نا امن و خطرناک است، با همکاری شاخه جهانی انکپ یک تست جالب برگزار کرده اند.

نیسان پیکاپ

شاید بدانید NP300 Hardbody در کشورهای توسعه یافته با مدل های ناوارا و فرانتیر که جدیدتر و بروزتر هستند، جایگزین شده است. از این رو انجمن اتومبیل آفریقای جنوبی به سراغ مدلی دست دوم از نسل فعلی ناوارا و یک دستگاه NP300 Hardbody صفر کیلومتر رفته و این دو را در تصادفی شاخ به شاخ با سرعت 56 کیلومتر در ساعت به هم کوبیده اند. بد نیست اشاره کنیم ناوارا در آفریقای جنوبی عرضه نمی شود و نمونه موجود در تست از اروپا منتقل شده است.

نیسان پیکاپ

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، NP300 Hardbody علی رغم نو بودن در برخورد با ناوارا دچار تغییر شکل زیادی در بخش کابین می شود؛ همچنین اجزایی مثل داشبورد، پدال ها و به ویژه فرمان در اثر ضربه تا حد قابل توجهی به سمت سرنشینان حرکت می کنند.

تحلیل نتایج این تصادف حکایت از آن دارد چنانچه به جای آدمک، راننده ای واقعی در پشت فرمان NP300 Hardbody قرار داشت، به احتمال فراوان متحمل صدماتی مرگبار می شد. این در حالی است که کابین مستحکم ناوارا شکل اولیه خود را حفظ نموده و در شرایط مشابه می تواند از ورود صدمات جدی به سرنشینان - به ویژه راننده - پیشگیری کند.

مقایسه ایمنی پیکاپ NP300 و ناوارا

آنطور که اعلام شده، با سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری کمپانی نیسان از نوامبر 2020 (آبان 1399) پیکاپ ناوارا به خطوط تولید کارخانه Rosslyn آغاز خواهد شد. اما نکته عجیب اینکه NP300 Hardbody کماکان به حیات خود ادامه داده و به عنوان گزینه ای ارزان تر به فروش خواهد رسید.

مقایسه ایمنی نیسان پیکاپ

دیوید وارد (David Ward) رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شاخه جهانی انکپ در اظهار نظری فوق العاده جالب و عبرت آموز گفته اتومبیل های نو لزوما ایمنی بهتری نسبت به مدل های دست دوم ندارند، به خصوص اینکه اگر مدل های دست دوم از کشورهایی با قوانین ایمنی سختگیرانه تر وارد شده باشند. وی حتی پا را فراتر نهاده و افزوده برای مشتریان آفریقایی یک خودروی دست دوم وارد شده از اروپا انتخابی بهتر و ایمن تر محسوب می شود.

نیسان پیکاپ

ناگفته نماند NP300 Hardbody در واقع همان مدلی است که در دهه 80 و اوایل دهه 90 شمسی با نام نیسان پیکاپ توسط پارس خودرو مونتاژ می شد. پس از خاتمه همکاری نیسان و پارس خودرو، این پیکاپ جای خود را به دانگ فنگ ریچ داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱ اسفند ۱۳۹۸

    احترام به حقوق مردمشون خارق‌العاده ست،اگه یکی به ایرانیا انقدر اهمیت میداد تشنج میکردیم،خدا کنه یه خیر پیدا بشه همین تست رو بین پژو۴۰۵ و ارزون ترین ماشین استاندارد جهان،یا حتی چینی انجام بده

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱ اسفند ۱۳۹۸

    خبر تکراری ها ?

مطالب پیشنهادی