ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کاترین جانسون کامپیوتر انسانی ناسا در سن ۱۰۱ سالگی درگذشت

«کاترین جانسون» (Katherine Johnson)، ریاضیدان آمریکایی-آفریقایی تحسین شده ناسا روز گذشته در سن 101 سالگی دار فانی را وداع گفت. خانم جانسون به خاطر دقت در محاسبات فضانوردی معروف بود و به مدت چندین دهه، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

«کاترین جانسون» (Katherine Johnson)، ریاضیدان آمریکایی-آفریقایی تحسین شده ناسا روز گذشته در سن 101 سالگی دار فانی را وداع گفت.

خانم جانسون به خاطر دقت در محاسبات فضانوردی معروف بود و به مدت چندین دهه، کارهای فنی در ناسا انجام داد. وی مسیرهای پرتابی، زمان پرتاب ها و مسیرهای اضطراری بازگشت تعداد زیادی از پروازها از جمله اولین مأموریت های ناسا در طرح مریخ با حضور جان گلن و آلن شپرد و همچنین پرواز به ماه با آپولو 11 را محاسبه کرد.

کاترین جانسون ریاضیدان ناسا در سن 101 سالگی درگذشت

کاترین جانسون در مدت بیش از سه دهه فعالیتش خدمت زیادی به بسیاری از مأموریت های فضایی ناسا از جمله مأموریت معروف «جهشی بزرگ برای بشریت» نیل آرمسترانگ کرد. اما فعالیت های وی تا چندین دهه نادیده گرفته شدند.

خانم جانسون سال 1953 در کمیته رایزنی ملی هوانوردی آمریکا (NACA) که بعدها ناسا جانشین آن شد، در کنار دیگر زنان ریاضیدان سیاه پوست فعالیت می کرد. وی آنقدر در محاسبات دقیق بود که جان گلن از وی درخواست کرد تا محاسبات کامپیوتری مأموریتش را برای اطمینان از درست بودن چک کند. جان گلن اولین فضانورد آمریکایی بود که سال 1962 به دور زمین گردش کرد.

خدمات چشمگیر خانم جانسون سال 2015 مورد توجه قرار گرفتند. باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا مدال افتخار آزادی رئیس جمهوری، که بالاترین جایزه مدنی در این کشور محسوب می شود را به وی اعطا کرد.

کتاب «ارقام پنهان» (Hidden Figures) که بعدها فیلمی به همین نام از روی آن ساخت شد، به خدمات خانم جانسون پرداخت. ناسا سال 2017 یکی از ساختمان های خود را به پاس خدمات خانم جانسون به اسم وی نامگذاری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ اسفند ۱۳۹۸

    به این میگن یک زندگی موفق و سعادت مندانه.
    هم طول عمر زیادی داشت .هم مفید بود. هم زندگی هیجان انگیزی رو تجربه کرد و هم اسمش ماندگار شد . چی از این بهتر؟

  • ابرام
    ابرام | ۶ اسفند ۱۳۹۸

    زنها فقط باید خودشون رو درست کنن و تمام فکر وذکرشون آرایشگاه و لباس و پیروزی در عرصه ی عرض اندام در خیاباها و مجالس باشن.
    ریاضی و فیزیک چه کارشون میاد.
    اینه فرهنگی که بهمون قالب کردن

    • Unconventional_NyTro
      Unconventional_NyTro | ۶ اسفند ۱۳۹۸

      یجوری داری میگی که انگار این فرهنگُ ایران قالب کرده
      این فرهنگُ خو ماله یهودیاست
      اکثر کسایی هم که برای همین آمریکا که منبع قدرت یهودیاست تولید علم می کنن یهودی نیستن اکثرشون بقول خودشون از همین کشورهای عقب افتاده ی جهان سومی هستند
      همین عرض اندام کردن به اینی که میبینی رسوندش
      نشان دادن خانه های لوکسُ شهرهای هوشمندُ
      پول رو بر دنیا حاکم کردن و یعنی پول شد همه چیز و از هر طریقی پول یا بهتره بگم ثروت جمع کردن و از طریق همین ثروت صاحب همه چیز شدن خودشون ارضه ی هیچ کاریُ ندارن
      یهودی ها استادن توی این کارا یعنی نمایش
      عربستان هم شده دست آموزشون خودشون ارضه هیچ کاریُ ندارن و همه چیُ با پولشون دارن بدست میارن مهندس یا دانشمند خریداری می کنن بیان براشون زیرساخت بسازن ولی از اونجایی که استاد یا سرورشون آمریکاست هیچوقت آمریکا اجازه نمیده جلو بزنن

مطالب پیشنهادی