ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ۱۰ وبسایت و بازی که تایپ کردن را به کودکان آموزش می‌دهد

تکنولوژی ما را به نقطه‌ای رسانده که حالا استفاده از کامپیوتر یکی از نیاز‌های اولیه انسان‌هاست. به همین خاطر بد نیست که از کودکی، بچه‌ها را با کامپیوتر و نحوه استفاده صحیح از آن آشنا ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

تکنولوژی ما را به نقطه‌ای رسانده که حالا استفاده از کامپیوتر یکی از نیاز‌های اولیه انسان‌هاست. به همین خاطر بد نیست که از کودکی، بچه‌ها را با کامپیوتر و نحوه استفاده صحیح از آن آشنا کنیم. یکی از اولین مواردی که باید به آن توجه داشته باشیم نحوه تایپ کردن در کامپیوتر است. به همین خاطر قصد داریم در این مطلب به معرفی ۱۰ وبسایت و بازی که در زمینه آموزش تایپ فعالیت می‌کنند بپردازیم.

مطلب پیش رو، شامل ۱۰ وبسایت و بازی مختلف و سرگرم کننده و البته رایگان است، که هم کودکان را سرگرم می‌کنند و هم به آن‌ها کمک می‌کنند که در قالب سرگرمی، تایپ کردن را نیز یاد بگیرند. بنابراین شما با استفاده از این بازی‌ها و نشاندن کودکتان پای کیبورد کامپیوتر، می‌توانید به آن‌ها تایپ کردن آموزش دهید. با ما و معرفی این وبسایت‌ها و بازی‌ها همراه باشید.

۱. FreeTypingGame

وبسایت FreeTypingGame یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی به شمار می‌رود چرا که دارای بخش‌های متفاوتی از درس‌ها، بازی‌ها و تست‌هاست. به این طریق کودکان می‌توانند ابتدا از دروس مختلف نحوه تایپ صحیح را یاد بگیرند، در بازی‌ها عملکرد خود را ارتقا دهند و وضعیت تایپ کردن را در تست‌های مختلف ارزیابی کنند.

دروس در این بازی به شما اجازه می‌دهندکه از بین ۳۰ گزینه مختلف (بر اساس کلید‌هایی که تمرین با آن را آموزش دیده‌اید) حق انتخاب داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید یک هدف برای خود انتخاب کنید؛ مثلا تایپ ۲۰ کلمه در دقیقه. همچنین محیط این بازی دارای طراحی‌های مختلفی است و درجه سختی‌های مختلفی را هم ارائه خواهد داد.

۲. KidzType

یکی دیگر از وبسایت‌های خوب که انتخابات جالبی در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهد، KidzType است. این سایت در قالب بازی دارای دروس، تمرین و بازی‌های مختلف است. در سایت یاد شده هدف اصلی آموزش نحوه صحیح تایپ با کیبورد است. دروس و تمرین‌ها هرکدام به بخش‌های مختلفی از کلید‌های کیبورد اختصاص پیدا کرده تا بتوان تنها روی نقاط ضعف کار کرد.

گزینه‌های ارائه شده در این بازی در قالب گربه‌های پرنده، سیب‌های آبدار و نینجا‌های قدرتمند ارائه می‌شود. برخی از بازی‌های ارائه شده به شما اجازه می‌دهند که درجه سختی یا مقطع تحصیلی کودک را نیز مشخص کنید.

۳. Learning Games for Kids

با بیش از ۲۰ گزینه، Learning Games for Kids دارای بازی‌های مختلف و جذابی است که کودکان می‌توانند با استفاده از آن‌ها به صورت صحیح تایپ کردن را یاد بگیرند. بچه‌ها ابتدا از شرایط ساده شروع می‌کنند و کم کم به مراحل بالاتر می‌روند که هرکدام دارای طرح و محیط شاد و جذابی است.

وبسایت یاد شده چندین و چند چالش سخت و مفرح دارد که به خوبی توانایی کودکان را می‌سنجد. همچنین بچه‌ها می‌توانند ابتدا ۱۰ مرحله آموزشی بازی را سپری کنند و سپس دقت و سرعت تایپ خود را بسنجند. این بازی کاملا رایگان است و یکی از بهترین گزینه‌های این لیست تلقی می‌شود.

۴. TurtleDiary

وبسایت TurtleDiary دارای ۳۰ بازی مختلف است که به طور خاص مربوط به کودکان کم سن و سال (۶ ساله) می‌شود. تم‌های به کار رفته در این بازی به شدت برای کودکان جالب و هیجان انگیز است. در این بازی بچه‌ها می‌توانند با محیط زیر آب آشنا شوند، کلمات را روی بادکنک‌ها ببینند و از قالب‌های جالب دیگر لذت ببرند. همچنین این امکان وجود دارد که در این بازی درجه سختی و بخش خاصی از کیبورد را برای تمرین بیشتر انتخاب کنید.

علاوه بر این، این وبسایت دروس مختلفی را نیز ارائه می‌دهد. در واقع در TurtleDiary شما با سه سطح مهارتی مختلف رو به رو هستید که هرکدام دروس مجزایی دارند. مثلا سطح ابتدایی دارای ۲۵ درس، سطح متوسط ۹ درس و سطح پیشرفته دارای ۱۷ درس خواهند بود.

۵. SlimeKids

وبسایت SlimeKids بازی‌های متعدد و جذابی دارد. کودک شما می‌تواند در این بازی در حین یادگیری تایپ، از روح‌های بازی پک‌من فرار کند یا حتی برای حفاظت از کره زمین با فضایی‌ها مبارزه کند.

در SlimeKids شاید با درس‌ها و تست‌های مختلف رو به رو نباشید، اما بازی‌هایی که در آن وجود دارند جذاب و چالش برانگیز هستند. این بازی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کودکان شما باشد تا بتوانند هم لذت ببرند و هم تایپ کردن را آموش ببینند.

۶. Typing

وبسایت Typing هدف خود را هم روی معلمان و هم دانش آموزان قرار داده است. شما می‌توانید دروس و تست‌های تایپ مختلفی که در این بازی هستند را در قالب بازی‌های جذاب و هیجان انگیز تجربه کنید. برخی از بازی‌ها به شما اجازه می‌دهند که سطح دشواری بازی را مشخص کنید. برخی دیگر از بازی‌ها ابتدا از شما می‌خواهد که ابتدا سطح خودتان را مشخص کنید.

بازی‌های ارائه شده در Typing همه بخش‌های کیبورد را به چالش می‌کشد و برای هر بخش از کیبورد بازی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. در واقع کودکان می‌توانند نحوه تایپ حروف خاص، علائم و بسیاری دیگر را از همین طریق یاد بگیرند.

۷. ABCya

یکی دیگر از وبسایت‌هایی که به صورت رایگان بازی‌های مختلفی را برای آموزش تایپ به کودکان ارائه می‌دهد، ABCya نام دارد. وقتی وارد این وبسایت شوید، کافیست تنها واژه Type را در جستجو بنویسید. با انجام این کار نتایج مختلفی را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید از بین آن‌ها بازی مد نظر خود را با توجه به سطح کودکتان انتخاب کنید.

۸. Nitro Type

بازی Nitro Type یکی از بازی‌های جالب این لیست است که از طرف Teaching.com طراحی شده است. این بازی هیجان انگیز و رایگان به این صورت است که هر شخص باید با سرعت بیشتر به تایپ نوشته‌های روی تصویر بپردازد. با تایپ سریع‌تر ماشین شما سرعت بیشتری خواهد داشت.

این بازی آنلاین است و می‌توانید همراه با دیگران رعت تایپتان را بسنجید و با آن‌ها رقابت کنید.

۹. TypeTastic

یکی از گزینه‌های جالب برای تمرین تایپ کودکان TypeTastic است. این بازی ابتدا به نحوه چیدمان دکمه‌ها به کودکان می‌پردازد و به آن‌ها یاد می‌دهد که هرکدام از کلید‌ها در کدام بخش قرار گرفته است. همچنین محیط این بازی به شدت شاد است و از رنگ‌های جذابی در آن استفاده شده که برای کودکان جالب خواهد بود.

۱۰. تایپو: تایپ ده انگشتی فارسی

موارد بالا همگی برای کودکان بود و از طرفی باید توجه داشت که تایپ فارسی هم از اهمیت زیادی برخوردار است. متاسفانه وبسایت‌های زیاد و رایگانی در زمینه آموزش تایپ فارسی به کودکان وجود ندارد اما تایپو، می‌تواند گزینه‌ای مناسب نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان هم باشد.

با استفاده از این وبسایت می‌توانید از دروس مختلف آن استفاده کنید، تست‌های مختلف را پشت سر بگذارید و با دیگر افراد در زمینه تست سرعت تایپ رقابت کنید. به طور کلی هدف تایپو این است که افراد بتوانند با دقت قابل توجهی تایپ کنند و از طرفی برای تایپ کردن از هر ۱۰ انگشت خود بهره ببرند. این وبسایت نه فقط برای کودکان بلکه برای هر کسی که می‌خواهد سرعت تایپ بهتری داشته باشد توصیه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی