ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات از ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان به کاربران شبکه ثابت خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای جلوگیری از شیوع کرونا در کشور و در برابر خواسته‌های مردم، از ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت ثابت تا پایان سال خبر داد. شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای جلوگیری از شیوع کرونا در کشور و در برابر خواسته‌های مردم، از ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت ثابت تا پایان سال خبر داد.

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و از همه مهم‌تر، قرنطینه خانگی بسیاری از شهروندان باعث شده که سرانه مصرف اینترنت بالا برود و آمارها خبر از افزایش ۴۰ درصدی استفاده مصرف دیتای کشور بدهند. در همین راستا بسیاری از مردم نیز از وزیر ارتباطات درخواست ارزان یا رایگان شدن اینترنت را داشته‌اند. آذری جهرمی امروز در برابر این درخواست‌ها اعلام کرد که تا پایان سال، یک بسته ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت ثابت به کاربران ارائه خواهد شد.

جهرمی در توییتر خود نوشته که «عرضه اینترنت رایگان درخواستی است که بسیاری از شما از وزارت ارتباطات داشته‌اید. امروز از ارائه‌کنندگان خدمات اینترنت ثابت درخواست کردیم از فردا تا پایان سال جاری، برای همه کاربران خود به صورت رایگان یک بسته ۱۰۰ گیگابایتی فعال کنند.»

پیش از این نیز زمانی که اعلام شد مراکز آموزشی تعطیل هستند،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صحبت با مدیران تلویزیون‌های اینترنتی خبر داد برای اینکه پخش مخصوص به کودکان و در برخی از آنها تمامی فیلم‌ها و سریال‌ها رایگان شود و البته با تمدید این تعطیلی اعلام کرد که این روند ادامه دارد: «تلویزیون‌های اینترنتی، ارائه خدمات رایگان خود را تا پایان سال ادامه خواهند داد. ‌ترافیک مصرفی این تلوزیون‌ها نیم‌بها محاسبه خواهد شد.» موضوعی که هم‌اکنون در بخش محتوای کودکان فیلیمو و نماوا نیز دیده می‌شود.

اعطای ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان در سرویس‌های اینترنت ثابت می‌تواند چراغ روشنی باشد برای باز شدن دوباره بخت و اقبال کاربران اینترنت خانگی که طبق آخرین آمار رگولاتوری، تا پایان پاییز ۹۸ تنها ضریب ده درصد را در بین کاربران اینترنت سراسر کشور داشت.

گفتنیست در اوایل هفته گذشته بالا رفتن حجم استفاده اینترنت از کاربران موجب کاهش کیفیت اینترنت نیز شده بود که اعلام شد اپراتورها به‌دلیل افزایش استفاده تعداد کاربران برای ارائه سرویس هم در لایه‌ شبکه هم در لایه‌ فرکانس آماده نبودند و به همین دلیل شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت شبکه‌ ارتباطی اپراتورها را افزایش داد. بر اساس گزارش رگولاتوری مشکلات کیفیت سرعت اینترنت حل شده ولی گزارشات مردمی نشان می‌دهد که هنوز برخی کاربران با افت کیفیت مشکل اینترنت مواجه هستند.

آنطور که جهرمی خبر داده، این بسته صد گیگابایتی به طور خودکار تا فردا برای کاربران فعال خواهد شد و مشترکین لازم نیست برای انجام آن کاری انجام دهند. باید دید که این موضوع چقدر توسط اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت خطوط ثابت اجرایی خواهد شد و اساساً چقدر می‌تواند توجه کاربران ایرانی را به آن‌ها برگرداند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

    خیلی ممنون و متشکر. برای مام فعال شد، دست شمام درد نکنه ولی خدا وکیلی من خودمو پاره کنم نمیتونم تا 29 اسفند تمومش کنم !
    کاش حداقل محدودیت زمانی برای استفاده نداشت !

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

      کال آف دیوتی وارزون رو دانلود کن. تموم میشه. چون دقیقا صد گیگابایته ?

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

    برای ایرانسل و مبین‌نت هم این بسته‌ها ارائه شدن ولی به طور خودکار فعال نشدن و باید خودمون از طریق پنل مدیریت حساب اون رو فعال می‌کردیم.

  • Mojtabaw
    Mojtabaw | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

    شاتل هم 100 گیگ به مشترکینش داده!

  • حسین ارشد
    حسین ارشد | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

    برای من اضافه شده ۱۰۰گیگ
    مخابرات مشهد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی