ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین نسخه اپلیکیشن آی‌قصه منتشر شد؛ همه با هم برای بچه‌ها

آی‌قصه، پروژه‌ای برخاسته از بخش خصوصی است برای ساختن قصه‌های نو با مناسبات کودکان امروز خلق شده است. اولین نسخه اندروید اپلیکیشن آی‌قصه بعد از یک سال فعالیت رسمی این مجموعه به تازگی منتشر شده ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۵

آی‌قصه، پروژه‌ای برخاسته از بخش خصوصی است برای ساختن قصه‌های نو با مناسبات کودکان امروز خلق شده است. اولین نسخه اندروید اپلیکیشن آی‌قصه بعد از یک سال فعالیت رسمی این مجموعه به تازگی منتشر شده است. مدیرعامل آی قصه باور دارد که این مجموعه می‌خواهد قصه‌هایی را برای تمام کودکان فارسی زبان در سراسر دنیا به ارمغان بیاورد و آنها را با قصه‌هایی جدید سرگرم کند.

آی‌قصه از زمان تاسیس خود تا به امروز برای بچه‌های فارسی‌زبان قصه و شخصیت جدید خلق می‌کند. تمام قصه‌ها در آی‌قصه بعد از نوشته شدن، تصویرگری می‌شوند و بعد از آن، قصه‌گوها آن را برای بچه‌ها می‌خوانند. از همین رو، هر قصه در آی‌قصه سه رکن دارد: نویسندگان، تصویرگران و صداپیشگان معتبر و سرشناسی که با این تیم کار می‌کنند.

«پوریا عالمی» سردبیر آی‌قصه با ذکر این نکته که تاکنون حدود ۱۰۰ محتوای اختصاصی برای آی‌قصه تولید و منتشر شده به دیجیاتو می‌گوید که آنها برنامه‌های بلند مدتی برای آی‌قصه در نظر دارند و آن را تبدیل به مرجع قصه کودکان فارسی زبان با تمامی گویش‌ها و لهجه‌ها خواهند کرد. عالمی با تاکید بر اینکه آی‌قصه بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود می‌گوید که تمامی قصه‌ها در این مجموعه برای اولین بار است که منتشر می‌شوند: «تمامی محتواهای تولید شده در آی‌قصه به طور اختصاصی برای این پلتفرم تولید شده و هیچ یک از قصه‌ها پیش‌تر در جایی منتشر نشده است.»

عالمی همچنین درباره مدل درآمدزایی این مجموعه به دیجیاتو می‌گوید: «احتمالا از خرداد ماه سال آینده یک آبونمان برای آی قصه تعریف خواهیم کرد و این پلتفرم تبدیل به دو بخش رایگان و غیر رایگان خواهد شد.»

عالمی همچنین تاکید می‌کند که آنها بازار سنتی کتاب را نیز فراموش نکرده‌اند و با کمک انتشارات «گاندو» چند مورد از محتواهای داخل آی‌قصه را به صورت فیزیکی نیز منتشر ساخته‌اند و نوید این موضوع را می‌دهد که این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

سردبیر آی‌قصه در این پاسخ این سوال که آیا ضرورتی داشت تا آی‌قصه به صورت یک پلتفرم جدا ظاهر شود و نه یک ارزش افزوده در برنامه‌های کتاب صوتی فعلی می‌گوید: «هدف اصلی ساخته شدن آی‌قصه بر این بوده که یک فضای کاملا امن با محتوای مناسب و در خور کودکان ایجاد کنیم که خانواده‌ها با خیالی آسوده و راحت گوشی همراه یا تبلت را به دست کودک خود بسپرند. آی‌قصه می‌خواهد جایی باشد که فقط و فقط برای بچه‌ها باشد و از همین رو نیاز بود تا به صورت مجزا این تیم شکل بگیرد.»

عالمی همچنین اظهار دارد آنها بر این موضوع که محتواهای خود را با کمک کاربران آماده و منتشر سازند تاکید ویژه‌ای دارند. او درباره روند این همکاری به دیجیاتو می‌گوید: «در هر سه بخش قصه‌نویسی، قصه‌خوانی و تصویرسازی قصه از استعداد کاربران خود نیز استفاده کرده‌ایم و به آنها کمک کرده‌آیم تا محتوایشان بهتر شود و انتشار پیدا کند. کاربران ما برای همکاری در هر یک از این بخش‌ها می‌توانند با ما در تماس باشند و با ارسال یک ایمیل، وارد پروسه همکاری خواهند شد. امیدواریم بتوانیم با کمک آنها، آی‌قصه را جایی بهتر برای همه بچه‌ها کنیم.»

آی‌قصه با مشاوره از افراد متخصص در حوزه کودک و همچنین به‌کارگیری افراد خبره در این حوزه، تلاش می‌کند تا قصه‌هایی سالم برای بچه‌های فارسی‌زبان سراسر دنیا تولید کند. چهره‌های نام‌آشنای حوزه کودک و نوجوان با آی‌قصه همکاری دارند و همچنین نویسندگانی چون پوریا عالمی، اسماعیل باستانی و الکا هدایت و بسیاری از نویسندگان دیگر در اپلیکیشن آی قصه فعالیت دارند.

بخش‌های مختلفی در این مجموعه وجود دارد که یکی از آنها «شهر قصه» است؛ قصه‌های این شهر به صورت سریالی منتشر می‌شود و در هر قسمت اتفاقات جالبی رخ می‌دهد.

بخش «هزار قصه» نیز به قصه‌های تک‌قسمتی اختصاص دارد که توسط نویسندگان گوناگون نوشته می‌شوند و تصویرگران روی آن قصه‌ها تصویرگری می‌کنند و صداپیشگان سرشناس کشور آنها را بازگویی می‌کنند. هزار قصه قدیمی‌ترین قسمت آی‌قصه است و به جز این قسمت، بخش‌هایی مختص بزرگسالان نیز در این اپلیکیشن حضور دارد که به ارائه پادکست‌هایی برای بزرگترها می‌پردازد. ناگفته نماند در آی قصه، خود کاربران نیز می‌توانند قصه‌های خود را برای تیم بفرستند و تحریریه این مجموعه با ویرایش‌های کوچکی که روی آن انجام می‌دهند، قصه‌ها را آماده انتشار می‌سازند.

آی قصه

آی قصه

سازنده: آی قصه قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۹ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی