ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوبر و لیفت
تکنولوژی

استارتاپ‌های آمریکایی به رانندگان و پیک‌های تحت قرنطینه خسارت می‌دهند

ویروس کرونا اقتصاد جهان را دچار مشکل کرده و باعث خانه نشینی افراد زیادی شده است. برخی شرکت‌ها به دنبال رفع مشکلات مالی کارمندان خود هستند. به تازگی اوبر و لیفت خبر از پرداخت خسارت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

ویروس کرونا اقتصاد جهان را دچار مشکل کرده و باعث خانه نشینی افراد زیادی شده است. برخی شرکت‌ها به دنبال رفع مشکلات مالی کارمندان خود هستند. به تازگی اوبر و لیفت خبر از پرداخت خسارت به رانندگان تحت قرنطینه و مبتلا به کرونا داده‌اند.

چند روز پیش یکی از سناتورها نامه‌ای به برخی شرکت‌ها و استارتاپ‌ها برای پشتیبانی مالی از کارمندانشان ارسال کرد. در حالی که اوبر و لیفت به رانندگان خود خسارت پرداخت می‌کنند، «دوردش» و «اینستاکارت» اعلام کرده‌اند که گزینه‌های مختلف را تحت بررسی قرار می‌دهند.

اوبر در بیانیه‌ای اعلام کرده به تمام رانندگان و کارمندان سرویس پیک و تاکسی که به علت شیوع کرونا حداکثر تا 14 روز قرنطینه و یا به این ویروس مبتلا شده‌اند، خسارت پرداخت خواهد کرد. اوبر به این موضوع اشاره کرده که هم اکنون برخی رانندگان در تعدادی از کشورها خسارت دریافت کرده‌اند. بر اساس گزارش بلومبرگ، رانندگان تحت قرنطینه در مکزیک و انگلستان موفق به دریافت خسارت شده‌اند.

سخنگوی لیفت نیز از تصمیم این استارتاپ برای پرداخت خسارت به رانندگان مبتلا به ویروس کرونا و یا قرنطینه شده توسط مرکز بهداشت عمومی خبر داده است.

اوبر و لیفت

علاوه بر اوبر و لیفت، استارتاپ‌های دیگری مانند دوردش، اینستاکارت و پست میتس نیز شاید چنین رویه‌ای را در پیش بگیرند. در حال حاضر جزئیات بیشتری در رابطه با راهکار آن‌ها و همچنین نحوه تامین و پرداخت خسارت منتشر نشده، اما در روزهای آینده اطلاعات بیشتری پخش خواهد شد.

پرداخت خسارت به رانندگانی که ترس از ابتلا به ویروس کرونا دارند، خبر خوبی است، اما این خسارت نمی‌تواند نگرانی مالی آن‌ها را برطرف کند. رانندگان و پیک‌ها در حالت عادی درآمد بالایی ندارد. با توجه به این موضوع، هرگونه وقفه در کار می‌تواند برای آن‌ها از نظر مالی دردسر ایجاد کند و حتی پرداخت خسارت نیز شاید نتواند چنین مشکلی را حل کند. درآمد پایین شاید باعث شود رانندگانی که علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارند، همچنان به کار خود ادامه دهند.

در نهایت باید گفت پرداخت خسارت به رانندگانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، نمی‌تواند مانع از کاهش درآمد استارتاپ‌ها و شرکت‌ها به علت خانه نشینی مشتریان و عدم سفر آن‌ها به علت ترس از ابتلا به این ویروس کشنده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی