ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپتاپ هواوی
بررسی لپ تاپ

بررسی دیجیاتو: لپتاپ هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 [تماشا کنید]

هواوی سال 2018 از اولین مدل میت بوک ایکس پرو رونمایی کرد که با کیفیت ساخت بالا و طراحی زیبا توانست نظر مثبت بسیاری از وبسایت های بین المللی حوزه تکنولوژی را به خود جلب ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

هواوی سال 2018 از اولین مدل میت بوک ایکس پرو رونمایی کرد که با کیفیت ساخت بالا و طراحی زیبا توانست نظر مثبت بسیاری از وبسایت های بین المللی حوزه تکنولوژی را به خود جلب کند. نسل دوم این اولترابوک در ظاهر تقریباً هیچ تفاوتی با مدل قبلی ندراد اما در باطن، برخی قطعات تغییراتی را تجربه کرده اند. در این مطلب قصد داریم هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 را بررسی کنیم.

مشخصات لپتاپ هواوی میت بوک ایکس پرو 2019:

    • پردازنده اینتل Core i7-8565U (مدل مورد بررسی) یا اینتل Core i5-8265U
    • پردازشگر گرافیکی انویدیا جی فورس MX250 با دو گیگابایت رم GDDR5 (تنها در مدل با پردازنده Core i7) و یا اینتل UHD 620
    • نمایشگر 13.9 اینچی LTPS با رزولوشن 3000 در 2000 پیکسل
    • 16 یا 8 گیگابایت (مدل مورد بررسی) رم LPDDR3 با فرکانس 2133 مگاهرتز
    • 256 یا 512 گیگابایت (مدل مورد بررسی) یا یک ترابایت حافظه داخلی SSD از نوع NVMe PCIe
    • باتری 57.4 وات ساعتی و شارژر 65 وات با خروجی USB-C
    • وای فای 802.11a/b/g/n/ac و بلوتوث 5.0
    • مجهز به حسگر اثر انگشت
    • ابعاد 304 در 217 و ضخامت 14.6 میلی متر و بدنه فلزی و وزن 1.33 کیلوگرم
    • رنگ های خاکستری (مدل بررسی شده) و نقره ای
    • ویندوز 10 هوم
    • قیمت مدل مورد بررسی 1700 یورو

از نظر ظاهری مدل 2018 و 2019 تفاوت چندانی با هم ندارند. البته این موضوع نقطه ضعف به حساب نمی آید؛ چرا که طراحی مدل قبلی آن قدر کم نقص بوده که هواوی همچنان روال سابق را ادامه داده است.مدل سال 2018 از کارت گرافیک جی فورس MX150، بلوتوث 4.1 و حافظه SSD تنها در ظرفیت های 256 و512 گیگابایتی بهره مند بود اما مدل 2019 با کارت گرافیک انویدیا جی فورس MX250 و بلوتوث 5 همراه شده و حالا امکان انتخاب حافظه SSD یک ترابایتی را هم دارید.

البته در کمال تعجب کارت گرافیک MX150 (با میزان رم مشابه) در بنچمارک ها در مقایسه با MX250 در رده بالاتری قرار می گیرد. در این باره در بخش سخت افزار بیشتر توضیح خواهیم داد.

همچنین باید اشاره می کنیم که مدل جدیدتر این لپتاپ، میت بوک ایکس پرو 2020 است که مدت کمی از معرفی اش می گذرد و هنوز به بازار نیامده است. این مدل به پردازنده نسل دهم اینتل مجهز شده است.

بررسی ویدیویی

طراحی

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

میت بوک ایکس پرو با تنها 14.6 میلی متر قطر، نسبتاً باریک محسوب می شود و در دست گرفتن آن هم آسان است. با این حال با وزن 1.33 کیلوگرمی و با ابعادی کوچکتر از بیشتر لپتاپ های 14 اینچی، چندان هم سبک احساس نمی شود.

رنگ خاکستری تیره میت بوک ایکس پرو ظاهر مینیمال و زیبایی دارد که نه آن قدر جذاب است که توجه همه را جلب کند و نه آنقدر ساده که به این زودی حوصله تان را سر ببرد. می توان گفت طراحی این لپتاپ شباهت های زیادی با مک بوک دارد؛ بدنه با کیفیت فلزی، محل کیبورد و ابعاد تاچ پد تقریبا شبیه به رقیب و همان حس و حال با کیفیت. با این حال از یک تفاوت ظاهری مهم و ارزشمند نمی توان به سادگی گذشت؛ نمایشگری که حاشیه های بسیار باریکی دارد و به گفته هواوی نسبت نمایشگر به بدنه 91 در صدی را به همراه دارد.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

زمانی که لپتاپ را باز می کنید کیبورد مشکی رنگ (با دو سطح نور پس زمینه) و یک تاچ پد بزرگ توجه شما را جلب می کند. در دو طرف کیبورد حفره های اسپیکرها و در بالا سمت راست هم کلید پاور به چشم می خورد. هواوی همچنین روی این کلید، یک حسگر اثر انگشت را تعبیه کرده که با ویندوز هلو سازگار است و سرعت و دقت بسیار بالایی دارد.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

وبکم میت بوک ایکس پرو هم مشابه با سری های قبلی میت بوک بین کلیدهای F6 و F7 کیبورد مخفی شده است. برای فعال کردن آن کافی است بخشی که در ظاهر شبیه دیگر کلیدهای فانکشن کیبورد است را فشار دهید تا از جای خود خارج شود. در نگاه اول این ایده هواوی جذاب به نظر می رسد؛ چون فشردن وبکم حس جالبی را القا می کند و با بستن آن نگرانی های مرتبط با حریم شخصی کمتر می شود. با این حال جای عجیب آن موجب می شود هیچ امکانی برای تنظیم زاویه دید آن نداشته باشید و همیشه مجبور شوید جای خودتان را برای قرار گرفتن در کادر دوربین تغییر دهید؛ شاید هم در آخر قید این سختی ها بزنید و بی خیال استفاده از وبکم بشوید.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

در مقایسه با مدل 2018، درگاه ها هم تغییر چندانی نداشته اند. در لبه سمت چپ درگاه های 3.5 میلی متری هدفون، یک درگاه USB-C و یک درگاه تاندربولت 3 (سازگار با USB-C) مشاهده می شود. در سمت راست هم یک درگاه USB فول سایز با خروجی 5 ولت و 2 آمپر قرار گرفته است. به این ترتیب می توان گفت که پورت های میت بوک ایکس پرو 2019 محدود هستند، البته در بین اولترابوک ها کافی به نظر می رسند.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

در زمان شارژ لپتاپ، درگاه های قابل استفاده، محدودتر هم می شوند؛ چرا که یک درگاه USB-C سمت چپ اشغال می شود و امکان استفاده از آن برای اتصال دستگاه های دیگر را ندارید؛ مگر این که از دانگل های جانبی با قابلیت پشتیبانی از انتقال شارژ همزمان استفاده کنید. شاید بهتر بود هواوی هم مثل برخی از برندهای دیگر از جمله ایسوس، یک دانگل ساده مجهز به درگاه های HDMI و USB اضافه با پشتیبانی از انتقال شارژ را نیز در جعبه این اولترابوک قرار می داد.

درگاه تاندربولت میت بوک ایکس پرو امکان اتصال مانیتورهایی با رزولوشن 4K را نیز فراهم می کند. همچنین می توانید یک کارت گرافیک اکسترنال سازگار را نیز خریداری کنید و از طریق همین درگاه به لپتاپ متصل نمایید.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

تاچ پد میت بوک ایکس پرو با لایه ای از شیشه پوشانده شده و زیر انگشت روان احساس می شود. از نظر تجربه کاربری هم باید گفت که تقریباً هیچ تأخیری در عملکردش احساس نمی شود و به خوبی به تماس انگشت واکنش نشان می دهد. علاوه بر این از درایور ویندوز پرسیژن هم پشتیبانی می کند و در نتیجه اسکرول دو انگشتی و سوایپ سه انگشتی و سایر ژست ها با آن سریع و راحت انجام می شود. کیبورد (در مدل مورد بررسی با نوشته های عربی) طراحی خوبی دارد و در زمان تایپ فیدبک مناسبی را منتقل می کند. در کل می توان گفت که تایپ با آن ساده و بسیار کم خطا است.

در کل در مورد طراحی میت بوک ایکس پرو 2019 باید گفت که با یک محصول زیبا و با کیفیت طرف هستیم که در عین حال کار با آن راحت و کم دردسر است. با این حال محل قرار گیری وبکم، میزان کاربردی بودن آن را کاهش می دهد. محدودیت درگاه ها (به ویژه در زمان شارژ لپتاپ) مشکل دیگری است که می توانست با افزودن یک دانگل در جعبه دستگاه حل شود ولی هواوی ترجیح داده دانگل «میت داک 2» را به طور جداگانه بفروشد. میت داک 2 به درگاه USB-C لپتاپ وصل می شود و یک درگاه HDMI، یک درگاه VGA، یک درگاه USB-C و یک درگاه USB فول سایز را در اختیارتان می گذارد.

نمایشگر

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

یکی از نقاط قوت هواوی میت بوک ایکس پرو، نمایشگر با کیفیت آن است که ساخت آن به کمپانی ژاپنی JDI محول شده است. رزولوشن نمایشگر 3000 در 2000 پیکسل یا به عبارتی 3K است و به این ترتیب نسبت 3 به 2 دارد. در مقایسه با مانیتورهای با نسبت تصویر 16 به 9 یا 16 به 10، نمایشگر میت بوک فضای کاری راحت تری را در اختیارتان قرار می دهد و کارهایی نظیر وبگردی و ویرایش اسناد را ساده تر می کند.

نمایشگر، با روکشی براق پوشانده شده اما روشنایی نمایشگر بسیار عالی است (به گفته هواوی 450 نیت). به همین دلیل براق بودن نمایشگر معمولاً مشکل ساز نمی شود و با بالا بردن سطح روشنایی، بازتاب های آزار دهنده به چشم نمی خورد. با این حال گاه در زمان نمایش رنگ های سیاه مقداری از نور پشتی، در نمایشگر بازتاب داده می شود که البته چندان آزار دهنده نیست. میت بوک ایکس پرو همچنین در نور روز و در فضای باز هم کارایی قابل قبولی دارد و در بین بهترین های بازار قرار می گیرد ولی در این شرایط بازتاب های نور، بیشتر از فضای داخلی به چشم می آیند. یکی از مزایای میت بوک ایکس پرو مجهز شدن آن به حسگر نور سنج است تا با فعال کردن آن از طریق ویندوز، سطح روشنایی به طور خودکار تنظیم شود.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

به گفته هواوی، میت بوک ایکس پرو از 100 درصد گاموت رنگی sRGB هم پشتیبانی می کند و نسبت کنتراست 1500 به یک دارد. به این ترتیب می توان گفت که کاربران عمومی و حرفه ای و حتی بیشتر طراحان گرافیک را راضی می کند.

نمایشگر همچنین از نوع لمسی است و قابلیت تشخیص تا 10 لمس همزمان را دارد. خوشبختانه نباید نگران به جا ماندن اثر انگشت روی آن باشید؛ چرا که همان طور که هواوی هم ادعا می کند نمایشگر به خوبی در مقابل جذب اثر انگشت مقاومت می کند.

اولین بار که ویندوز اجرا می شود، مقیاس اجرای اپ ها و نمایش متن ها در تنظیمات به طور پیش فرض روی 200 درصد تنظیم می شود. این موضوع کمک می کند که کار با نمایشگر نه چندان بزرگ اما با رزولوشن بالای میت بوک ایکس پرو راحت تر شود. با این حال این موضوع تجربه استفاده از نمایشگر لمسی را تحت تأثیر قرار می دهد؛ چرا که گاه انتخاب گزینه ها و دکمه های بسیار ریز در محیط ویندوز، با لمس انگشت، چندان ساده نیست و نیاز به دقت بیش از حد دارد.

سخت افزار و کارایی

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

میت بوک ایکس پرو یک اولترابوک قدرتمند است اما از نظر کارایی همچنان با یک لپتاپ گیمینگ فاصله دارد. لپتاپ هواوی به پردازنده نسل هشتم اینتل مجهز شده است. مدلی که در اختیار داریم با پردازنده اینتل Core i7-8565U همراه شده که مشخصات آن را در ادامه مشاهده می کنید:

  • 4 هسته پردازشی به همراه 8 ترد
  • فرکانس پایه 1.8 گیگاهرتز و فرکانس توربو 4.6 گیگاهرتز
  • 8 مگابایت کش لایه سوم
  • لیتوگرافی 14 نانومتری
  • پردازشگر گرافیکی مجتمع اینتل UHD 620

هواوی در کنار این پردازنده 8 گیگابایت رم را در نظر گرفته که می تواند برای کارهای روزمره کافی باشد. با این حال برخی از مدل های میت بوک ایکس پرو با رم 16 گیگابایتی به دست خریداران می رسد. مدل مورد بررسی همچنین از پردازشگر گرافیکی جی فورس MX250 با 2 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 بهره می برد و به این ترتیب می تواند برای فعالیت هایی از جمله ویرایش عکس و تدوین ویدیو مناسب باشد اما نمی توان انتظار رندرگیری های سنگین سه بعدی یا اجرای بازی های روز با بالاترین کیفیت را داشت.

حافظه داخلی SSD میت بوک ایکس پرو هم از نوع NVMe PCIe و ساخت توشیبا (مدل KXG60ZNV512G) است و به این ترتیب انتظار می رود سرعت قابل قبولی داشته باشد. تست های کریستال دیسک مارک و AS SSD نشان می دهد که حداکثر سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی اطلاعات به ترتیب تا بیش از 3200 و 2900 مگابایت بر ثانیه است و از این حیث بالاتر از SSD های M.2 PCIe میان رده و نزدیک به پرچمداران قرار می گیرد.

برای آزمایش کارایی پردازنده به سراغ بنچمارک Cinebench R20 می رویم. پردازنده اینتل Core i7-8565U در این تست به امتیاز 1284 (در آزمایش چند هسته ای) رسید که با پردازنده های گیمینگ و دسکتاپ اختلاف قابل توجهی دارد. به عنوان مثال پردازنده Core i7-8750H در این تست امتیاز 2400 را کسب کرده است. در نتیجه همان طور که گفتیم نمی توانید روی میت بوک ایکس پرو برای رندرگیری های سنگین سه بعدی حساب کنید؛ مگر این که وقت و حوصله کافی داشته باشید.

نرم افزار PCMark 10 توان کلی سخت افزار را برای فعالیت های روزمره، تولید محتوای دیجیتال و بهره وری می سنجد. در این تست اولترابوک هواوی امتیاز 4141 را کسب کرد. در مقایسه باید اشاره کرد که اولترابوک MSI PS42 (بررسی دیجیاتو) با مشخصاتی سخت افزاری کم و بیش نزدیک به میت بوک ایکس پرو امتیاز 3895 را به دست آورده است.

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم پردازشگر گرافیکی انویدیا جی فورس MX250 در مقایسه با MX150 قدرت کمتری دارد. MX150 از 32 واحد مدیریت بافت بهره می برد در حالی که این میزان در MX250 تنها 24 عدد است. علاوه بر این فرکانس پردازشی MX150 معادل 1227 مگاهرتز است در حالی که در MX250 به 937 مگاهرتز محدود شده است. برای سنجش کارایی گرافیکی بنچمارک 3DMark را اجرا کردیم.

بر اساس تست های 3DMark پردازشگر گرافیکی در زمینه اجرای بازی های روز و با گرافیک بالا توانایی چندان بالایی ندارد. در تست Time Spy که حتی برای لپتاپ های گیمینگ هم سنگین به حساب می آید، میت بوک امتیاز 946 را کسب کرد. در مقایسه، اولترابوک MSI PS42 با کارت گرافیک قدرتمند تر MX150 به امتیاز 1222 دست یافته است. همچنین انویدیا جی فورس 1050Ti در لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت MSI GL63 در این تست به امتیاز 2575 می رسد.

در آزمایش Fire Strike که برای سیستم های گیمینگ حرفه ای طراحی شده، لپتاپ هواوی امتیاز 2690 با نرخ حدود 13 فریم بر ثانیه را به جا گذاشته که باز هم نشان از این دارد که میت بوک ایکس پرو 2019 توانایی اجرای مطلوب بازی های سنگین را ندارد. کارت گرافیک انویدیا جی فورس MX150 در این تست امتیاز 3231 و کارت گرافیک جی فورس 1050Ti امتیازی در حدود 7000 را کسب کرده اند.

امتیاز 8443 و با نرخ حدود41 فریم بر ثانیه تست Sky Diver به عنوان یک تست پایه برای لپتاپ های گیمینگ خبر از کارایی قابل قبول میت بوک برای اجرای بازی های نسبتاً سبک می دهد. برای مقایسه باید گفت که کارت گرافیک MX150 لپتاپ MSI در این آزمایش به امتیاز 10829 و با نرخ حدود 50 فریم بر ثانیه دست یافته است. ما بازی NFS: Payback را با تنظیمات گرافیکی متوسط به راحتی روی این اولترابوک بازی کردیم.

در تجربه ای که در کار با لپتاپ داشتیم به ندرت شاهد داغ شدن آن بودیم و تنها در شرایط کاری سنگین دمای بخش بالا، سمت چپ کیبورد افزایش می یابد. با این حال این افزایش دما در حدی نیست که آزار دهنده باشد. همچنین میت بوک ایکس پرو به ندرت دور فن را به حداکثر می رساند و در این حالت نیز صدای فن آزار دهنده نیست. هوای فن از بخش پشتی لپتاپ و به سمت زیر دفع می شود و به همین دلیل هیچ باد گرمی به سمت بالا یا محل قرار گیری دست ها روی کیبورد پرتاب نمی شود.

هواوی همچنین میت بوک ایکس پرو را با یک نرم افزار همراه کرده که قابلیت های کاربردی خاصی را در اختیارتان قرار می دهد. Huawei PC Manager می تواند سخت افزار لپتاپ را برای هر گونه مشکلات احتمالی مرتبط با درایورها که از دید ویندوز 10 پنهان مانده اند بررسی کرده و به روز رسانی های مورد نیاز را نصب کند. یکی از امکانات دیگر OneHop است. با استفاده از این ویژگی می توانید فایل های عکس، ویدیو و اسناد را بین لپتاپ و گوشی هواوی یا آنر (با پوسته EMUI 9.1 یا Magic UI 2.1 به بالا) با سرعت تا 30 مگابایت بر ثانیه به اشتراک بگذارید.

همچنین کافی است گوشی خود را تکان دهید تا ویدیویی 60 ثانیه ای از صفحه لپتاپ ضبط شده و به طور خودکار به گوشی منتقل شود. قابلیت دیگر، کپی کردن ساده و سریع متن از یک دستگاه روی دیگر دستگاه ها نظیر گوشی، تبلت یا سایر کامپیوترهای هواوی و آنر است. با وجود این که این ویژگی ها کاربردی هستند اما تقریباً تمام مواردی که با گوشی موبایل مرتبط است به گوشی های خود هواوی یا آنر محدود می شوند و در صورت استفاده از گوشی های دیگر برندها امکان استفاده از آنها را نخواهید داشت.

پخش صدا

اسپیکرهای 4 گانه هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 در دو طرف کیبورد قرار گرفته اند و به ووفر و توییتر مجهز شده اند تا صداهای بیس و تریبل از بلندگوهای جداگانه و با تفکیک و کیفیت بالاتر پخش شوند. علاوه بر این میت بوک از استاندارد دالبی اتموس بهره می برد تا صدایی فراگیر تولید شود. صدای اسپیکرها در مقام یک اولترابوک فراتر از انتظار است و حتی در مقایسه با بسیاری از رقبا در جایگاه بهتری قرار می گیرد و صدای بیس هم در تمام ولوم ها نسبتاً خوب است. با این حال در ولوم های بالاتر از 60 درصد اعوجاج به گوش می رسد.

هواوی همچنین می گوید میکروفون های این لپتاپ می توانند صدا را از فاصله 4 متری هم تشخیص دهند تا کاربر به سادگی با دستیار صوتی کورتانا یا دیگر اپلیکیشن های مشابه ارتباط برقرار کند.

باتری

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

لپتاپ میت بوک ایکس پرو 2019 به باتری 57.4 وات ساعتی مجهز شده که به گفته هواوی، با پخش ویدیو تا 13 ساعت، وب گردی تا 12 ساعت و استفاده معمول تا 14 ساعت دوام می آورد. با این حال این اعداد در حالت ایده آل است. در آزمایش های مدرن آفیس PCMark که ترکیبی از استفاده ابزارهای تایپ، ویرایش متن، مرور متن و کنفرانس ویدیویی را شبیه سازی می کند، میت بوک توانست با روشنایی 50 درصد (روشنایی خودکار غیر فعال) و وای فای روشن به مدت 10 الی 11 ساعت شارژدهی داشته باشد که رقم قابل قبولی محسوب می شود. در تست سنگین گیمینگ PCMark با روشنایی 100 درصدی نمایشگر هم میت بوک ایکس پرو به مدت 2 ساعت و 10 دقیقه شارژدهی داشت.

هواوی یک شارژر 65 واتی را برای لپتاپ خود در نظر گرفته که با روشنایی 50 درصد و زمانی که کار سنگینی با لپتاپ انجام نمی شود، می تواند در عرض حدود 2 ساعت میت بوک را شارژ کند.

جمع بندی

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 را باید در بین لپتاپ های با کیفیت و خوش ساخت بازار دانست که به خوبی از پس نیازهای معمول کاربران عادی و حرفه ای بر می آید. با این حال توان اجرای بازی های سنگین با بالاترین کیفیت یا رندرگیری سه بعدی حرفه ای را ندارد و اساساً برای چنین منظوری هم ساخته نشده است. یکی از نقدهایی که به این لپتاپ وارد است، تفاوت های اندک با مدل 2018 اما قیمت به مراتب بالاتر است.

اگر به دنبال یک لپتاپ ویندوزی خوش ساخت، با نمایشگر با کیفیت و شارژدهی باتری قابل قبول هستید، هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 می تواند در بین انتخاب هایتان باشد؛ با این حال باید با قیمت بالای آن هم کنار بیایید. این موضوع را هم فراموش نکنید که رم اولترابوک هواوی روی بورد لحیم شده و به همین دلیل امکان ارتقای آن را نخواهید داشت؛ پس از همان ابتدا بین 8 یا 16 گیگابایت، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مورد حافظه SSD اما امکان ارتقا به مدل های پر ظرفیت تر در نظر گرفته شده است.

اگر هم نیاز به پردازشگر گرافیکی قدرتمند تری دارید می توانید با هزینه ای نه چندان کم، یک کارت گرافیک اکسترنال تهیه کرده و به درگاه تاندربولت متصل کنید. ولی این موضوع را هم به یاد داشته باشید که در این صورت کارایی کلی ضعیف تری نسبت به یک لپتاپ گیمینگ خواهد داشت؛ چرا که حتی پردازنده Core i7 میت بوک هم کارایی به مراتب ضعیف تری نسبت به مدل های به کار رفته در لپتاپ های گیمینگ دارد.

مزایا
  • نمایشگر با کیفیت و با روشنایی بالا
  • کیفیت ساخت خوب و مستحکم
  • کیبورد و تاچ پد خوب
  • شارژدهی باتری عالی
معایب
  • محل تعبیه دوربین سلفی
  • قیمت بالا
  • پردازشگر گرافیکی ضعیف تر نسبت به نسل قبل
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mobin34
    mobin34 | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    دست نویسنده درد نکنه بررسی جالب و خوبی بود

    • علی باقرزاده
      علی باقرزاده | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

      مبین خواهش می کنم و ممنونم.

  • Honor to the end
    Honor to the end | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

    الان کلی پول جمع کنی نهایتا تی تاپ بتونی بخری، چه برسه به لپ تاپی مثل این ?

مطالب پیشنهادی