ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک: دانشگاه بیشتر برای خوش‌گذرانی است تا یادگیری

همگان ایلان ماسک را به دلیل نظرات جسورانه و صریح می‌شناسند. او که اخیرا در کنفرانس ماهواره ۲۰۲۰ شرکت کرده بود نیز ترک عادت نکرده و به حاضرین در نمایشگاه گفته است دانشگاه ملاکی برای ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

همگان ایلان ماسک را به دلیل نظرات جسورانه و صریح می‌شناسند. او که اخیرا در کنفرانس ماهواره ۲۰۲۰ شرکت کرده بود نیز ترک عادت نکرده و به حاضرین در نمایشگاه گفته است دانشگاه ملاکی برای نشان دادن توانایی‌های خارق‌العاده نیست و بیشتر مکانی برای خوش‌گذرانی است.

در بخش پرسش و پاسخ این نمایشگاه، زمانی که از ماسک پرسیده شد دانشگاه چطور می‌تواند هزینه‌های تحصیل را برای دانشجویان کاهش دهد و دسترسی را برای دانشجویان محروم آسان‌تر کند، او پاسخ داد «شما برای یاد گرفتن نیازی نیست به دانشگاه بروید». از نظر او اطلاعات و دانش عملا به صورت رایگان در دسترس است و حتی دانشگاه را به «تمرین‌های آزاردهنده» تشبیه می‌کند.

از نظر ایلان ماسک یکی از ارزش‌های دانشگاه رفتن این است که شما می‌توانید با دیگران وقت صرف کنید و سپس با تجربه‌ای که از این کار به دست آورده‌اید به بازار کار بپیوندید. او عقیده دارد:

دانشگاه بیشتر برای خوش‌گذرانی است و این که به خود ثابت کنید، می توانید خودتان از پس کارهایتان بر بیایید. [آن جا] برای یاد گرفتن نیست.

ایلان ماسک

او همچنین می‌گوید سعی کرده در زمان استخدام نیرو برای تسلا، اشاره‌ای به مدرک تحصیلی نداشته باشد. او بر این باور است شرکت‌هایی که برای استخدام به دنبال مدرک تحصیلی هستد، به نوعی دیوانه‌اند. ماسک در نهایت به بیل گیتس، استیو جابز و لری الیسون اشاره می‌کند که همگی از دانشگاه و تحصیل انصرف داده‌اند تا شرکت‌های خود را تاسیس کنند.

ماسک می‌گوید:

البته که ملاکی برای نشان دادن توانایی‌ها خارق‌العاده وجود دارد، ولی من عقیده دارم که مدرک دانشگاهی، [این ملاک] نیست. در حقیقت حالت ایده‌آل این است که انصراف دهید و کاری را شروع کنید. نگاه کنید. بیل گیتس، باهوش بود، ولی انصراف داد. استیو جابز، باهوش بود، ولی انصراف داد. لری الیسون، باهوش بود، ولی انصراف داد. انگار که اصلا به آن [مدرک دانشگاهی] نیازی نیست. آیا شکسپیر به دانشگاه رفت؟ احتمالا نه.

البته خود ماسک تحصیلات عالیه دارد. او از دانشگاه کویینز استان آنتاریو فارغ‌التحصیل شد، سپس از دانشگاه پنسیلوانیا مدرک اقتصاد و فیزیک گرفت. او پس از دو روز گذراندن در مقطع دکتری، انصراف داد و اولین شرکت خود به نام ZIP2 را تاسیس کرد که بعد‌ها با ۲۲ میلیون دلار آن را به کامپک فروخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • mohamadreza
    mohamadreza | ۳ فروردین ۱۳۹۹

    همه رشته ها اینجوری نیست واقعا مثلا دندونپزشکی خب بعد از اتمام تحصیل و مخصوصا گرفتن تخصص هم شغل کم کاری داری هم درآمد بالای ۱۰۰ میلیون در ماه

  • 007hashem
    007hashem | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

    شما بلد نیستید درس بدید وگرنه میشه هم یادگیری باشه هم خوش گذرانی

  • Decadecimal Dream Life
    Decadecimal Dream Life | ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

    خب منم دانشگاه رفتم و بعد کلا انصراف دادم با وجودیکه درسها را با نمرات بالا پاس میکردم، چون واقعاً دانشگاه اون چیزی که فکر می‌کردم نبود، به هر حال رفتم دنبال کار خودم و دو بار شغل مستقل ایجاد کردم اما الان دو باره که ورشکست شدم و فعلاً بیکارم.
    ایلان راست میگه اما برای جوامع و اقتصادهای سالم نه این اقتصاد رانتی فاسد و خصولتی.

    • Hamed
      Hamed | ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

      امیدوارم ی روز موفق بشی⁦❤️⁩?

  • Mohammad
    Mohammad | ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

    چقدر نظر میده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی