ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکنر لیدار
تکنولوژی

اسکنر لیدار آیپد پرو جدید چه قابلیت‌هایی دارد؟

اپل دیروز به صورت کاملا غافلگیرانه محصولات متنوعی را معرفی کرد. یکی از گجت‌هایی که دیروز معرف شد، آیپد پرو جدید با سیستم دوربین ۲ گانه بود. البته این تبلت گران‌قیمت، یک اسکنر لیدار نیز ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

اپل دیروز به صورت کاملا غافلگیرانه محصولات متنوعی را معرفی کرد. یکی از گجت‌هایی که دیروز معرف شد، آیپد پرو جدید با سیستم دوربین ۲ گانه بود. البته این تبلت گران‌قیمت، یک اسکنر لیدار نیز دارد که تکنولوژی واقعیت افزوده موبایل را تکانی اساس خواهد داد.

اپل برای نشان دادن توانایی‌هایی اسکنر لیدار (LiDAR) از بازی «هات لاوا» (Hot Lava) استفاده کرده است. این بازی در کودکی بسیاری از ما نیز جای داشته و سعی می‌کردیم بدون برخورد با زمین (مواد مذاب) از روی یک مبل، به روی مبل دیگری بپریم. بازی هات لاوا پیش از این نیز در اپل آرکید در دسترس بود، ولی اپل با بروزرسانی جدید، قابلیت واقعیت افزوده را به آن اضافه می‌کند.

این اپ به کمک اسکنر لیدار آیپد پرو جدید، محیط خانه را اسکن کرده و با قرار دادن اسباب خانه و لاوای مصنوعی میان آن‌ها، از شما می‌خواهد که کاراکتر بازی را بدون انداختن در مواد مذاب داغ، هدایت کنید. این البته تنها بخش سرگرمی قضیه است و مسلما کسی آیپد پرو را تنها به منظور بازی، خریداری نمی‌کند. به همین دلیل اپل برنامه Shapr3D را به اندک خبرنگارانی که برای این مراسم دعوت کرده بود، نشان داد.

اسکنر لیدار

این اپ به کمک اسکنر لیدار، فضای یک اتاق را اسکن می‌کند و آن را داخل برنامه در اختیار کاربر می‌گذارد. سپس کاربر با یک محیط واقعیت افزوده از اتاقی سر و کار دارد که می‌تواند آن را به دلخواه خود تغییر داده یا اجسام جدیدی در آن قرار دهد. برای درک بهتر قضیه کافیست تصور کنید به شما یک اتاق خالی داده‌اند و باید آن را بازسازی و دکوراسیون کنید؛ محدودیت، خلاقیت شماست.

اسکنر لیدار

برنامه دیگری که اپل برای به رخ کشیدن توانایی اسکنر لیدار استفاده کرده، «Complete Anatomy» نام دارد. کاربر به کمک این اپ می‌تواند برای مثال گستره حرکتی بازوی یک شخص را به طور کامل اندازه‌گیری کند. در برنامه‌ای دیگر، اپل از اپ معروف «IKEA Place» استفاده می‌کند. این برنامه جزو اولین اپلیکیشن‌هایی بود که از ARkit اپل برای چیدمان داخل خانه بهره برده است. این جا هم اپل به کمک اسکنر لیدار و تکنولوژی واقعیت افزوده، به کاربر پیشنهاد وسایل مختلف را برای دکوراسیون خانه می‌دهد.

اسکنر لیدار

اپل می‌گوید تمامی ویژگی‌های فوق اواخر امسال با بروزرسانی اپ‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای یادآوری، آیپد پرو جدید از ماژول دوربین دوگانه به همراه اسکنر لیدار و پردازنده جدید A12Z بایونیک بهره می‌برد و با آپدیت به iPadOS 13.4، به طور کامل از ماوس و تاچ‌پد نیز پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی