ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی کوتاه شورولت کوروت 2020 ؛ بهترین کوروت تاریخ

با گذشت حدود 65 سال از عمر درخشان شورلت کوروت موتور-جلو و در حالی که نسل هفتم این خودرو همانند یک بمب واقعی در میان محصولات مشابه به حساب می‌آمد، حالا نسل هشتم کوروت به ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

با گذشت حدود 65 سال از عمر درخشان شورلت کوروت موتور-جلو و در حالی که نسل هفتم این خودرو همانند یک بمب واقعی در میان محصولات مشابه به حساب می‌آمد، حالا نسل هشتم کوروت به صورت موتور-وسط درآمده که می‌توان همچون یک سوپراسپرت واقعی در حد مک‌لارن یا فراری از آن نام برد.قصد داریم تا کوروت c8، یعنی اولین محصول موتور وسط خانواده کوروت را در پیست و جاده مورد بررسی قرار دهیم؛ لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

شورولت کوروت 2020

طراحی ظاهری و کابین شورولت کوروت 2020

شورولت کوروت 2020 زیبا و بسیار جذاب به نظر می‌رسد؛ تطابق رنگ بدنه با رینگ‌های 19 اینچی برای ما بسیار خوشایند جلوه کرده و می‌توان نوع طراحی بدنه این خودرو را شبیه به برخی محصولات فراری پنداشت.

فضای داخلی شورولت کوروت 2020 نیز بسیار چشم‌نواز طراحی شده و اگر لوگوی کوروت روی غربیلک فرمان حضور نداشت، احتمالا کابین این خودرو که سرشار از چرم مصنوعی و طبیعی و نیز قطعات فیبرکربن است را با یک اتومبیل آلمانی یا بریتانیایی گران‌قیمت اشتباه می‌گرفتید.

به نظر ما این زیباترین کابین ساخته شده برای شورولت کوروت در طول تاریخ است. نمایشگر 8 اینچی در بالای کنسول میانی قد برافراشته و همراه با پنل 12 اینچی پشت غربیلک فرمان جنبه‌های تکنولوژیک کابین C8 را به حد اعلا رسانده است. هم ظاهر و هم کیفیت متریال کابین کوروت 2020 برتر از هر محصول دیگر شورولت به نظر می‌رسد.

بسته به نوع تیپ سه گونه صندلی1LT ، 2LT و صندلی‌های اسپرت مسابقه‌ای برای این خودرو در نظر گرفته شده است؛ دو نوع اول نسبتا راحت و با قابلیت دربرگیرندگی بالا هستند اما صندلی اسپرت کمی تنگ به نظر می‌رسند. تنها مشکلی که ما در طول حضور درون کابین شورولت کوروت 2020 داشتیم به جادار نبودن آن بازمی‌گردد.

ورود و خروج به آن سخت است و کنسول میانی حجیم به همراه نوار کنترل‌گر تهویه مانع بزرگی بین راننده و سرنشین ایجاد می‌کنند. نوع چینش و مکان قرارگیری دکمه‌های کنترل‌گر تهویه بسیار عجیب و زمخت به نظر می‌رسد.  افراد مبتلا به ترس از مکان‌های تنگ و تاریک درون این کابین احتمالا دچار مشکلاتی خواهند شد. در یک کلام باید بگوییم که برای خودرویی با این اندازه، کابین بیش از حد کوچک ساخته شده است.

میزان دید به بیرون کابین نیز چندان عالی نیست در اینجا لازم است آینه‌های جانبی تا حد ممکن به سمت بیرون تنظیم شوند تا بدین وسیله برآمدگی و قوس قسمت عقب را از دایره دید راننده خارج کنند. شیشه پشت نیز چیز زیادی را به نمایش نمی‌گذارد و وجود دوربین عقب در اینجا کاملا ضروری خواهد بود.

توان فنی و تجربه رانندگی شورولت کوروت 2020

سواری شورولت کوروت 2020 به واسطه برخورداری از سیستم کنترل مغناطیسی کیفیت سواری موسوم به «ورژن 4.5» بسیار ارتقا پیدا کرده و از سایر محصولات شورولت فاصله گرفته است. شورولت کوروت 2020 روی جاده بسیار نرم و آرامش‌بخش حرکت می‌کند و باید بیان داشت که خودروهای تورینگ نظیر مکلارن GT و آستون مارتین DBS یک حریف جدید آمریکایی‌تبار پیدا کرده‌اند.

شورولت کوروت 2020

عایق‌بندی کابین به حدی است که سر و صدای پیشرانه 6.2 لیتری وی8 با قدرت 495 اسب بخار و 637 نیوتن متر گشتاور، به ندرت داخل آن شنیده می‌شود. کوروت در جاده‌های کوهستانی بسیار مطمئن و  پایدار عمل می‌کند و به دلیل برخورداری از موارد مثبتی نظیر: کیفیت سواری ارتقایافته، کابین خوش‌ساخت و پیشرانه پرقدرت می توان گفت که در اینجا با یک پدیده جدید در کلاس خودروهای جی‌تی طرف هستیم.

کوروت جدید دارای شخصیت والایی بوده و هر کاری را به خوبی انجام می‌دهد؛ این خودرو بسیار سریع، راحت و تقریبا ساکت است. در پیست شورولت کوروت 2020 فوق‌سریع و پرشتاب ظاهر می‌شود؛ تنها 2.9 ثانیه زمان نیاز است تا این خودرو به کمک پیشرانه پرقدرت و جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک بسیار دقیق خود به سرعت 96 کیلومتر برساعت از حالت سکون دست یابد.

همچنین به دلیل آنکه موتور عقب‌تر از راننده قرار گرفته، دید جلو نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود یافته است. اما نکات منفی نیز وجود دارد؛ ترمزها در قیاس با قبل ضعیف‌تر عمل کرده و طی زمان بیشتری این خودرو را از حرکت بازمی‌دارند. درون کابین به دلیل نوع طراحی حجیم داشبورد و کنسول میانی و نیز سبک خاص چهارگوش مانند غربیلک فرمان، حین چرخاندن فرمان دست‌ها و آرنج‌ها با صندلی‌های حجیم و قسمت میانی داشبورد تا حدودی درگیر شده و چرخاندن 90 درجه غربیلک فرمان کار ساده‌ای نخواهد بود. ضمنا به نظر می‌رسد تنظیم موقعیت صندلی‌ها به طرز مناسب و مطابق با فیزیولوژی بدن برای برخی افراد کار چندان ساده‌ای نباشد.

شورولت کوروت 2020

با این حال باید کوروت C8 را باید بهترین کوروت تاریخ نامید؛ چرا که از کیفیت سواری و راحتی در حد خودروهای بسیار گران‌قیمت‌تر سود می‌برد. با این حال، باید خاطرنشان کرد که هنوز در برخی موارد جا برای کار وجود دارد و در کل  پیشرفت کوروت از بسیاری جهات کامل نبوده است.

شورولت کوروت 2020

اما چیزی که در این میان بسیار ما را تحت تاثیر قرار داده، قیمت مناسب آن است؛ نسخه پایه این خودرو حدود 60 هزار دلار قیمت دارد و وجود برخی آپشن‌ها قیمت نمونه مورد بررسی را تا 79 هزار دلار افزایش داده است. با این وجود هنوز هم بهای کروت در قیاس با بسیاری از رقبا جذاب و مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

 مشخصات فنی

پیشرانه: 6.2 لیتری وی8/ توان 495  اسب بخار و 637نیوتن متر

انتقال قدرت: 8  سرعته دیفرانسیل عقب

شتاب 0-96: 2.9 ثانیه

وزن: 1633 کیلوگرم

مصرف سوخت: 15.6 شهر/ 8.7 جاده (لیتر در صد کیلومتر)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۹ فروردین ۱۳۹۹

    قیمتش انصافا خیلی خوبه

  • aref
    aref | ۴ فروردین ۱۳۹۹

    میخرمش?✌️

مطالب پیشنهادی