ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک و سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در روزنامه نگاری برای جلوگیری از اخبار کذب کرونا

در زمانی که شیوع کرونا باعث شده دقت گزارش‌ها اهمیت بالایی داشته باشند، فیسبوک تصمیم گرفته 100 میلیون دلار در صنعت روزنامه‌نگاری سرمایه‌گذاری کند. 25 میلیون دلار از این مبلغ در اختیار خبرگزاری‌های محلی قرار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

در زمانی که شیوع کرونا باعث شده دقت گزارش‌ها اهمیت بالایی داشته باشند، فیسبوک تصمیم گرفته 100 میلیون دلار در صنعت روزنامه‌نگاری سرمایه‌گذاری کند.

25 میلیون دلار از این مبلغ در اختیار خبرگزاری‌های محلی قرار می‌گیرد و 75 میلیون دیگر برای خبرگزاری‌ها در سراسر جهان هزینه خواهد شد. ناشران به علت شیوع ویروس کرونا با ضررهای هنگفتی مواجه شده‌اند. درآمد ناشی از تبلیغات کاهش شدیدی داشته و بودجه بازاریابی شرکت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

شرکت تحقیقاتی eMarketer پیش بینی خود از رشد تبلیغات رسانه‌ها را تا 3 درصد کاهش داده است. گزارش رویترز به این موضوع اشاره کرده که کرونا می‌تواند چندین میلیارد دلار به صنعت تبلیغات در ایالات متحده آمریکا خسارت وارد کند.

در حال حاضر انتشار گزارش‌ها با دقت بالا بسیار با اهمیت است، چرا که شاهد گزارش‌های غلط بسیاری در رابطه با ویروس کرونا در فضای مجازی هستیم. فیسبوک در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده:

«اگر مردم به مدرک بیشتری برای این موضوع که روزنامه‌نگاری یک سرویس عمومی حیاتی است، نیاز دارند، هم اکنون چنین مدرکی را مشاهده می‌کنند.»

فیسبوک

فیسبوک متعهد شده از انتشار اطلاعات غلط در پلتفرم خود جلوگیری کنید، اما این بحران به تیم‌هایی که مسئولیت نظارت بر محتوا را دارند، فشار زیادی وارد می‌کند. اطلاعات غلط زیادی در این پلتفرم وجود دارد که فعالیت کارکنان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

فیسبوک اعلام کرده این کمک مالی را بیشتر در اختیار ناشرانی قرار می‌دهد که شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذارند. این شبکه اجتماعی هفته گذشته اعلام کرد به 50 اتاق خبرگزاری محلی در ایالات متحده و کانادا، 5000 دلار برای هزینه‌های غیرمنتظره پرداخت می‌کند.

فیسبوک علاوه بر 100 میلیون دلار اخیر، اوایل سال گذشته میلادی اعلام کرد 300 میلیون دلار نیز در مدت زمان سه سال در برنامه‌های خبری و تولیدکنندگان محتوا سرمایه‌گذاری می‌کند. فیسبوک همچنین برای آموزش روزنامه نگاران محلی در بریتانیا، 4.5 میلیون پوند هزینه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی