ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

بررسی لکسوس nx300h مدل 2020؛ وقتی که جایی برای پیرمردها هست!

از آخرین به‌روز رسانی لکسوس NX در سال 2018 تاکنون کراس اوورهای شهری لوکس شاهد عرضه محصولات جدیدی همچون بی ام و ایکس2 ، کادیلاک XT4 ، جگوار ای-پیس و ولوو XC40 بوده و در ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

از آخرین به‌روز رسانی لکسوس NX در سال 2018 تاکنون کراس اوورهای شهری لوکس شاهد عرضه محصولات جدیدی همچون بی ام و ایکس2 ، کادیلاک XT4 ، جگوار ای-پیس و ولوو XC40 بوده و در سال گذشته میزان فروش لکسوس NX از همه آنها به جز XT4 بالاتر بوده است. باید به اطلاع برسانیم که محبوبیت نسخه هیبریدی سبب شده تا بهترین رقم فروش NX در سال 2019 رقم بخورد.

حال زمان آن فرا رسیده که موقعیت مدل 2020 این خودرو را در جمع حریفان حاضر در این کلاس خودرویی مورد ارزیابی قرار دهیم؛ لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

لکسوس nx300h در مدل 2020 با تغییرات ظاهری اندکی درون کابین و در طراحی بیرونی خود همراه شده است؛ به عنوان مثال سیستم پخش صوتی لوینسون در تیپ‌های گسترده‌تری ارائه شده و میزان تجهیزات استاندارد خودرو افزایش یافته است.

اپل کارپلی و اندروید اتو، سامانه کمکی عبور از پیچ با قابلیت کاهش کم‌فرمانی، سیستم کمکی پیشرفته حرکت بین خطوط، شناسایی علائم ترافیکی و ستون فرمان با قابلیت تنظیم برقی به صورت استاندارد در تمامی مدل‌ها قابل دسترس خواهد بود.

قیمت لکسوس nx300h از رقم 40.090 دلار (2200 دلار بیشتر از مدل پایه بنزینی) آغاز می‌شود و تا زمان عرضه لینکلن کورسیر، ان ایکس تنها مدل هیبریدی موجود در این کلاس است که به نوعی با برادر کوچکتر خود یعنی ux250h نیز رقابت می‌کند.

بهای نسخه مورد بررسی در اینجا معادل 50.555 دلار است که دارای تجهیزات بیشتری همچون: چراغ‌های ال ای دی سه گانه، چندین مورد سامانه ایمنی فعال، صندلی‌های گرم‌شونده و تهویه‌دار، سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن فرمان، درب صندوق برقی و اتوپارک خواهد بود. ‏

لکسوس nx300h از پیشرانه ۴ سیلندر خطی اتکینسون به حجم 2.5 لیتر که با یک عدد موتور الکتریکی همراه شده است، نیرو می‌گیرد؛ آنها به صورت ترکیبی 194 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آن را به یک جعبه دنده سی وی تی تحویل می‌دهند. در نسخه چهارچرخ محرک یک موتور الکتریکی دیگر نیز روی محور عقب سوار خواهد شد.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو برابر 8.1 ثانیه بوده و عملکرد نرم ترمزهای regenerative نیز در مسیرهای پرترافیک بسیار مناسب خواهد بود. عایق‌بندی مطلوب کابین مانع رسیدن سر و صداهای مزاحم به گوش سرنشینان شده و عملکرد قابل تقدیر سیستم تعلیق در جذب ضربات جاده موجب دلگرمی و آرامش بیشتر آنها خواهد شد. با این حال تکان‌های نسبی بدنه و فرمان پذیری نه‌چندان هماهنگ خودرو جایگاه برخی حریفان همچون ایکس2 و ولوو xc40  را در رتبه‌های بالاتری قرار می‌دهد.

مصرف سوخت لکسوس nx300h 2020 در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب معادل 7.8، 7.1 و 7.5  لیتر در 100 کیلومتر است؛ در مقام مقایسه بهتر است بدانید که میزان مصرف سوخت مدل کوچکتر برابر 7.5 لیتر  در 100 کیلومتر است؛ بنابراین مصرف سوخت مناسب یکی از جذابیت‌های nx300h در مقابل رقبا به حساب می‌آید.

متریال کابین از نوع بسیار مرغوب بوده و سطوح نرم در سراسر ادوات آن مورد استفاده قرار گرفته است؛ موقعیت قرارگیری صندلی راننده در ارتفاعی بالاتر جانمایی شده و دید کافی را نسبت به سطح کاپوت فراهم آورده است. البته دید به سمت پشت نیز نسبت به مدل ux از دامنه وسیع‌تری سود می‌برد.

صندلی‌های ردیف دوم و محفظه بار نیز نسبت به برادر کوچکتر فراخ‌تر و جادارتر خواهند بود. همچنین توانایی یدک‌کشی nx300h برابر با 907 کیلوگرم اعلام شده است؛ این در حالی است که یو ایکس اصلا مناسب یدک کشی نیست.

البته برخی اشتباهات ارگونومیک نظیر جانمایی ناصحیح کلیدهای نوربالای خودکار، گرمکن فرمان و غیره در نزدیکی زانوی چپ راننده، وجود دارد که استفاده از امکانات مذکور را حین حرکت دشوارتر کرده است. میزان فضای اختصاص یافته برای جای دادن اشیا کوچک نیز خیلی زیاد نیست.

در نهایت باید به اطلاع برسانیم که طی دو دهه گذشته خودروهای هیبریدی بیش از نیمی از محصولات لکسوس را به خود اختصاص داده‌اند. باید بدانید که لکسوس nx300h در حال حاضر تنها مدل هیبرید حاضر در کلاس خود است و علی‌رغم سن نسبتا زیاد، هنوز هم از محبوبیت بسیار بالایی در میان مشتریان هوادار شاسی بلندهای هیبریدی شهری برخوردار است. باید منتظر بمانیم و ببینیم پس از ورود محصولات جدید، nx300h با توجه به شمایل نسبتا قدیمی‌تر در قیاس با رقبا، چه جایگاهی به دست خواهد آورد؟

لکسوس nx300h

مزایا: مصرف سوخت بهینه، کابین لوکس، ظاهر خوش‌تراش.

معایب: شتابگیری نه‌چندان سریع، هندلینگ مبهم، ظاهر عجیب.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محسن
    محسن | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

    کاش تو یک کشوری زندگی میکردیم که دغدغه مسئولین کشور رفاه مردم بود ،تا ما هم میتونستیم ازین ماشین ها بخریم ...

مطالب پیشنهادی