ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیلیمو گزارش می‌دهد: افزایش ۶۵ درصدی تماشای آنلاین فیلم و سریال در VODها

فیلیمو به عنوان یکی از بازیگران اصلی VOD‌ ایران، در گزارشی درباره تغییر رفتار کاربران خود خبر داده که یک افزایش ۶۵ درصدی تماشای آنلاین فیلم و سریال رخ داده است. شیوع ویروس کرونا در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۹

فیلیمو به عنوان یکی از بازیگران اصلی VOD‌ ایران، در گزارشی درباره تغییر رفتار کاربران خود خبر داده که یک افزایش ۶۵ درصدی تماشای آنلاین فیلم و سریال رخ داده است.

شیوع ویروس کرونا در کشور بیشتر از یک ماه است که طول کشیده و در این مدت برخی از مردم در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و این موضوع در ایام عید و تعطیلات همگانی، باعث شد که مردم بیشتر از همه به سرگرمی نیاز داشته باشند. سرویس‌های VOD در این دوران کمک‌های زیادی به مردم کردند و وزارت ارشاد نیز تقریبا هر روز مجوز نمایش یک فیلم در بازار اینترنتی را می‌داد به طوری که برخی فیلم‌ها پس از سالها توقیف به صورت رسمی عرضه شدند.

فیلیمو سعی کرده با تامین بیش از هزار و صد اپیزود محتوای به­‌روز برای رفع نیاز سلیقه‌­های مختلف مردم را به دیدن هرچه بیشتر فیلم و سریال و ماندن در خانه تشویق کند و و با رایگان کردن دسترسی به بخش انیمیشن­ها از 7 تا 29 اسفند 98، کودکان ایران را همراه خود ساخت.

جالب است بدانید کاربران فیلیمو در روزهای 23 و 28 اسفند بالاترین دقیقه تماشا را در این پلتفرم رقم زدند؛ مشخص نیست چرا این دو روز بین تمام این ایام به بیشترین وقت فیلم دیدن گذشته اما شاید نزدیک شدن به ایام عید یکی از دلایل آن باشد،‌همچنین انتشار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران یعنی «مطرب» در روز 28 اسفند هم در ثبت چنین رکوردی بی‌­تاثیر نیست.

فیلیمو اعلام کرده در بازه زمانی 7 اسفند 98 تا 15 فروردین 99، میانگین دقیقه تماشای روزانه در فیلیمو نسبت به بازه زمانی مشابه ماه گذشته رشدی در حدود 65 درصد داشته است. این رشد نشان می­دهد که نه تنها امروز استفاده از پلتفرم‌­های آنلاین بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی‌­مان گسترش پیدا کرده، بلکه تکنولوژی فرصت پیدا کرده تا ارزشمندترین وجه خود یعنی حفظ سلامت جهانیان را به نمایش بگذارد.

رشد 65 درصدی میانگین دقیقه تماشای روزانه در حالی در یک ماه گذشته در فیلیمو ثبت شده است که دسته‌­بندی­های مختلف محتوایی رشد بیشتری هم داشته‌­اند. در این ایام پنج دسته‌­بندی با بیشترین دقیقه تماشا به ترتیب انیمیشن، اکشن، خانوادگی، کمدی و عاشقانه بودند.

همچنین افزایش 65 درصدی دقیقه تماشا در فیلیمو، به طور حدودی با افزایش 35 درصدی تماشا از طریق تلویزیون‌­­های هوشمند نیز همراه بوده است که این رشد، تغییر رفتار بزرگ دیگری را هم بیان می­کند. 35 درصد افزایش تماشا در صفحه‌های نمایش بزرگ نسبت به مدت مشابه ماه گذشته به این معنی است که خانواده­‌ها  از 7 اسفند تا 15 فروردین از طریق تلویزیون­های هوشمند و بیشتر از ماه گذشته در خانه فیلم تماشا کرده­اند.

همچنین با توجه به افزایش تعداد محتواهای بارگذاری شده در فیلیمو و افزایش تعداد کاربران نسبت به سال منتهی به اسفند 97، میزان دقیقه تماشای فیلم و سریال ایرانی به طور کلی 582 درصد و میزان تماشای فیلم و سریال خارجی 863 درصد افزایش پیدا کرده است.

آنطور که فیلیمو گزارش می‌دهد، آثار کمدی و خنده‌دار در بین آثار ایرانی بیشترین محتوایی بودند که مردم آنها را دیده‌اند و دو فیلم مطرب و رحمان ۱۴۰۰ جزو آثار پربازدید این مجموعه بوده‌اند. همچنین قسمت‌های ۱۵ و ۱۶ سریال دل و فیلم‌ سینمایی ایده‌اصلی و همچنین قسمت‌های اخیر سریال هم‌گناه از دیگر پربازدیدهای این پلتفرم به حساب می‌آیند.

در بخش فیلم‌های خارجی نیز با رایگان شدن بخش انیمیشن فیلیمو در بازه زمانی ۷ تا ۲۹ اسفند، بسیاری از آثار این ژانر تبدیل به پربازدیدترین و پرمخاطب‌ترین برنامه‌های خارجی این پلتفرم شده‌اند. بررسی جدید فیلیمو نشان می‌­دهد که پنج محتوای پربازدید خارجی در بازه زمانی 7 اسفند تا 15 فروردین به ترتیب انیمیشن یخ زده 2، انیمیشن سگ­‌های نگهبان، فیلم سینمایی جومانجی مرحله بعدی، فیلم سینمایی سونیک خارپشت و همچنین فیلم سینمایی شیوع بوده­‌اند.

فیلیمو تاکید کرده هدف از انتشار این گزارش که با بررسی رفتار کاربران فیلیمو در بازه زمانی 7 اسفند 98 تا 15 فروردین 99 و مقایسه آن با مدت مشابه ماه گذشته آماده شده، اطلاع رسانی درباره تاثیر دسترسی به محتوای مناسب از طریق پلتفرم­های آنلاین در جهت کنترل شیوع ویروس کووید-19 است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سونیا پارسی
    سونیا پارسی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۹

    فیلیمو و اینطور سایت ها بخاطر اینکه هزینه هاشون زیاده ترجیح میدم پولی پرداخت نکنم،اگه درامد این سایت ها کم شه بخاطر قیمت بالا کم کم قیمت ها رو میارن پایین

  • مسعود
    مسعود | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

    یکی از مزایای کرونا بود تماشای آثار فاخر سینمایی

مطالب پیشنهادی