ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دکل‌های موبایل
تکنولوژی

دکل‌های موبایل در هلند به آتش کشیده شدند؛ گسترش ترس از شبکه 5G

به نظر می‌رسد شبکه ارتباطی 5G مخالفان سرسختی دارد. در گذشته شاهد به آتش کشیده شدن دکل‌های موبایل در انگلستان بودیم و حالا تعدادی از مردم هلند به دکل‌های 5G حمله کرده‌اند. مهاجمان در هلند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۰

به نظر می‌رسد شبکه ارتباطی 5G مخالفان سرسختی دارد. در گذشته شاهد به آتش کشیده شدن دکل‌های موبایل در انگلستان بودیم و حالا تعدادی از مردم هلند به دکل‌های 5G حمله کرده‌اند.

مهاجمان در هلند چندین دکل شبکه 5G را به آتش کشیده‌اند و یا خراب کرده‌اند. ظاهرا این اقدامات به علت ترس از شبکه 5G صورت گرفته و بخشی از مردم مخالف این فناوری هستند. در حال حاضر هلند نتوانسته به آمار دقیقی از خرابکاری‌ها دست پیدا کند اما هماهنگ‌کننده ضدتروریسم هلند (NCTV) اعلام کرده حوادث مختلفی رخ داده است.

بر اساس گفته NCTV، از زمان اعلام راه‌اندازی این شبکه ارتباطی در هلند در سال 2019، اعتراضات ضد این فناوری در هلند وجود داشته اما تا به امروز این اقدامات خشونت آمیز نبوده‌اند. مقامات NCTV هشدار داده‌اند که این اقدامات می‌توانند ارتباطات شامل سرویس‌های اضطراری و افرادی که ارتباط نزدیکی با پلیس دارند را مختل کنند.

دکل‌های موبایل

هنوز نمی‌دانیم ارتباطی میان حملات به دکل‌های موبایل و ادعاها مبنی بر شیوع ویروس کرونا توسط شبکه 5G وجود دارد یا خیر. در گذشته بخشی از مردم بریتانیا با چنین ترسی دکل‌های موبایل را به آتش کشیده بودند. در حال حاضر هیچ مدرک علمی برای اثبات مضر بودن شبکه 5G برای سلامت انسان و همچنین نقش داشتن آن در شیوع کووید-19 وجود ندارد.

در این شبکه سیگنال با فرکانس بالا به راحتی مسدود شده، بنابراین حتی نمی‌تواند به لایه داخلی پوست نفوذ کند. این شبکه با قدرت کمی کار می‌کند که پایین‌تر از سطح ایمنی است و نگرانی در رابطه با قرارگیری در معرض تابش وجود ندارد. با توجه به این موارد، حملات صورت گرفته بر اساس ترس‌های غیر واقعی و غیر منطقی بوده و دلیل علمی برای چنین کاری وجود ندارد. با این وجود، انتظار می‌رود در آینده شاهد گسترش چنین اقداماتی به کشورهای دیگر باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • FromEarth
    FromEarth | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    باور کنید، بزرگترین عامل انقراض بشر، خوده بشره. اونقدر راجب 5G بد خوندم. نمی خوام بگم الزاما بده، اما چیزی که اینقدر زیاد ازش انتقاد میشه، حتما یه چیزیش هست دیگه!. جنگ جهانی سوم درکار نیست، اما انقراض جهانی تو راهه..

  • pylordvader
    pylordvader | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

    یادش به خیر یک مبحثی در کتاب تعلیمات دینی داشتیم به نام "علم و اخلاق" که می گفت دانشمندی که اخلاق نداشته باشد به درد نمی خورد . الان مشخص می شود که زرادخانه میکروبی امریکا که کرونا فقط یک در میلیون است چقدر می تواند برای بشریت خطرناک باشد . متاسفانه زرادخانه های میکروبی امریکا در کشور های مختلفی مثل المان ژاپن کره جنوبی ایتالیا ارژانتین افریقا و... پخش است و بدتر اینکه امریکا این سلاح های میکروبی را شکنجه گاه های سیا در اروپا و گوانتانامو بر روی انسان ها ازمایش می کند .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی