ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جف بزوس
تکنولوژی

ویروس کرونا میلیاردرهای سال ۲۰۲۰ را کاهش داده؛ جف بزوس با اقتدار در صدر

بسیاری عقیده دارند که ویروس کرونا باعث شده تا کره زمین نفسی دوباره بکشد. همان افراد اما عقیده دارند این ویروس امان ثروتمندان را بریده. با نگاهی به لیست میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۲۰ می‌بینیم ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

بسیاری عقیده دارند که ویروس کرونا باعث شده تا کره زمین نفسی دوباره بکشد. همان افراد اما عقیده دارند این ویروس امان ثروتمندان را بریده. با نگاهی به لیست میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۲۰ می‌بینیم که چندان هم بی‌راه نگفته‌اند. بر اساس آخرین آمار فوربز، امسال ۲۰۹۵ میلیاردر داریم، در صورتی که این تعداد در سال ۲۰۱۹، ۲۱۵۳ نفر عنوان شده بود. نکته‌ای که باید به آن دقت کرد، یکه‌تازی جف بزوس با ۱۱۳ میلیارد دلار ثروت بوده که او را برای سومین سال متوالی بر صدر این لیست نگه داشته است.

از یک نظر دیگر نیز می‌توان تاثیرات منفی ویروس کرونا را بر ثروتمندان دید. به صورت جمعی، آن‌ها در سال ۲۰۱۹ نزدیک ۸.۷ تریلیون دلار ثروت داشتند، در حالی که این رقم برای امسال به ۸ تریلیون دلار کاهش پیدا کرده است. همچنین ۱۰۶۲ نفر ضرری بی‌سابقه دیده‌اند که علت اصلی آن، چیزی جز نوسانات تمامی بازار‌های بورس، نفتی و ارزی متاثر از شیوع کرونا نیست.

جف بزوس

برای مثال مدیرعامل WeWork به کلی از لیست میلیاردر‌های جهان خارج شده است. با توجه به گزارش فوربز، می‌دانیم آمریکا با ۶۴۱ نفر در مقام اول بیشترین تعداد ثروتمندان و چین با ۴۵۶ نفر در جایگاه دوم قرار دارد. از نظر شخصی اگر به این لیست نگاهی بیندازیم، جف بزوس با ۱۱۳ میلیارد دلار ثروت برای سومین سال متوالی در جایگاه اول ثروتمندترین اشخاص کره زمین تکیه زده است.

این را در نظر بگیرید که او به تازگی ۳۸ میلیارد دلار به همسر سابقش مکنزی بزوس پرداخته است. در نتیجه همسر سابق او نیز اکنون در این لیست در جایگاه ۲۲ قرار گرفته. نفر دوم کسی نیز جز بیل گیتس معروف که با ۹۸ میلیارد دلار، رشد ۱.۵ میلیارد دلاری ثروت خود را شاهد بوده. از تازه واردین به این لیست، می‌توان به اریک یوان، مدیرعامل زوم اشاره کرد که با ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه در رتبه ۲۹۳ قرار گرفته است.

در بین ۱۰ نفر این لیست، ۴ نفر از حوزه تکنولوژی هستند و در کمال ناباوری، استیو بالمر دوست‌داشتنی هم با  ۵۲.۷ میلیارد دلار در بین آن‌ها جای گرفته است. لری پیج و سرگی برین، موسسین گوگل اما در بین ۱۰ نفر جایی نداشته و در رتبه‌های ۱۳ و ۱۴ یا ثروتی معادل ۵۰ میلیارد دلار تکیه زده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    بیل گیتس که این همه پول خرج چیز های مختلف میکنه هنوز داره ثروتمند تر میشه !!!!!!

  • h.b
    h.b | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

    اگه اختلاس گران ایران رو حساب کنیم ایران رتبه های بالای ۱۰۰ در این لیست قرار میگیره

مطالب پیشنهادی