ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین سلفی گلکسی S21
تکنولوژی

گلکسی S21 سامسونگ احتمالا با دوربین سلفی زیر نمایشگر معرفی می‌شود

در حالی که سامسونگ به تازگی از گوشی‌های سری گلکسی S20 رونمایی کرده، شاهد انتشار چندین گزارش در رابطه با نسل آینده آن‌ها هستیم. بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد با قرار دادن دوربین سلفی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

در حالی که سامسونگ به تازگی از گوشی‌های سری گلکسی S20 رونمایی کرده، شاهد انتشار چندین گزارش در رابطه با نسل آینده آن‌ها هستیم. بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد با قرار دادن دوربین سلفی در زیر نمایشگر، تغییراتی در طراحی پرچمداران خود ایجاد کند. علاوه بر این، شاهد استفاده از لرزشگیر اپتیکال برای دوربین سلفی این محصولات نیز خواهیم بود.

گوشی‌های سری گلکسی S20 حفره درون نمایشگر دارند که دوربین سلفی را میزبانی می‌کند. چند روز پیش گزارشی به اینترنت راه پیدا کرد که به دوربین سلفی درون نمایشگر نسل آینده آن‌ها اشاره می‌کرد و حالا به نظر می‌رسد این دوربین به لرزشگیر اپتیکال مجهز می‌شود. سامسونگ با انتقال دوربین سلفی زیر صفحه نمایش می‌تواند تغییرات مثبتی در طراحی پرچمداران آینده خود ایجاد کند.

استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر چالش‌های زیادی به همراه دارد. یکی از بزرگترین مشکلات، عدم رسیدن نور کافی به سنسور و در نتیجه ثبت تصاویر نه چندان باکیفیت است. مشکل دیگر، تطابق تراکم پیکسلی در منطقه قرارگیری سنسور با سایر نقاط نمایشگر است. تا به امروز چندین شرکت در این زمینه فعالیت کرده‌اند، اما تاکنون نمونه تجاری این فناوری وارد بازار نشده. شاید سامسونگ تبدیل به اولین شرکتی شود که از این فناوری در محصولات خود استفاده می‌کند.

در صورتی که گزارش اخیر صحت داشته باشد، دوربین سلفی گوشی‌های سری گلکسی S21 به سنسور بزرگی مجهز می‌شود که همراه با لرزشگیر اپتیکال، عملکرد بسیار بهتری نسبت به پرچمداران کنونی این برند کره‌ای خواهد داشت. به نظر می‌رسد سامسونگ در حال آزمایش دو سنسور برای دوربین سلفی پرچمداران آینده خود است. یکی از این سنسورها 1/2 اینچی (احتمالا 48 مگاپیکسلی) بوده و دیگری 1/2.55 اینچی (احتمالا 12 مگاپیکسلی) با لرزشگیر اپتیکال است.

دوربین سلفی گلکسی S21

استفاده از لرزشگیر اپتیکال مزایای زیادی دارد. کاربران توسط این فناوری می‌توانند ویدیوهای بدون لرزش حتی در شرایط نوری ضعیف ضبط کنند. در صورتی که گزارش اخیر صحت داشته باشد، برای اولین بار سامسونگ از چنین سنسور بزرگی برای دوربین سلفی محصولات خود استفاده می‌کند.

گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس به دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی 1/3.2 اینچی سونی IMX375 مجهز شده‌اند و گلکسی S20 اولترا از دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی 1/2.65 اینچی ISOCELL S5KGH1 بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی‌های هوشمند قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه هستند.

سامسونگ برای اولین بار قابلیت فوکوس خودکار را برای دوربین سلفی گوشی گلکسی S8 مورد استفاده قرار داد و این شرکت کره‌ای دوربین سلفی گوشی‌های سری گلکسی S10 را به مکانیزم فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel مجهز کرد. در صورتی که سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی S21 دوربین سلفی زیر نمایشگر با سنسور بزرگ و لرزشگیر اپتیکال درنظر بگیرد، آن‌ها را تبدیل به یک الگو در این صنعت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی