ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار مسکن
تکنولوژی

گزارش ملک‌رادار: کرونا رکود بازار مسکن را عمیق‌تر کرد

بازار مسکن ایران وضعیت مناسبی ندارد و شیوع کرونا در کشورمان، اوضاع را وخیم‌تر کرده است. بر اساس آماری که استارتاپ «ملک‌رادار» به تازگی منتشر کرده، میزان آگهی‌های ثبت شده در ایران پس از شیوع ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۰

بازار مسکن ایران وضعیت مناسبی ندارد و شیوع کرونا در کشورمان، اوضاع را وخیم‌تر کرده است. بر اساس آماری که استارتاپ «ملک‌رادار» به تازگی منتشر کرده، میزان آگهی‌های ثبت شده در ایران پس از شیوع کرونا، به نصف کاهش پیدا کرده است.

با شیوع کرونا و کاهش حضور مردم در جامعه، تمایل برای تغییر خانه منطقی به نظر می‌رسید و حالا چنین موضوعی در جدیدترین آمار منتشر شده نیز به چشم می‌خورد. ملک‌رادار که آگهی‌های مسکن را در سایت‌های دیوار، شیپور و سایر سایت‌های تخصصی این حوزه و حتی روزنامه‌ها بررسی می‌کند، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که آگهی‌های آنلاین ثبت شده در پلتفرم‌های مختلف در بازه زمانی اول بهمن تا ۲۵ فروردین دو سال متوالی نشان می‌دهد که تعداد آن‌ها کاهش داشته اما با شیوع کرونا، این کاهش شدت بیشتری پیدا کرده و رکود سنگینی در بازار حکمفرما شده است.

در گزارش جدید استان‌های تهران، البرز و چند شهر مهم خراسان مانند مشهد و بجنورد مورد بررسی قرار گرفته که نشان از کاهش 530 هزار آگهی در بهمن ماه ۹۸ نسبت به بهمن ۹۷ دارد. با مقایسه اسفند ۹۸ با اسفند ۹۷، با کاهش ۶۳۰ هزار آگهی مواجه می‌شویم که خبر از تاثیر شدید شیوع کرونا در بازار مسکن ایران می‌دهد. علاوه بر این موضوع، اختلاف تعداد آگهی‌های ثبت شده بهمن و اسفند ۹۷ بسیار کمتر از آگهی‌های بهمن و اسفند ۹۸ است. در حالت کلی تعداد آگهی‌ها با توجه به دوره زمانی، به شرح جدول زیر است:

دوره زمانی تعداد آگهی‌ها
بهمن ۹۷ ۱,۵۸۲,۹۱۲
۹۸ ۱,۰۵۴,۴۶۳
اسفند ۹۷ ۱,۲۷۰,۴۴۷
۹۸ ۶۳۲,۷۴۱

فروردین

(تا ۲۵ام)

۹۸ ۵۹۲,۰۷۳
۹۹ ۳۰۲,۲۸۲

در گزارش ملک‌رادار انتشار آگهی‌های فروردین ماه به صورت روزانه مورد بررسی قرار گرفته. در حالی که سال گذشته پس از ۱۶ فروردین تعداد آگهی‌ها افزایش شدیدی پیدا کرد و غیر از روزهای تعطیل این روند ادامه داشت، اما در سال جاری شاهد چنین روندی نیستیم و تنها از روز ۲۲ فروردین و با کاهش دامنه قرنطینه، تعداد آگهی‌ها افزایش کمی را تجربه کرده و البته این روند ادامه‌دار بوده است.

بازار مسکن

ملک‌رادار در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که در فاصله ۱ بهمن تا ۲۵ام فروردین، تعداد آگهی‌های ملکی در استان‌های تهران، البرز و منطقه خراسان بیش از 1 میلیون و 455 هزار مورد کاهش داشته و در حالی که در سال گذشته بیشترین تعداد آگهی‌ها در یک روز از 72 هزار مورد (27 بهمن 97) نیز عبور کرده، در مدت مشابه این عدد حداکثر به 45 هزار مورد (7 بهمن 98) رسیده است.

بازار مسکن

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امید
    امید | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

    بهتر. قیمتا الکی نمیکشه بالا باز فعلا تو این چند وقت

    • peyman57
      peyman57 | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

      داداش الکی نیست 40 سال همین بوده فردا و پس فرداش هم همینه

مطالب پیشنهادی