ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خسارت ۱۲۹۰ میلیارد تومانی جاده های کشور در پی سیلاب اخیر

طی بارندگی شدید چند وقت اخیر در برخی از استان ها مشکلاتی به وجود آمده است. بارش شدید باران در استان هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان، کرمان و .. رخ داده و ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

طی بارندگی شدید چند وقت اخیر در برخی از استان ها مشکلاتی به وجود آمده است. بارش شدید باران در استان هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان، کرمان و .. رخ داده و این بارش ها سبب وقوع سیل در این استان ها شده است.

معاون سازمان حمل و نقل جاده‌ای گفت: «سیل فرودین ماه امسال خسارت ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی به جاده های کشور وارد کرد.»

رضا اکبری، با بیان این مطلب، گفت: «با وجود وقوع ۱۲ حادثه طبیعی همزمان در فروردین ۹۹، هیچ راه اصلی و شریانی برای مدت طولانی مسدود نشد. در فروردین ماه سال جاری، بارندگی شدید در پنج مرحله در بیش از ۲۰ استان و وقوع سیل در ۱۵ استان موجب بروز خسارت به ۱۲ هزار و ۵۵۳ کیلومتر از راه‌های کشور شد.»

اکبری با بیان این که سیل به ۱۵۲۱ دستگاه پل و ابنیه فنی آسیب وارد کرده است، تصریح کرد: «بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت اولیه به جاده های کشور در مناطق سیل زده وارد شده است.»

جاده های کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با یادآوری انسداد ۱۳۸۷ محور اصلی و فرعی و روستایی در اثر این حوادث و بازگشایی مجدد آن‌ها با تلاش راهداران، افزود: «در مدت یاد شده در راه‌های کوهستانی بیش از ۳۰۰ ریزش کوه داشتیم و با وجود وقوع ۱۲ حادثه طبیعی به صورت همزمان جاده های کشور در برخی استان‌ها درگیر (سیل، بارندگی شدید، آبگرفتگی، سرمای شدید، تگرگ، برف، کولاک، باد شدید، ریزش کوه، رانش زمین، رعد و برق و مه گرفتگی)، خوشبختانه هیچ راه اصلی و شریانی برای مدت طولانی مسدود نشد.»

اکبری اضافه کرد: «تعداد ۱۲ هزار راهدار و حدود ۹۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در مدت زمان نوروز در گردنه‌ها و در طول راه‌های کشور مشغول بازگشایی، بازسازی یا در آمادگی کامل قرار داشتند.»

وی در ادامه به جزئیات خسارت بارندگی و سیل به تفکیک استان‌ها اشاره کرد و گفت: «بر اساس برآورده‌های اولیه بدون احتساب سیل ۲۹ فروردین، میزان خسارت در بوشهر ۱۲۰ میلیارد ریال، هرمزگان ۷۳۴.۵ میلیارد ریال، خوزستان ۲.۲ هزار میلیارد ریال، قزوین ۱۲۰ میلیارد ریال، کهگیلویه و بویراحمد ۱.۱ هزار میلیارد ریال، یزد ۱۴۸۵۳۵ میلیون ریال، لرستان ۹ میلیارد ریال، خراسان شمالی ۱۶۵ میلیارد ریال، خراسان رضوی ۲۷۰ میلیارد ریال، خراسان جنوبی ۲۲۳ میلیارد ریال، سمنان ۱۸ میلیارد ریال، سیستان و بلوچستان ۱۱۴ میلیارد ریال، کرمان ۱.۷ هزار میلیارد ریال، کرمان جنوب ۱.۶ هزار میلیارد ریال و ایرانشهر ۴.۱ هزار میلیارد ریال و در مجموع ۱۲.۹ هزار میلیارد ریال (۱۲۹۰ میلیارد تومان) بوده است.»

اکبری در پایان، تعداد ماشین‌آلات فعال راهداری در سیل فروردین را ۱۹۰۵ دستگاه اعلام و خاطرنشان کرد: «همچنین تعداد ۲۹۱۲ نفر عوامل راهداری در ایام وقوع سیل به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • FromEarth
    FromEarth | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    آخه الان این خبر چه ربطی داشت به سایت دیجیاتو؟؟؟ فازتون چیه؟!

مطالب پیشنهادی