ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
تکنولوژی

افزایش حملات سایبری به کارکنان سازمان بهداشت جهانی در دوران شیوع کرونا

از زمان شیوع کرونا در کشورهای مختلف، سازمان بهداشت جهانی (WHO) شاهد افزایش چشمگیر حملات سایبری به کارمندان خود بوده. بر اساس اعلام این سازمان، اطلاعات نزدیک به ۴۵۰ ایمیل و پسورد فعال WHO به همراه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

از زمان شیوع کرونا در کشورهای مختلف، سازمان بهداشت جهانی (WHO) شاهد افزایش چشمگیر حملات سایبری به کارمندان خود بوده. بر اساس اعلام این سازمان، اطلاعات نزدیک به ۴۵۰ ایمیل و پسورد فعال WHO به همراه اعتبارنامه هزاران فردی که روی کووید-۱۹ کار می‌کنند، فاش شده است.

بنابرگفته WHO، گواهینامه‌های فاش شده امنیت سیستم‌ها را در معرض خطر قرار نداده چرا که اطلاعات جدید نیستند و به سیستم‌ قدیمی حمله شده که البته این سیستم توسط کارکنان کنونی، بازنشستگان این سازمان و همچنین شرکای آن‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع باعث شده سازمان بهداشت جهانی تصمیم بگیرد اطلاعات سیستم‌های مورد حمله را به سیستم‌های مطمئن‌تر منتقل کند تا از حملات بیشتر در آینده جلوگیری شود.

حملات به این سازمان در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی، ۵ برابر افزایش داشته اما WHO با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می‌کند. مجرمان سایبری با استفاده از جعل هویت سعی کنند که نسخه جعلی صندوق همبستگی برای مبارزه با کرونا را ایجاد و توسط آن کلاهبرداری کنند.

کرونا

«برناردو ماریانو»، مدیر ارشد بخش اطلاعات سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای مطبوعاتی از کشورهای عضو و کسب و کارهای خصوصی که این حملات و کلاهبرداری‌ها را به این سازمان هشدار داده‌اند، قدردانی و اعلام کرد:

«تضمین امنیت اطلاعات برای کشورهای عضو و حفظ حریم شخصی افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستیم، همیشه برای ما در اولویت بوده البته در دوران شیوع کووید-۱۹ بیشتر مورد توجه قرار گرفته. ما از کشورهای عضو و بخش خصوصی برای هشدارهای ارسالی تشکر می‌کنیم. ما همه در این جنگ با هم هستیم.»

سازمان بهداشت جهانی در حال همکاری با بخش خصوصی برای بهبود امنیت سیستم‌های داخلی و همچنین آموزش کارکنان خود در رابطه با امنیت سایبری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی