ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت نمایشگرهای مجازی را به هدست هولولنز می‌آورد

مایکروسافت در حال توسعه اپلیکیشن جدیدی است که نمایشگرهای مجازی را برای هدست هولولنز (HoloLens) و کامپیوتر شبیه سازی می‌کند. یکی از کاربران توییتر با نام کاربری «WalkingCat» تصاویر نسخه‌ای از این اپلیکیشن که برای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

مایکروسافت در حال توسعه اپلیکیشن جدیدی است که نمایشگرهای مجازی را برای هدست هولولنز (HoloLens) و کامپیوتر شبیه سازی می‌کند.

یکی از کاربران توییتر با نام کاربری «WalkingCat» تصاویر نسخه‌ای از این اپلیکیشن که برای هدست هولولنز توسعه داده شده را منتشر کرده است که در آن نحوه راه اندازی نمایشگرها نمایش داده می‌شود. با توجه به این تصاویر، اسم رمز این اپ به احتمال فراوان «Mirage» بوده و طبق اطلاعات کاربر یاد شده، نام آن نیز «HoloScreens» خواهد بود.

مایکروسافت نمایشگرهای مجازی را به هدست هولولنز می‌آورد

کاربران بوسیله اپ HoloScreens می‌توانند چندین نمایشگر مجازی را در مقابل چشمان خود قرار داده و مکان یا چینش آن‌ها را تغییر دهند. در واقع این اپ کاربر را از مانیتورهای فیزیکی گرانقیمت بی نیاز می‌کند و توسعه آن برای هدست هولولنز جالب توجه است.

این هدست واقعیت ترکیبی (MR) برخلاف هدست‌های واقعیت مجازی (VR)، میدان دید کوچک تری را به ارمغان می‌آورد، بنابراین تماشای چندین نمایشگر مجازی بزرگ به طور همزمان ممکن است به کار سختی تبدیل شود.

کاربر یاد شده دو لینک دانلود برای دو اپلیکیشن با اسم رمزهای «Mirage» و «Santos» نیز کشف کرده که دومی اسم رمز نسخه دسکتاپ است. با اینکه گفته می‌شود این اپ‌ها آزمایشی هستند، اما در صورتی که نسخه نهایی آن‌ها منتشر شود، احتمال انتشار نسخه دسکتاپ برای ویندوز ۱۰ و هدست Windows Mixed Reality وجود دارد. میدان دید عریض تر در کنار دقت بالاتر دستگاه‌های نشانه گیری، این هدست را برای کار با منوها و رابط کاربری چندین نمایشگر به گزینه بهتری تبدیل می‌کنند.

جزئیات بیشتری از اپلیکیشن‌های مذکور منتشر نشده ولی به نظر می‌رسد از لحاظ فراهم کردن چندین دسکتاپ مجازی، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. اطلاعاتی در مورد کاربرد این اپ‌ها و تاریخ عرضه آن‌ها در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی