ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر
آموزش

چگونه لایو اینستاگرام را در رایانه تماشا کنیم؟

دو هفته پیش بود که اینستاگرام از پشتیبانی لایو استریم‌ها در نسخه وب اپلیکیشن خبر داد. اما تا این لحظه که مشغول خواندن مقاله هستید، این امکان برای همه کاربران میسر نشده و ظاهرا چند ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

دو هفته پیش بود که اینستاگرام از پشتیبانی لایو استریم‌ها در نسخه وب اپلیکیشن خبر داد. اما تا این لحظه که مشغول خواندن مقاله هستید، این امکان برای همه کاربران میسر نشده و ظاهرا چند هفته دیگر باید منتظر بمانیم تا پشتیبانی به تمام کاربران در سراسر دنیا گسترش پیدا کند.

بنابراین تا آن موقع اگر خواستار تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر باشید، باید از نرم‌افزارها و ابزار شخص ثالث کمک بگیرید. در ادامه چند راهکار در این خصوص را به شما معرفی می‌کنیم که ضمن تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر امکان دانلود را هم برایتان فراهم می‌کنند.

راهکار اول: افزونه IG Stories for Instagram

تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر

اگر از مک یا پی سی استفاده می‌کنید، باید بدانید که گزینه‌هایتان برای تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر محدودند. به خاطر همین اکثر مواقع پیشنهاد می‌شود که به اپلیکیشن پایبند باشید و لایوها را از طریق موبایل دنبال کنید.

اما به هر حال محدودیت به معنای غیرممکن بودن نیست. خوشبختانه یک افزونه مرورگر فوق‌العاده هست که می‌تواند امکان تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر را برایتان فراهم کند. این افزونه IG Stories for Instagram نام دارد.

با این افزونه رایگان و کاربردی، نه تنها امکان تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر را دارید بلکه می‌توانید لایوهایی که تمام شده را هم دانلود کنید. امکان تماشای استوری‌‌ها هم از دیگر امکانات این افزونه به شمار می‌آید. (البته از نسخه تحت وب اینستاگرام هم توان انجام مورد آخر را دارید).

توجه داشته باشید که امکان تماشا و دانلود لایوهای اینستاگرامی با این افزونه فعلا برای پلتفرم ویندوز ممکن شده. ضمنا بد نیست بدانید که در آپدیت اخیر افزونه امکان گذاشتن استوری از کامپیوتر هم ممکن شده است.

نحوه کار با IG Stories for Instagram

تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر

برای تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر با این افزونه باید:

  1. افزونه را از کروم استور دانلود و نصب کنید.
  2. در مرحله بعد از طریق آدرس www.instagram.com در مرورگر وارد حساب اینستاگرامی‌تان شوید.
  3. از بالای صفحه روی آیکن افزونه کلیک کنید.
  4. گزینه Go to IG Stories را انتخاب کنید.
  5. به محض این کار وارد نسخه افزونه‌ای صفحه اینستاگرام خود می‌شوید.

با وارد شدن به این صفحه گزینه‌‌های زیر را در نوار جستجوی خود می‌بینید:

  • Friends
  • Location
  • Search
  • Upload

بخش Friends جایی است که می‌توانید در آن آخرین تصاویر و ویدیوهای پست شده در استوری دوستان‌تان را ببینید. اگر دوستی مشغول لایو استریم باشد، آیکن Live را کنار نام کاربری‌اش می‌بینید. برای تماشای لایو روی آن اشاره کنید.

اگر دوستان شما لایو در حال پخشی نداشته باشند، کافیست روی آیکن "چشم" هر کدام از آن‌ها اشاره کنید تا لایوهای به اتمام رسیده‌شان را ببینید. همچنین امکان:

  • دانلود استوری‌ها
  • تماشای استوری افراد غریبه از کشورهای مختلف
  • جستجوی استوری‌ها با کمک نام کاربری، تگ یا مکان‌ جغرافیایی

را هم خواهید داشت. نکته: بعضی کاربران گزارش داده‌اند که افزونه IG Stories for Instagram گاهی برای دانلود ویدیوی لایو، افراد را مجبور به دانلود یک فایل exe می‌کند که در آنتی ویروس به عنوان بدافزار شناخته می‌شود. اما همیشه اجباری به دانلود این فایل exe نیست و همه آن را مشاهده نمی‌کنند. ضمن این که توسعه‌دهندگان افزونه در قسمت نظرات فروشگاه کروم استور در مورد این فایل توضیحات کافی ارائه کرده‌اند.

البته با تمام این صحبت‌ها، شما همیشه باید هنگام برخورد به چنین موضوعاتی هشیاری کافی داشته باشید.

راهکار دوم: استفاده از وبسایت Loola.tv

تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر

اگر افزونه‌ای که بالاتر معرفی کردیم رضایت‌تان را جلب نکرد، بد نیست نیم‌نگاهی به وبسایت Loola.tv داشته باشید. این وبسایت امکان تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر و نرم‌افزار مرورگر را برایتان فراهم می‌کند.

اما مهم‌تر از تماشا، امکان استریم زنده از رایانه در چندین پلتفرم اجتماعی را هم خواهید داشت. البته باید توجه داشته باشید که Loola.tv در اصل برای تولیدکنندگان محتوا طراحی شده نه کاربر عادی. به طور مثال در استفاده از نسخه رایگان فقط می‌توانید 180 دقیقه به استریم بپردازید یا لایوها را تماشا کنید و برای بعد از آن نیازمند پرداخت هزینه هستید.

کرونا و قرنطینه خانگی علیرغم تمام محدودیت‌ها و آثار مخربی که داشته، از یک جهت منافعی را هم به همراه داشته که یکی از آن‌ها تقویت تولید محتوا از طریق لایو استریم، خصوصا لایوهای اینستاگرامی بوده. بنابراین بد نیست اگر شما هم دانشی دارید، از این فرصت استفاده کرده و با ابزار موجود اقدام به تولید محتوای تخصصی خودتان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rezaei۶۴
    rezaei۶۴ | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    سلام
    لطفا راهکار پخش ویدئو هنگام لایو رو هم بگید.
    ممنون

مطالب پیشنهادی