ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
خودرو

توییت ایلان ماسک کار دست تسلا داد؛ کاهش ۱۲ درصدی ارزش سهام

مدیرعامل تسلا، «ایلان ماسک» در جدیدترین توییت خود به قیمت بالای سهام این شرکت اشاره کرده. توییتی که جمعه صبح باعث شد ارزش سهام این شرکت ۱۲ درصد کاهش پیدا کند و این تولیدکننده خودروهای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

مدیرعامل تسلا، «ایلان ماسک» در جدیدترین توییت خود به قیمت بالای سهام این شرکت اشاره کرده. توییتی که جمعه صبح باعث شد ارزش سهام این شرکت ۱۲ درصد کاهش پیدا کند و این تولیدکننده خودروهای برقی با کاهش چند میلیارد دلاری ارزش خود روبه‌رو شود.

ماسک چند روز پیش به قوانین قرنطینه اعتراض و اعلام کرد که آزادی وی برای کسب درآمد بیشتر با هزینه احتمالی ابتلای کارگران خود به بیماری نقض می‌شود. مدیرعامل تسلا اعتراض خود به شرایط را با توییت «همین حالا آمریکا را آزاد کنید» اعلام کرد. این اولین باری نیست که ایلان ماسک نسبت به شیوع کرونا واکنش نشان می‌دهد.

در گذشته این کارآفرین میلیاردر در چندین توییت به مصونیت کودکان در برابر کرونا اشاره کرده و همچنین ترس از ویروس کرونا را بی‌معنی دانسته بود. با وجود اینکه امکان مرگ بیش از ۶۰ هزار نفر در تگزاس وجود دارد، ماسک طرفدار بازگشایی کسب و کارها در این منطقه است. ایلان ماسک پس از اعلام قیمت بالای سهام تسلا، در توییتی به فروش اموال گفت پیش از توییت قبلی اشاره کرد.

مدیرعامل سابق تسلا در سال ۲۰۱۴ نیز اعلام کرده بود که ارزش این شرکت بالاتر از واقعیت درنظر گرفته شده که این صحبت کاهش ۶ درصدی ارزش سهام آن را در پی داشت. ماسک و ارزش سهام تسلا تا به امروز مشکلات زیادی برای وی به همراه داشته که برای مثال می‌توان به توییت آن در سال ۲۰۱۸ و تبدیل تسلا به یک شرکت خصوصی با فروش هر سهم با قیمت ۴۲۰ اشاره کرد.

در حالی که توییت ایلان ماسک یک شوخی بود، اما وزرات دادگستری آن را جدی تلقی کرد. هنوز معلوم نیست که ماسک پیش از توییت جدید خود وضعیت مالی شرکت را مدنظر قرار داده و مورد تایید قرار گرفته یا اینکه به صورت خودسرانه دست به چنین کاری زده است. ماسک در گذشته به ارسال ۱۰۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی به کالیفرنیا اشاره کرده بود که البته مشخص شد این دستگاه‌ها به عنوان تنفس مصنوعی کارایی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • hhh
    hhh | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    آقا این pylordvader داره حرفای الکی و تشنج زا میزنه لطفا اینو بیرون کنید و کلا از دیجیاتو تحریمش کنید. دیجیاتو اپ محبوب منه ولی وقتی این آدمارو میبینم دلسرد میشم. لطفا اجرا کنید وگرنه به موسس دیجیاتو اطلاع میدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی