ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کابوس حریم خصوصی؛ نظارت دولت هند بر کاربران با برنامه ردیابی تماس کرونا

بررسی‌ اپلیکیشنی که هند برای ردیابی تماس‌های بیماران مبتلا به کرونا توسعه داده نشان می‌دهد که این برنامه به دولت هند اجازه نظارت بر میلیون‌ها شهروند هندی را می‌دهد. دولت هند ماه گذشته میلادی اپلیکیشنی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

بررسی‌ اپلیکیشنی که هند برای ردیابی تماس‌های بیماران مبتلا به کرونا توسعه داده نشان می‌دهد که این برنامه به دولت هند اجازه نظارت بر میلیون‌ها شهروند هندی را می‌دهد.

دولت هند ماه گذشته میلادی اپلیکیشنی به نام «Aarogya Setu» را برای ردیابی تماس‌های بیماران مبتلا به کرونا منتشر کرد. نصب این اپلیکیشن در ابتدا آزاد بود ولی دولت هند اخیراً نصب آن را برای همه کارمندان این کشور اجباری کرده است. بسیاری از گروه‌های دفاع از حریم خصوصی نگرانی‌های خود را در مورد احتمال جمع آوری اطلاعات خصوصی توسط این اپ ابراز کرده‌اند.

تحلیل اپلیکیشن «Aarogya Setu» توسط کارشناسان سایت Gizmodo نشان می‌دهد که این برنامه به مقامات فدرال هند اجازه نظارت بر کاربران را داده و گوشی کاربران را نیز در برابر طیف گسترده‌ای از حملات آسیب پذیر می‌کند. کاربران برای شروع استفاده از این برنامه باید اطلاعاتی همچون سن، جنسیت و سوابق سفر را در آن وارد کنند. علاوه بر این کاربران باید اجازه دسترسی این برنامه به داده‌های موقعیت مکانی را داده و بلوتوث را در تمام مدت استفاده از آن روشن بگذارند.

اپلیکیشن مورد بحث علاوه بر استفاده از داده‌های موقعیت مکانی از طریق GPS گوشی، می‌تواند موقعیت مکانی تقریبی را نیز با استفاده از داده‌های جمع آوری شده از شبکه‌های WiFi که گوشی به آن‌ها متصل شده، به دست آورد. روشن بودن بلوتوث در تمام مدت استفاده از این برنامه روی میزان شارژدهی گوشی تأثیر منفی گذاشته و به هکرها اجازه می‌دهد تا با سوء استفاده از حفره‌های امنیتی این قابلیت اتصالی، به گوشی کاربر نفوذ کرده و اطلاعات حساس او را سرقت کنند.

ممکن است برنامه «Aarogya Setu» تا حدی به کاهش شیوع کووید ۱۹ در هند کمک کند، ولی به نظر می‌رسد برای دست یابی به این هدف حریم خصوصی میلیون‌ها شهروند هند را قربانی می‌کند. این برنامه تاکنون روی بیش از ۷۵ میلیون تلفن هوشمند این کشور نصب شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی