ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ردیابی تماس
تکنولوژی

فرانسه و بریتانیا اپلیکیشن‌های ردیابی تماس را بدون فناوری اپل و گوگل آزمایش می‌کنند

اگرچه سرعت شیوع کرونا نسبت به ماه‌های گذشته کاهش پیدا کرده، اما همچنان بزرگترین تهدید برای زندگی بشر محسوب می‌شود. اپل و گوگل در گذشته از افزودن قابلیت ردیابی تماس به سیستم عامل‌های خود خبر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

اگرچه سرعت شیوع کرونا نسبت به ماه‌های گذشته کاهش پیدا کرده، اما همچنان بزرگترین تهدید برای زندگی بشر محسوب می‌شود. اپل و گوگل در گذشته از افزودن قابلیت ردیابی تماس به سیستم عامل‌های خود خبر دادند اما کشورهای فرانسه و بریتانیا بدون فناوری این دو شرکت چنین ویژگی را آزمایش خواهند کرد.

وزارت بهداشت، درمان و مراقبت اجتماعی بریتانیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اپلیکیشن کووید-۱۹ سرویس سلامت همگانی (NHS) را به عنوان بخشی از برنامه «آزمایش، پیگیری و ردیابی» در جزیره وایت عرضه خواهد کرد. NHS و کارکنان شورا می‌توانند از سه شنبه این برنامه را دانلود کنند، البته روز پنجشنبه این اپلیکیشن برای استفاده عموم عرضه خواهد شد. این برنامه توسط NHSX و تیمی از پرشکان توسعه پیدا کرده است.

مانند سایر اپلیکیشن‌های ردیابی تماس که توسط دولت‌ها و سازمان‌های خصوصی توسعه پیدا کرده، NHS نیز از فناوری بلوتوث در میان گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند و اگر تست فردی مثبت باشد، هشدار ناشناس ارسال می‌کند. اگر فردی گوشی هوشمند نداشته باشد، می‌تواند توسط پورتال‌های آنلاین یا مصاحبه تماس‌های اخیر خود را ثبت کند.

بریتانیا از دیتابیس متمرکز برای جمع آوری و ذخیره اطلاعات بیمار استفاده می‌کند که با پلتفرم نوتیفیکیشن قرارگیری در معرض بیماری اپل و گوگل سازگاری ندارد. عدم تمرکز یکی از ویژگی‌های اصلی سیستم توسعه یافته توسط این دو شرکت است که البته برای اطمینان از ناشناس بودن اطلاعات و محافظت از اطلاعات حساس کاربران، طراحی شده است.

ردیابی تماس

علاوه بر بریتانیا، فرانسه نیز از اطلاعات متمرکز در اپلیکیشن خود با نام «StopCOVID» استفاده می‌کند و این برنامه از هفته آینده وارد مرحله آزمایشی می‌شود. نحوه عملکرد این برنامه تفاوتی با COVID-19 بریتانیا ندارد و از بلوتوث گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند. در حال حاضر مشخص نشده که دولت این کشور با شرکت‌های اپل و گوگل برای دسترسی به اطلاعات کاربران همکاری داشته یا خیر.

چندین هفته پیش اپل و گوگل خبر از همکاری با یکدیگر برای افزودن قابلیت ردیابی تماس به محصولات خود دادند و اپل نیز API نسخه بتای آن را به عنوان بخشی از نسخه بتای iOS 13.5 در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد. پس از عرضه API، این دو شرکت قصد دارند سیستم نوتیفیکشن قرارگیری در معرض بیماری را به سیستم عامل‌های خود اضافه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی