ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مونتاژ کراس اوور یما T80 در ایران آغاز خواهد شد + مشخصات فنی و قیمت احتمالی

شایعاتی به گوش می رسد که حکایت از آن دارد که به زودی یکی از هولدینگ های بزرگ صنعتی کشور، قصد دارد تا کراس اوور جدیدی به نام یما T80 را راهی بازار نماید. این خودرو ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۰

شایعاتی به گوش می رسد که حکایت از آن دارد که به زودی یکی از هولدینگ های بزرگ صنعتی کشور، قصد دارد تا کراس اوور جدیدی به نام یما T80 را راهی بازار نماید. این خودرو بزرگترین محصول برند یما Yema است، برندی چینی که از سال 2002 به تولید اتوبوس و خودرو مشغول است.

یما T80 که برای اولین بار در سال 2016 در چین معرفی شد، برادر کوچکتری به نام T70 دارد. این دو خودرو بسیار به یکدیگر شبیه بوده و دقیقا از یک پلتفرم بهره می برند. با این حال یما T80 ابعادی بزرگتر از تویوتا راو4 را ارائه می دهد و در زمره کراس اوورهای سایز متوسط (در بازار ایران) قرار می گیرد.

طراحی این خودرو بدور از هیجان و اغراق رایج در میان خودروسازان آسیایی شکل گرفته است. در نمای جلو شاید جلوپنجره تنها المانی باشد که نظر مخاطب را به سمت خود جذب می کند. در نمای عقب نیز دو خروجی اگزوز در کنار دیفیوزر جذابیت خاصی به خودرو بخشیده است. دو خروجی اگزوزی که یکی از آن ها نمایشی بوده و در عمل کاربردی ندارد.

در درون خودرو نیز طراحی کمی هیجان انگیزتر و البته راضی کننده تر است. شاید سه خروجی گرد تهویه هوا در میانه داشبورد را بتوان جذاب ترین قسمت نمای داخلی این خودرو دانست. به علاوه در درون کابین یک صفحه نمایش بزرگ (10 اینچی) در بالای خروجی تهویه مطبوع و البته صفحه نمایشی بزرگ در پشت فرمان (در بعضی مدل‌ها این قسمت به صورت آنالوگ است) به چشم می خورد.

سیستم‌های کنترلی و پایداری ABS ، EBD ، TCS ، HBA ، ESP ، VDC و HHC بر روی یما T80 قابل نصب هستند. همچنین سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS نیز روی مدل‌های فول این خودرو نصب شده است. دوربین 360 درجه نیز تنها در فول‌ترین مدل T80 قابل سفارش است.

به نوشته خودروبانک، قدرتمندترین قوای عرضه شده توسط کمپانی سازنده یعنی موتور 2 لیتری در بازار ایران عرضه خواهد شد. این پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ می‌تواند حداکثر 201 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و 280 نیوتن‌متر گشتاور را در دورهای 2000 الی 4500 تولید کند. یک گیربکس 6 سرعته دوکلاچه نیز بر روی یما T80 قرار گرفته است.

یما T80

هنوز قیمت یما T80 مشخص نیست اما با توجه به سطح امکانات و قیمت 90 تا 130 هزار یوانی آن در چین احتمال می رود که قیمت نهایی کمی بیشتر از چری تیگو 7 باشد که خود این روزها یک خودرو + 400 میلیونی در ایران قلمداد می شود.

به عبارت بهتر دور از انتظار نیست که تولیدکننده داخلی برچسب قیمتی 500 تا 550 میلیونی را بر روی این خودرو قرار دهد. به هر صورت باید منتظر ماند و دید که در نهایت یما T80 با چه قیمتی در بازار کشورمان عرضه خواهد شد و میزان استقبال خریداران ایرانی از این خودرو به چه صورت خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    یه اشغال چینی دیگه برای چپاندن به ایرانی جماعت
    اصلا باید اسم ایران رو بگذارند جارو برقی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی