ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاکسی اینترنتی اوبر
تکنولوژی

ضربه مهلک کرونا بر پیکر اوبر: زیان ۲.۹ میلیارد دلاری و تعدیل ۳۷۰۰ نفر از کارکنان

بحران کرونا بدترین سه ماهه تاریخ اوبر از نظر زیان مالی را رقم زده است. این شرکت برای بقای خود ناچار به تعدیل ۳۷۰۰ کارکنان شده و خسروشاهی هم از دریافت حقوق هنگفت خود چشم ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

بحران کرونا بدترین سه ماهه تاریخ اوبر از نظر زیان مالی را رقم زده است. این شرکت برای بقای خود ناچار به تعدیل ۳۷۰۰ کارکنان شده و خسروشاهی هم از دریافت حقوق هنگفت خود چشم پوشی کرده است.

اوبر در گزارش مالی سه ماه اول ۲۰۲۰ علی رغم درآمد ۳.۵۴ میلیارد دلاری متحمل ۲.۹ میلیارد دلار زیان شده که بدترین رکورد آنها محسوب شده و نسبت به زیان سه ماهه قبل از آن ۱۶۳ درصد افزایش یافته است. ارزش سرویس های ارائه شده در پلتفرم اصلی این شرکت نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته اما به لطف تقاضا برای دلیوری غذا سرویس «Eats» با ۵۴ درصد رشد مواجه شده است.

تاکسی اینترنتی اوبر پس از دستور قرنطینه برای پیشگیری از شیوع کرونا با کاهش چشمگیر تعداد مسافرت ها روبه رو شد. اوضاع مالی این شرکت به قدری وخیم شده که چاره ای جز تعدیل ۳۷۰۰ نفر از پرسنل تمام وقت برای آنها باقی نمانده است. این میزان برابر با ۱۴ درصد از کل نیروی کار اوبر است. بیش از ۴۰۰ نفر از پرسنل بخش دوچرخه اوبر با عنوان Jump نیز در قالب سرمایه گذاری Lime از مجموعه خداحافظی خواهند کرد.

تاکسی اینترنتی اوبر

«دارا خسروشاهی»، مدیر عامل کمپانی خطاب به سرمایه گذاران از کاهش ۸۰ درصدی میزان سفرها خبر داده: «من تظاهر به خوب بودن اوضاع نمی کنم. کووید-۱۹ تاثیر دراماتیکی روی سفرها داشته است.» خسروشاهی که برای کمک به بهبود شرایط از دریافت حقوق بالای یک میلیون دلاری تا پایان سال چشم پوشی کرد، همزمان از بهبود اوضاع به کندی خبر داده: «طی سه هفته گذشته شاهد رشد نسبی اوضاع به صورت جهانی بوده ایم.» وی همچنان به رونق کسب و کار ارسال سفارش غذا اشاره کرده:

«درخواست رستوران ها برای مشارکت در سرویس Eats رشد خیره کننده ای داشته و به بهبود اوضاع در بازارهای عمده از جمله آمریکا منجر شده است. به باور ما این ترند به قوت خود باقی مانده و به توسعه این بخش منجر خواهد شد.»

علی رغم عملکرد موفق سرویس حمل غذا اوبر تنها بازیگر بزرگ در این حوزه نیست و رقبای قدری نظر «دوردش» و «GrubHub» را کنار خود می‌بیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی