ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حیوانات خانگی
علمی

FDA: حیوانات خانگی هم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید فاصله‌گذاری را رعایت کنند

سازمان غذا و داروی آمریکا به تمامی شهروندانی که از حیوانات خانگی نگه‌داری می‌کنند، توصیه کرده تا فاصله‌گذاری اجتماعی را برای حیوان خانگی خود نیز رعایت کنند. از این پس هر شخصی که از سگ ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

سازمان غذا و داروی آمریکا به تمامی شهروندانی که از حیوانات خانگی نگه‌داری می‌کنند، توصیه کرده تا فاصله‌گذاری اجتماعی را برای حیوان خانگی خود نیز رعایت کنند. از این پس هر شخصی که از سگ یا گربه نگه‌داری می‌کند موظف است آن‌ها را حداقل ۱.۵ متر از دیگر حیوانات دور نگه دارد تا به ویروس کرونا مبتلا نشوند.

بر اساس آخرین اخطارهای FDA، حیوانات خانگی تنها می‌توانند با افراد خانه خود تعامل داشته باشند و بهتر است تحت هیچ شرایطی با افراد یا حیوانات خانگی دیگر مواجه نشوند. گربه‌ها تا جای ممکن باید در خانه نگه‌داری شوند و سگ‌ها نیز همواره با قلاده بیرون برده شوند تا در صورت لزوم بتوان آن‌ها را کنترل و فاصله مناسبشان با دیگر حیوانات را رعایت کرد.

ویروس کرونا

این سازمان همچنین به تمامی صاحبان حیوانات خانگی اعلام کرده از هرگونه پارک‌های مخصوص حیوانات یا تجمعات دوری کنند. البته به صورت کلی سازمان داروی آمریکا وظیفه نظارت بر دام را دارد، ولی FDA مسئولیت حیوانات خانگی را بر عهده می‌گیرد. با این حال نگرانی FDA از آلوده شدن حیوانات خانگی بی مورد هم نیست. چندی پیش ببر باغ وحش نیو یورک به ویروس کرونا مبتلا شد، سپس چندین مورد دیگر از ابتلای گربه‌سانان به این ویروس گزارش شده بود.

نتایج پیشین نشان می‌دهد که گربه‌سانان بیش از سگ‌ها در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند و به همین دلیل صاحبان این حیوانات دوست داشتنی باید بیش از گذشته نگران سلامتی آن‌ها باشند. یکی از دلایلی هم که برای نگه‌داری آن‌ها در خانه عنوان شده، ناتوانی در نظارت بر رفت و آمد آن‌هاست. برای مثال مشخص نیست که گربه خانگی در صورت خروج از خانه به چه مکان‌هایی می‌رود.

یکی از سخنگویان سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید «گربه خانگی شما ممکن است به خانه همسایه برود که به ویروس کرونا مبتلا شده، یا این که با دیگر گربه‌سانان مبتلا تعامل داشته باشد.» در هر صورت پیشنهاد می‌شود برای حفظ سلامتی حیوان خانگی خود، فعلا آن را در خانه نگه‌داری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی