ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی فصلی سونی
تکنولوژی

گزارش مالی فصلی سونی منتشر شد؛ فروش تنها ۴۰۰ هزار گوشی در سه ماهه گذشته

صبح امروز گزارش مالی فصلی سونی برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ و پایان سال مالی آن منتشر شد. این گزارش البته حاوی خبرهای خوبی است اما مهم ترین بخش آن فروش واحد تلفن های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

صبح امروز گزارش مالی فصلی سونی برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ و پایان سال مالی آن منتشر شد. این گزارش البته حاوی خبرهای خوبی است اما مهم ترین بخش آن فروش واحد تلفن های هوشمند سونی است که کاهش رکورد شکنی را در فصل گذشته تجربه کرده است.

براساس این گزارش تنها ۴۰۰ هزار اسمارت فون سونی در سه ماهه نخست سال به اقصی نقاط دنیا ارسال شده است که این خبر برای مدیران شرکت ژاپنی مورد بحث چندان هم خوشایند نیست. جالب است بدانید که پیش بینی مدیران سونی برای فروش تلفن های هوشمند در بازه سه ماهه اخیر بسیار پایین بود (۷۰۰ هزار دستگاه) اما شرایط به گونه ای پیش رفت که حتی آن رقم نیز محقق نشد.

صرفا برای آنکه مقایسه ای داشته باشید بد نیست اشاره کنیم که سامسونگ ظرف تنها چند هفته آن هم تنها در آمریکا ۴۰۰ هزار دستگاه گوشی از سری گلکسی اس 20 خود را به فروش رساند و این نشان می دهد که سونی در فصل گذشته حداقل در واحد موبایل خود بسیار ضعیف ظاهر شده است.

البته روشن است که بخشی از این کاهش فروش به شیوع کووید ۱۹ مربوط می شود که بر زنجیره تامین و تقاضا برای گوشی های تولیدی سونی تاثیر منفی گذاشت. با این حال بسیاری از سرمایه گذاران این شرکت باور دارند که واحد اسمارت فون سونی دچار مشکلات جدی است و ضعف آن صرفا به کووید ۱۹ باز نمی گردد.

گزارش مالی فصلی سونی

با نگاهی به جدیدترین محصولات سونی از جمله Xperia 1 II که اسفندماه گذشته معرفی شد در می یابیم که علت این بداقبالی تا حدودی خود سونی است چراکه بعد از گذشت تقریبا سه ماه از معرفی تازه ترین پرچمدار سونی هنوز به بازار عرضه نشده است و روشن است که وقتی مشتریان نمی توانند تازه ترین موبایل های تولیدی یک شرکت را در بازار پیدا کنند فروش آن شرکت نیز پایین می آید.

گزارش مالی فصلی سونی

سونی در گزارش خود از پیش بینی فروش در سال مالی آینده خودداری کرده است چراکه انتظار می رود بار دیگر کووید ۱۹ به مرحله  همه گیری جهانی برسد و بر فروش آن تاثیر بگذارد اما از طرفی هم مقامات این کمپانی ژاپنی دوست ندارند بار دیگر پیش بینی هایشان برای فروش نادرست از آب در بیاید.

شرکت سونی بارها تاکید کرده که قصد ترک کردن بازار موبایل یا تعطیلی واحد اسمارت فون خود را ندارد و در عوض با کوچک کردن میزان تولید خود و با تکیه بر موفقیت های دیگر واحدهایش، به فعالیت در این بخش ادامه می دهد. اما سوال اینجاست که این رویه تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آروین قصابیان
    آروین قصابیان | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    Ta jaii ke yadm miad mn goshi sony kharidm v azash razi budm Ama .... alan raftm soragh samsung

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    حیف سونی حیف سونی خوبه فقط تبلیغات نمیکنه و قیمت بالا میزارع رو موبایلاش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی