ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم هواوی
تکنولوژی

آمریکا دسترسی هواوی به قطعات را سخت‌تر کرد؛ چین در پی اقدام متقابل

دولت ترامپ علاوه بر تمدید قانون منع شرکت‌های آمریکایی از داد و ستد با هواوی، در صدد قطع ارتباط بین این شرکت و تولیدکنندگان چیپ در خارج از آمریکا است. وزارت بازرگانی ایالات متحده قانونی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

دولت ترامپ علاوه بر تمدید قانون منع شرکت‌های آمریکایی از داد و ستد با هواوی، در صدد قطع ارتباط بین این شرکت و تولیدکنندگان چیپ در خارج از آمریکا است. وزارت بازرگانی ایالات متحده قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن شرکت‌های خارجی که در فرایند تولید خود از نرم افزار یا سخت افزارهای آمریکایی استفاده می کنند، بدون دریافت مجوز از واشنگتن حق فروش چیپ به هواوی را ندارند.

هرچند این قانون فروش چیپ های در خط تولید تا ۱۲۰ روز را دیگر را بلامانع دانسته اما با تحت فشار گذاشتن شرکت‌هایی نظیر TSMC می تواند بحران جدیدی را پیش پای هواوی قرار داده و این شرکت را از نظر دسترسی به تراشه های حیاتی با چالش مواجه کند.

دولت ترامپ در ماه می سال گذشته هواوی و ۱۱۴ شرکت وابسته به آنرا به اتهام جاسوسی برای دولت چین در لیست سیاه قرار داده و داد و ستد شرکت های آمریکایی با آنها را منوط به دریافت مجوز کرد. هواوی اما با جایگزین کردن شرکت‌های دیگر به جای شرکای آمریکایی کماکان به عنوان بازیگری اصلی در بازار موبایل و ارتباطات به کار خود ادامه داد.

گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۰ هواوی: رشد درآمد زیر سایه تحریم و کرونا

آنطور که «ویلبِر لوییس راس»، وزیر بازرگانی آمریکا می گوید تحریم های اولیه کارایی چندانی نداشته و دولت باید قوانین را به گونه ای اصلاح می کرد که مانع بکارگیری فناوری های آمریکای علیه منافع این کشور شود.

این اقدام خشم دولت چین را در پی داشته و به گفته منبعی آگاه پکن در آستانه انجام اقدامات متقابل نظیر تهیه فهرستی از شرکت های غیرقابل اعتماد است که احتمالا به وضع برخی تحریم‌ها علیه تعدادی از شرکت های آمریکایی نظیر اپل، کوالکام، سیسکو و بوئینگ منجر می شود.

آنطور که منابع چینی می‌گویند دولت خود را برای انجام دور تازه‌ای از بازرسی های نامحدود این شرکت ها آماده می کند که مثل شمشیری روی سر آنها آویخته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی