ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باج خواهی ۴۲ میلیون دلاری هکرها: اسناد پولشویی ترامپ را افشا می‌کنیم

یک گروه هکر سرشناس مدعی در اختیار داشتن اسناد «پولشویی کثیف» دونالد ترامپ شده اند و در صورت عدم پرداخت باج ۴۲ میلیون دلاری اقدام به افشای آنها خواهد کرد. این گروه که با عنوان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

یک گروه هکر سرشناس مدعی در اختیار داشتن اسناد «پولشویی کثیف» دونالد ترامپ شده اند و در صورت عدم پرداخت باج ۴۲ میلیون دلاری اقدام به افشای آنها خواهد کرد.

این گروه که با عنوان «REvil» یا «Sodinokibi» شناخته می شوند سابقه سیاهی در انجام حملات سایبری داشته و در تازه ترین اقدام نیز یک دفتر وکالت شناخته شده در نیویورک را هک کرده اند. روش حمله سایبری REvil تنها به کدگذاری داده ها برای باج خواهی ختم نمی شود و پیش از آن حجم عظیمی از داده ها را به سرقت برده و به عنوان اهرم فشار از آن استفاده می کنند.

این مهاجمان در جریان هک «Grubman Shire» حدود ۷۵۶ گیگابایت داده را به سرقت برده و تهدید کرده بودند در صورت عدم پرداخت باج ۲۱ میلیون دلاری اطلاعات محرمانه افراد مشهوری نظیر «التون جان» و «لیدی گاگا» را منتشر خواهند کرد.

پس از خودداری دفتر حقوقی مذکور آنها بخشی از این اسناد را افشا کرده و باج خود را دو برابر کردند. علاوه بر این با متهم کردن ترامپ به پولشویی هشدار داده اند که اسناد مربوط به آنرا هفته آینده افشا خواهند کرد:

«نفر بعدی که اطلاعاتش را افشا می کنیم دونالد ترامپ است. ما همزمان با رقابت های انتخاباتی به حجم عظیمی از داده‌ها درباره پولشویی کثیف وی دست پیدا کرده ایم. آقای ترامپ اگر می خواهی رییس جمهور بمانی، به اطرافیانت فشار بیاور وگرنه باید رویای رییس جمهوری دوباره را فراموش کنی. و شما رای دهندگان اگر این اطلاعات را ببینید دیگر نمی خواهید ترامپ را در قامت رییس جمهور ببینید.»

نکته عجیب اینجاست که ترامپ ظاهرا مشتری دفتر حقوقی Grubman Shire نبوده و مشخص نیست که اطلاعات ادعا شده از کجا به دست هکرها افتاده است. ترامپ و پلیس فدرال تا کنون در این باره اظهار نظری نکره اند اما FBI از این دفتر خواسته از مذاکره با هکرها یا پرداخت باج درخواستی به آنها خودداری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی