ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگیری هکری که قصد فروش ۷۷۳ میلیون آدرس ایمیل را داشت

پلیس امنیتی اوکراین اعلام کرد هکری موسوم به «Sanix» که ژانویه سال گذشته قصد داشت دیتابیس حاوی ۷۷۳ میلیون آدرس ایمیل و ۲۱ میلیون پسورد یکتا را در اینترنت به فروش برساند دستگیر کرده است. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

پلیس امنیتی اوکراین اعلام کرد هکری موسوم به «Sanix» که ژانویه سال گذشته قصد داشت دیتابیس حاوی ۷۷۳ میلیون آدرس ایمیل و ۲۱ میلیون پسورد یکتا را در اینترنت به فروش برساند دستگیر کرده است.

مقامات رسمی اکراین می‌گویند ۸۷ گیگابایت داده‌ای که سال قبل در اینترنت فاش شد، تنها بخش بسیار کوچکی از داده‌های جمع آوری شده توسط Sanix هستند. آنطور که ادعا شده این هکر هفت دیتابیس مشابه شامل داده‌های شخصی و مالی مردم اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی را در اختیار داشته است.

دستگیری هکری به نام Sanix توسط پلیس امنیتی اوکراین
پلیس امنیتی اوکراین در حال بررسی سیستم هکر.

داده‌های سرقت شده شامل گذرواژه‌های ایمیل، رمزهای کارت بانکی، کیف پول الکترونیکی رمزارز، حساب PayPal و اطلاعاتی در مورد کامپیوترهای هک شده برای بات‌نت‌ها و حملات DDoS می‌شوند. پلیس امنیتی اوکراین پس از هجوم به محل سکونت Sanix، تجهیزاتی حاوی دو ترابایت داده سرقتی، ۳ هزار دلار پول نقد و ۱۹۰ هزار گریونا (معادل تقریبا ۷ هزار دلار) کشف کرد.

بر اساس گزارش KrebsOnSecurity، بیشتر داده‌هایی که Sanix در اختیار داشته قدیمی بوده‌اند و شامل داده‌هایی می‌شده‌اند که عمدتاً در رخنه‌های اطلاعاتی گسترده افشا شده بودند. البته آنطور که ادعا شده این هکر ماه گذشته در حال فروش اطلاعات دسترسی به دانشگاه‌ها و یک حساب کاربری لو رفته VPN برای دولت سن برنادینو در ایالت کالیفرنیا بوده است.

هکر مورد بحث در طول چندین سال حجم عظیمی از داده‌های شخصی سرقت شده را در اینترنت به فروش رسانده است. این اطلاعات در حال حاضر در اینترنت در گردش هستند و هکرهایی مثل Sanix می‌توانند از آن‌ها سوءاستفاده کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود حتما برای اکانت‌های خود گذرواژه قدرتمند بسازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی