ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جیلبریک iOS 13.5 منتشر شد؛ قابل استفاده برای نسخه‌های اخیر

یک گروه شناخته شده هک آیفون ابزار جیلبریک جدیدی منتشر کرده که به کمک آن می‌توان همه آیفون‌ها از جمله آیفون‌هایی که iOS 13.5 روی آن‌ها نصب شده را نیز آنلاک کرد. این ابزار جیلبریک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

یک گروه شناخته شده هک آیفون ابزار جیلبریک جدیدی منتشر کرده که به کمک آن می‌توان همه آیفون‌ها از جمله آیفون‌هایی که iOS 13.5 روی آن‌ها نصب شده را نیز آنلاک کرد.

این ابزار جیلبریک که توسط گروه هک unc0ver منتشر شده، برای آیفون‌هایی که نسخه iOS 11 به بعد را دارند قابل استفاده است و بوسیله آن می‌توان حتی جدیدترین نسخه این سیستم عامل یعنی iOS 13.5 که اپل هفته گذشته منتشر کرد را نیز آنلاک کرد.

جزئیات حفره‌ای که هکرها به کمک آن توانسته‌اند جیلبریک را بسازند فاش نشده است، اما پیش بینی می‌شود اپل به زودی آن را برطرف کند. معمولاً مدت کوتاهی پس از انتشار جیلبریک جدید، اپل با منتشر کردن بروزرسانی نرم افزاری به سرعت آن را از کار می‌اندازد.

انتشار ابزار جیلبریک جدید آیفون که iOS 13.5 را نیز آنلاک می کند

متخصصان امنیتی معمولا جیلبریک کردن را به کاربران آیفون توصیه نمی‌کنند، چون به گفته آن‌ها عبور از سد امنیتی آیفون سبب به وجود آمدن حفره‌های امنیتی جدید می‌شود.

در چند روز گذشته گزارشاتی در مورد مسائل امنیتی آیفون‌ها منتشر شده که به نظر می‌رسد وجهه قدرتمند اپل در این زمینه را زیر سوال می‌برند. هفته گذشته وب سایت Zerodium که یکی از بزرگ ترین دلالان آسیب پذیری‌های امنیتی به شمار می‌رود، اعلام کرد که دیگر برخی از آسیب پذیری‌های آیفون را به خاطر تعداد بسیار بالای آن‌ها خریداری نمی‌کند. وب سایت Motherboard نیز این هفته گزارش کرد که هکرها از ماه‌ها قبل به نسخه اولیه iOS 14 دسترسی داشته اند.

جیلبریک کردن آیفون آزادی عمل بیشتری به کاربر می دهد و امکان شخصی سازی و نصب برنامه‌هایی را می‌دهد که در نسخه رسمی امکان انجام آن ها وجود ندارد. البته این کار نقاط ضعفی هم داشته و دستگاه را در برابر حملات هکی آسیب پذیرتر می‌کند. جیلبریک کردن نسخه‌های اولیه iOS رایج بود اما در سال‌های اخیر به خاطر توجه بیشتر اپل به جنبه‌های امنیتی، آنلاک کردن نسخه‌های جدید سخت تر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۵ خرداد ۱۳۹۹

    هنوز جیلبریک محبوبه؟ من حس میکنم از نسخه هفت به بعد دیگ رنگ و بوی خاصی تو جیلبریک کردن حس نمیشه

مطالب پیشنهادی