ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شرکت چینی جیلی در راستای تصاحب دایملر آلمان گام بر می‌دارد

هولدینگ جیلی که چهارمین خودروساز بزرگ چین به شمار می‌رود، سخت در تلاش است فاصله محصولات خود را با اتومبیل‌های روز کاهش داده و با تولید مدل‌های ایمن و پیشرفته زمینه را برای ورود به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

هولدینگ جیلی که چهارمین خودروساز بزرگ چین به شمار می‌رود، سخت در تلاش است فاصله محصولات خود را با اتومبیل‌های روز کاهش داده و با تولید مدل‌های ایمن و پیشرفته زمینه را برای ورود به بازارهای جهانی فراهم کند.

تصاحب بخش خودروهای سواری ولوو در سال 2010 یکی از گام‌های بنیادینی بود که این شرکت در راستای دستیابی به اهداف بلندپروازانه خود برداشت. به غیر از ولوو، جیلی از سال 2017 اکثریت سهم کمپانی لوتوس انگلستان را نیز در اختیار دارد. این برند چینی دو سال پیش هم با خرید 9.7 درصد از سهام دایملر، به یکی از سهامداران اصلی کمپانی بزرگ آلمانی تبدیل شد.

لی شوفو (Li Shufu) رئیس هیئت مدیره جیلی اخیرا در مصاحبه با رویترز به نکته‌ای جالب اشاره کرده و گفته این برند چینی قصد دارد سطح همکاری خود با شرکت دایملر را افزایش دهد. پیش از این جیلی و دایملر در راستای ایجاد یک جوینت ونچر (شرکت مشترک) با سهم 50-50 برای تولید نسل جدید مدل‌های برقی اسمارت در چین به توافق رسیده‌اند.

آقای شوفو در ادامه صحبت‌های خود افزوده 2020 سال بسیار مهمی برای جیلی است، چرا که این شرکت خود را برای عرضه محصولات و سرویس‌های جدید در چند بازار بین‌المللی آماده می‌کند. وی اضافه کرده برند لینک اند کو (Lynk & Co) امسال وارد بازار اروپا خواهد شد.

پیشتر و در ماه ژانویه زمزمه‌هایی مبنی بر مذاکرات دایملر و ولوو برای توسعه مشترک موتورهای درون‌سوز جهت کاهش هزینه‌ها به گوش رسیده بود. اگر این مذاکرات به ثمر بنشیند، جیلی می‌تواند به صورت غیرمستقیم از تکنولوژی‌های دایملر بهره‌مند شود.

دایملر و ولوو شرکت مشترکی را برای توسعه و تولید سری پیشرانه‌های هیدروژنی برای خودروهای سنگین پایه‌گذاری کرده‌اند. هدف این شرکت عرضه کامیون‌ها و اتوبوس‌های هیدروژنی بعد از سال 2025 است.

رئیس هیئت مدیره جیلی به بازار خودروی چین نیز اشاره کرده و افزوده این بازار در حال بازگشت به شرایط عادی است. او وقفه‌هایی که به خاطر پاندمی کووید-19 ایجاد شده را مقطعی و قابل مدیریت توصیف کرده است.

شرکت چینی جیلی

شایان ذکر است جیلی برندهای پروتون، ژئومتری، پولستار (شاخه اسپرت و هیبریدی ولوو) و شرکت خودروهای الکتریکی لندن (سازنده تاکسی های لندن) را نیز زیر چتر حمایتی خود داشته و مالک آنها محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ خرداد ۱۳۹۹

    اشغالهای چینی.

  • Reza12022
    Reza12022 | ۵ خرداد ۱۳۹۹

    نوش جونش بزاز هرچی برنده تصاحبش کنه،،، نوش جونش

  • Bahman
    Bahman | ۵ خرداد ۱۳۹۹

    به زودی خودروهای چینی هم رویا میشه

    • noisymind
      noisymind | ۶ خرداد ۱۳۹۹

      مگه الان نشده؟ ماشین چینی باید بگیری 300-400 تومان!

مطالب پیشنهادی