ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویرجین اوربیت
تکنولوژی

اولین تست پرتاب راکت کمپانی ویرجین اوربیت با شکست روبرو شد

کمپانی «ویرجین اوربیت» روز گذشته قرار بود «راکت لانچر وان» خود را برای اولین بار تست و در صورت موفقیت آن را به مدار پایین زمین ارسال کند. با این حال این کمپانی به دلیل ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

کمپانی «ویرجین اوربیت» روز گذشته قرار بود «راکت لانچر وان» خود را برای اولین بار تست و در صورت موفقیت آن را به مدار پایین زمین ارسال کند. با این حال این کمپانی به دلیل مشکلی که در پیشرانه اولیه آن به وجود آمد، نتوانست تست خود را با موفقیت پشت سر بگذارد و به زمین بازگشت.

نام این پرواز آزمایشی، «تست دمو» بود که طی آن کمپانی ویرجین اوربیت قرار بود راکت خود به نام لانچر وان (LuncherOne) را از طریق یک هواپیما (Cosmic Girl) به مدار پایین زمین ارسال کند. با این حال به دلیل مشکلی در پیشرانه اولیه این موشک به وجود آمد، کمپانی ویرجین اوربیت عملیات را لغو کرده و راکت و هواپیما را به زمین باز گرداند.

ویرجین اوربیت

راکت لانچر وان در ابتدا قرار بود پیشرانه اولیه خود به نام نیوتن ۳ را روشن کرده و پس از احتراق به مدت ۳ دقیقه، پیشرانه دوم خود به نام نیوتن ۴ را روشن و ادامه مسیر تا مدار پایین زمین را طی کند. با این حال هیچ گاه نوبت به پیشرانه دوم نرسید، زیرا پیشرانه اول با مشکلاتی روبرو شد که کمپانی ویرجین اوربیت را وادار به اتمام تست کرد.

کمپانی ویرجین اوربیت می‌دانست که چنین تست‌هایی احتمالا ۵۰ درصد ناموفق خواهند بود و به همین دلیل راکت لانچر وان را با تجهیزات تصنعی به مدار پایین زمین ارسال کرده بود. سخنگوی این کمپانی در توییتر عنوان کرده «اکنون مهندسین ما کوهی از داده‌هایی جمع‌آوری شده طی تست امروز را بررسی می‌کنند تا مشکل پیشرانه اول راکت لانچر وان را پیدا کنند.»

استراتژی ویرجین اوربیت نیز در نوع خود جالب است. این کمپانی برعکس دیگر کمپانی‌ها، قصد دارد موشک‌های خود را از هوا به فضا پرتاب کند. این کمپانی عقیده دارد در صورتی که بتواند آزمایشات خود را به موفقیت پشت سر بگذارد، از هر جایی که هواپیمای ۷۴۷ بتواند پرواز کند، فضاپیما‌های خود را به فضا پرتاب خواهد کرد. همین حالا هم ناسا، نیروی هوایی ارتش آمریکا و نیرو هوایی سلطنتی بریتانیا از مشتری‌های این نوع پرتاب فضاپیما به مدار پایین زمین کمپانی ویرجین اوربیت هستند. با این حال مشخص نیست که این کمپانی چه زمانی می‌تواند فضاپیمای خود را به فضا پرتاب کند، اما تست دوم چندان دور از ذهن نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی