ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل واچ
تکنولوژی

فعال کردن ECG اپل واچ سری ۴ و ۵ به کمک جیل بریک میسر شد

یکی از ویژگی‌های اپل واچ سری ۴ و ۵، قابلیت الکتروکاردیوگرام است که به کاربر اجازه می‌دهد نوعی نوار قلب را به کمک ساعت خود تولید کند. البته این ویژگی تنها در ۳۵ کشور در ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

یکی از ویژگی‌های اپل واچ سری ۴ و ۵، قابلیت الکتروکاردیوگرام است که به کاربر اجازه می‌دهد نوعی نوار قلب را به کمک ساعت خود تولید کند. البته این ویژگی تنها در ۳۵ کشور در دسترس است و با وجود این که اپل واچ سری ۴ و ۵ در کشورهای بسیار بیشتری به فروش می‌رسد، تمامی کاربران نمی‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند. اکنون اما برنامه‌ای توسعه داده شده که به کاربران اجازه می‌دهد به کمک جیل بریک، قابلیت ECG اپل واچ خود را فعال کنند.

این برنامه «ECG Enabler» نام دارد و به کاربران اجازه می‌دهد در مناطقی که الکتروکاردیوگرام اپل واچ آن‌ها فعال نیست، آن را فعال کرده و از امکانات آن استفاده کنند. برای این کار لازم است آیفون کاربر نسخه iOS 13.5 و اپل واچ نسخه watchOS 6.2.5 را اجرا کرده و جیل بریک نیز شده باشد. البته دست کاربران در این زمینه باز بوده و می‌توانند هم به کمک برنامه «unc0ver» و هم برنامه «checkra1n» گوشی خود را جیل بریک کنند.

اپل واچ

همچنین گفتنی است ECG تنها در اپل واچ سری ۴ و ۵ در دسترس است و نسخه‌های قدیمی‌تر به سخت‌افزار مورد نظر برای این کار مجهز نشده‌اند. در نهایت نیز باید بگوییم این کار را با ریسک خود انجام دهید، زیرا همواره این امکان وجود دارد ساعت ۶-۷ میلیونی شما به یک آجر شکیل تبدیل شود. در صورتی که همچنان علاقه دارد این کار را انجام دهید، مراحل آن به صورت زیر است:

  • اپلیکیشن سایدیا را باز کرده به استور «BigBogg» بروید. در صورتی که از این استور استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آدرس http://apt.thebigboss.org/repofiles/cydia/ را از طریق منوی Sources, Edit و سپس ADD به سایدیا اضافه کنید.
  • سپس به دنبال برنامه «ECG Enabler» بگردید و جدیدترین نسخه آن را دانلود و روی آیفون نصب کنید.
  • اکنون به اپ Health در آیفون خود رفته و با ورود به بخش مربوط به ECG آن را فعال کنید.

پس از طی کردن مراحل زیر می‌توانید از قابلیت ECG روی اپل واچ سری ۴ و ۵ استفاده کنید. در صورتی که این قابلیت هنوز برای شما فعال نشده، ساعت خود را یک بار Unpair و دوباره با آیفون Pair کنید. به کمک این برنامه می‌توانید با ساعت‌هایی که مخصوص مناطق پشتیبانی نشده هستند نیز الکتروکاردیوگرام بگیرد. در آخر لازم است یک بار دیگر تکرار کنیم، جیل بریک آیفون و اپل واچ را با ریسک خود انجام داده و تحت هیچ شرایطی نتایج ECG را به عنوان تنها مرجع قضاوت برای سلامتی خود در نظر نگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی